تاریخ انتشار:۲۰:۵۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصر دنا: فرمانده انتظامی گچساران گفت: افراد فرصت طلب با سوء استفاده از حس نوع دوستانه روزه داران اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ارسلان خادمیان از مردم این شهرستان خواست مراقب کلاهبرداران فطریه و کَفاره بگیر در روز عیدفطر باشند.
 وی گفت: با توجه به فرارسیدن عید سعید فطر، کلاهبرداران با استفاده از تَرفند‌های مختلف با عناوینی همچون پرداخت فطریه و کَفاره، اقدام به سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم و روزه داران می‌کنند و لازم است در مقابل این افراد شیاد هوشیار بود.
سرهنگ خادمیان با اشاره به نحوه این نوع کلاهبرداری افزود: افراد سودجو در پایان ماه مبارک رمضان، با سوء استفاده از حِس انسان دوستانه روزه داران تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند و کودکان بی سرپرست از طریق ارسال پیامک یا تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.
فرمانده انتظامی گچساران با بیان اینکه مردم از واریز فطریه یا کَفاره روزه به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد ناشناس، جدا خودداری کنند.
وی اضافه کرد: همچنین کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوء استفاده از عناوین دروغین وابسته به مؤسسات خیریه، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب‌های جعلی، دست به کلاهبرداری می‌زنند.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران ادامه داد: روزه داران و سایر شهروندان برای هرگونه واریز وجه، می‌توانند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی (ره)در سراسر کشور و یا رسانه‌های جمعی که اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند، فطریه و کفاره خود را واریز کنند.
سرهنگ خادمیان تاکیدکرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ww.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری به پلیس فتا اطلاع داده یا با شما تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.