کد خبر: ۲۰۰۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۰۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا گزارش می دهد؛
عصر دنا: روستایی که در نقشه استان کهگیلویه و بویراحمد نیست ولی در خدمات رسانی به استان تعلق دارد، اما برخی سازمان‌های دولتی خدمت رسانی نمی‌کنند! اصلا تکلیفشان با خودشان مشخص نیست که به کجا مراجعه کنند تا مشکلات کوچک آبادی را حل کنند!
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش خبرنگار عصر دنا، داستان عجیب و دردناک این تیتر را باید در روستای بوروک سیلوکلوار جستجو کرد، جایی که هنوز تکلیفش مشخص نیست که به کجای ایران تعلق دارد!

روستایی که در نقشه استان نیست و در خدمات رسانی به استان تعلق دارد، ولی برخی سازمان‌های دولتی خدمت رسانی نمی‌کنند!

اصلا تکلیفشان با خودشان مشخص نیست که به کجا مراجعه کنند تا مشکلات کوچک آبادی را حل کنند!

همین چند روز پیش نماینده بویراحمد و دنا به آنجا رفت و این درد را شنید قبل از او استاندار و بقیه مسئولین هم در امامزاده شاه غالب از حکایت عجیبش خبردار شدند، اما یک نامه یا یک امضا که کار ساز باشد برایشان نکردند.

روستای بوروک آخرین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای کلوار بخش مارگون است که سالهاست در تقسیمات کشوری به صورت عجیبی به حوضه استحفاظی چهارمحال و بختیاری رفته، ولی اسمی به استان کهگیلویه و بویراحمد و بخش مارگون تعلق دارد و خدمات خود را از این استان دریافت می‌کند، اما برخی ادارات هنگام خدمات رسانی سنگ اندازی می‌کنند به این بهانه که در تقسیمات استان ما نیست، مثلا اداره منابع طبیعی در جریمه کردن یک پیرزن برای یک گونی زغال اقدام می‌کنند، ولی برای یک نامه جهت استفاده از زمین روستایی یا مسجد یا درخواست مردم جهت جلوگیری از تخریب طبیعت همکاری نمی‌کند به این بهانه که در نقشه استان نیست.
و از آن طرف چهارمحال و بختیاری نیز این روستا را متعلق به کهگیلیویه و بویراحمد می‌داند و خواستار دستور رسمی مسئولین جهت خدمت رسانی است!

این گلایه‌ها تنها بخش کوچکی از صحبت‌های مردم و شورا و دهیار این روستا که به دست پایگاه خبری عصر دنا رسیده است.

جالب‌تر زمانی است که بدانیم مردم این منطقه این روز‌ها برای حفاظت از طبیعت خود دست به کار شده و گرد هم آمدند، تصمیم گیری کردند و چند قرق بان یا محیط بان مشخص کردند تا منطقه را حفاظت کنند تا از ورود زود هنگام عشایر و مردم مناطق مختلف جهت برداشت بی رویه گیاهان کوهی جلوگیری شود.

این در حالیست که علی رغم درخواست‌های مختلف شورا و دهیار و مردم این روستا از سازمان منابع طبیعی و محیط زیست، هیچگونه همکاری برای این اقدام ارزشمند و بی نظیر در استان صورت نگرفت و عملکرد زیبای این مردم را با بی میلی و گا‌ها غلط دانستن همراهی کردند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
پیشنهاد می شود حفاظت از محیط زیست یایر مناطق راهم به حودشان بدید ،بهتر حفاطت می کنند
درخشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
بنده شورای روستا هستم و مجری طرح قرق و محافظت از طبیعت.متاسفانه منابع طبیعی هیچ حمایتی نکرد وتازه این کار را اشتباه میداند.خیلی جاها منابع طبیعی میخواد محافظت کند مردم نمیخواند ولی اینجا بر عکس ما میخوایم منابع طبیعی نمیخواد.
اگه منطقه مذکور تو نقشه استان نیست وحوزه منابع طبیعی نیست پس جرا پیرزن ۶۰ ساله را بخاطر ی گونی زغال براش تشکیل پرونده دادی و حکم‌جلبش صادر شد
چرا ی چوپان را براش پرونده درست کردی ۱۳میلیون جریمه اومد براش
چرا همرا با نماینده و مدیران کل اومدین بازدید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین