کد خبر: ۱۹۹۱۹
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
تاریخ انتشار:۱۹:۱۳ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
جوابیه پارک علم و فناوری به سایت «عصر دنا»؛
عصر دنا: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد طی جوابیه ای مدعی شد: بکارگیری پرسنل در پارک در سطوح مدیریتی و کارشناسی منطبق بر قوانین و ضوابط موجود و براساس اصل نخبه گرایی و شایسته سالاری بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به خبر «عصر دنا» با عنوان پارک علم و فناوری یا پارک طایفه گرایی؟  جوابیه ای به این پایگاه خبری ارسال کرده که متن این جوابیه در ادامه آمده است:

بسمه تعالی

وَلا تَقفُ ما لَيسَ لَكَ بِهِ عِلمٌ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا

(از آنچه به آن آگاهی نداری پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسئولند. سوره مبارکه الإسراء آیه 36)

 

«جــوابیــــه»

 

دستاوردها و توفیقات پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در مدت کوتاه از فعالیت دوره جدید ، تحسین بسیاری از مسئولین، صاحبنظران و فعالان زیست­بوم فناوری و نوآوری ایران را برانگیخته و منجر به استقبال و جذب بسیاری از جوانان نخبه و فناوران شایسته به پارک و مراکز وابستة آن در سراسر استان شده است. تلاش­ها و پیگیری­های مستمر مدیریت و پرسنل خدوم و دلسوز پارک علم و فناوری طی 9 ماه گذشته، جایگاه و نقش پارک را در میان جامعه علمی و فناوری استان و کشور، به­طور چشمگیری ارتقاء داده است و امید می­رود در سال 1402، این سازمان با ­سرعت و کیفیت بالا بتواند به اهداف عالی خود در «رشد تولید» فناورانه و دانش­بنیان، اشتغال­زایی گسترده مبتنی بر سرمایه­های انسانی نخبه بومی، درآمدزایی تصاعدی واحدهای فناور و توسعة زیرساخت­ها و امکانات مناسب فعالیت­های فناورانه و نوآورانه در کل استان دست یابد.

درخشش پارک علم و فناوری استان در 9 ماه گذشته، در حالی رخ داد که پیش از آن، بخش غالب جامعه و حتی بسیاری از مسئولین استانی، شناخت درستی از پارک و ماموریت­های آن نداشتند. اما با تدابیر اندیشیده شده مبتنی بر برنامه­ریزی هدفمند و عملگرایی تیم مدیریتی جدید و با پشتکار و همدلی پرسنل خدوم پارک، با رویکردی تحولی و توسعه­گرایانه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و همراستا با راهبردهای دولت مردمی و انقلابی در توسعه زیست­بوم فناوری، نوآوری و فعالیت­های دانش­بنیان، ضمن رشد کمی و کیفی فعالیت­ها و اقدامات متحولانه و سازندة پارک، سطح شناخت و آگاهی جامعه، نهادها و تشکل­های استان نسبت به نقش و کارکردهای پارک علم و فناوری، ارتقاء یافته است؛ به­طوری که هر روز نسبت به قبل به تعداد و تنوع مراجعین و علاقه­مندان حوزه فناوری و نوآوری به پارک و مراکز وابسته افزوده می­شود.  

در این میان اما برخی از «دلسوزنمایان» با نادیده گرفتن حرکت انقلابی پارک و دستاوردهای درخشان آن در دورة ریاست جدید، اقدام به فرافکنی و تشویش اذهان عمومی نموده و دقیقا پس از انتشار گزارش واقعی و مطلوب عملکرد پارک در رسانه ها و تغییرات متحولانه اخیر در ترکیب مدیران پارک، سعی دارند توجه عموم و مسئولین را از پیشرفت و توسعة پارک به حواشی کذب جلب کنند، غافل از اینکه مردم فهیم استان و مسئولین بادرایت استانی و ملی، آنچه به نیکی عیان است را همواره می­ستایند و هرگز در دام رسانه­ای دشمنان داخلی و خارجی که تلاش برای تقلیل همگرایی و دستاوردهای دولت انقلابی و مردمی را دارند نخواهند افتاد.

در تاریخ 9 فروردین سال جاری، متاسفانه متنی سراسر کذب در رسانة «عصر دنا» با عنوان «پارک علم و فناوری یا پارک طایفه­گرایی؟» منتشر شد که البته واکنش­های مردم شریف و جامعه فهیم علمی و فناوری استان را در پی داشت. پرسش اینجاست که شکوفایی پارک علم و فناوری استان در مدت کوتاه 9 ماه فعالیت دوره ریاست جدید، آیا مبتنی بر «طایفه­گرایی» بوده یا مبتنی بر «خردگرایی»، «نخبه­گرایی» و «شایسته­سالاری» ؟! چگونه در شرایطی که پارک (به اذعان آمارهای واقعی و نه دروغین)، مسیر دستیابی به اهداف عالی خود را به سرعت و دقت طی می­کند، رسانه که علی القاعده رسالت آگاهی­افزایی و راست­گفتاری دارد، به­جای آگاه­سازی جامعه نسبت به عملکرد بسیار سازنده و اقدامات مثبت و متحولانه پارک، دستاویز مطامع و نیات پلید برخی اشخاص و گروه­های معلوم­الحال میشود؟ در شرایطی که دشمنان داخلی و خارجی سعی در تخریب و تشویش اذهان عمومی نسبت به دستاوردهای نظام را دارند، آیا رسانه می­بایست به این اقدامات تخریب­گرایانه دامن بزند؟ چرا یک رسانه محلی به جای دقت نظر،پرسشگری و اطمینان از صحت و سقم مطالب کذب و به دور از واقعیت، متنی را بدون درنظر گرفتن اقتضائات فضای بومی استان منتشر کرده و در عین شتاب زدگی در نوشتار پر اشتباه، با عبارت و کلیدواژگانی خاص سعی در جلب توجهات و «برجسته­سازی» رسانه خود به قیمت تخریب و تشویش اذهان عمومی کند؟ با کدام سند و دلیل محکمه پسند این متن منتشرشده و اطلاعات و نسبت های کذب آن بی­آنکه توسط مرجعی تایید شده باشد، اینچنین بی­محابا، غیرقانونی و غیراخلاقی توسط رسانه عصر دنا انعکاس می­یابد؟

متاسفانه به خاطر نبود درک درست از رسالت ها و ظرفیت های یک رسانه،"عصر دنا" با کتمان و چشم پوشی از موفقیت های حوزه فناوری و بر خلاف بند 4 ماده 6 قانون مطبوعات، اقدام به ایجاد اختلاف ما بین اقشار جامعه، به ویژه از طریق طرح مسائل نژادی و قومی نموده است.

طبق نص صریح قانون مطبوعات، رسانه ها بایستی انتقاد سازنده را (مشروط به دارا بودن منطق و استدلال و پرهیز از توهین، تحقیر و تخریب) در پیش گیرند،حال آنکه رسانه مزبور چه در متن اصلی و چه در دیدگاههای انتشار داده شده به طور کاملا عیان دست به تخریب شخصیت حقوقی پارک و شخصیت حقیقی رئیس پارک زده است.

عملکرد پارک علم و فناوری استان طی 9 ماه دورة ریاست جدید و دستاوردهای آن، هم در گزارش­های عملکرد که به دست مسئولین و متولیان مربوطه در سطح استان و کشور رسیده و هم در بازتاب­های رسانه­ای، قابل مشاهده است. همچنین مردم شریف استان و اهالی علم و فناوری، به­طور میدانی می­توانند از پارک و مراکز وابسته آن در استان بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت­ها و اقدامات قرار گیرند. لذا هیچ نقطة مبهمی در میان نیست و عموم مردم، مسئولین و فعالان حوزه فناوری و نوآوری به راحتی می­توانند در جریان فعالیت­های پارک قرار گیرند؛ چراکه شفافیت عملکرد، اقدام سازنده، خدمتگزاری مستمر و پاسخگویی به مردم و مخاطبان پارک، همواره در دستور کار ریاست جدید پارک بوده و خواهد بود.

در ادامه به­منظور تکریم و اطلاع­رسانی به مردم فهیم استان و در پاسخ به متن کذب منتشر شده در رسانه عصر دنا (ضمن اقدام قانونی و قضایی در خصوص تخلفات رسانه مزبور)، موارد زیر مطرح می­شود:

  • در متن منتشر شده، چنین ذکر شده که «یک گزارش نگران کننده به عصر دنا رسیده مبنی بر اینکه رییس جدید پارک علم و فناوری استان که ۹ ماه است منصوب شده در طی این مدت تعدادی قابل توجه از یک طایفه خاص به صورت غیرقانونی استخدام کرده است.» همچنین ذکر شده که «... این ۹ ماه ۶ نفر از یک طایفه خاص استخدام کرده است. استخدام این افراد به صورت غیر قانونی برای پارک که کلا ۲۰ نفر نیرو داشت خیلی قابل توجه است.» در پاسخ لازم به ذکر است که این «گزارش نگران­کننده!» چه منبعی است؟ و با چه سندی این آمار اعلام شده است؟ تمامی اسناد مربوط به امور استخدامی پارک در اختیار نهادهای نظارتی قرار دارد و مسئولین مربوطه در جریان امور قرار دارند، لذا ضمن اینکه متن فوق­الذکر قویاً تکذیب می­شود به اطلاع عموم شریف استان می­رسانیم که هرگونه بکارگیری پرسنل در پارک در سطوح مدیریتی و کارشناسی منطبق بر قوانین و ضوابط موجود و براساس اصل نخبه­گرایی و شایسته­سالاری بوده است. همچنین ترکیب منابع انسانی بکارگرفته شده به­گونه­ای بوده که معیارهای شایستگی، تخصص، تعهد و تجربه افراد فارغ از هر نگاه غیر علمی و غیرتخصصی ملاک قرار داشته و خواهد داشت.

گذشته از این، موافق با قانون استخدام کشوری" استخدام اشخاص به خدمت دولت" تابع ضوابط و مقرراتی است و واژگانی نظیر شغل،استخدام،ماموریت و انتقال از یک اداره به اداره دیگر، هر کدام دارای مفاهیم و وزن خاص خود بوده و چنین انتظار میرفت که نویسنده محترم قبل از درج این مطلب،اندک مطالعه ای در این خصوص داشته باشند.

  • در بخش دیگری از متن منتشرشده ذکر شده که «گسترش سیاست­های طایفه­گرایی و دست­اندازی­های بی حد و اندازه نمایندگان مجلس به نهادهای علمی یکی از بزرگ­ترین دلایلی به شمار می­رود که تلاش­های قبلی برای حرکت به سوی اقتصاد دانش­بنیان را نابود می­کند. اجرای کارزار اعمال طایفه­گرایی حداکثری کنونی اشتباه مهم و قابل اجتناب است ولی برای رفع این اشتباه تلاشی نمی­شود.» این مطلب نشان از ناآگاهی مفرط نویسنده نسبت به فضای فناوری و اقتصاد دانش­بنیان و تلاش وی برای بهره­برداری سیاسی در دورة انتخاباتی آتی دارد. ذکر عبارت « اجرای کارزار اعمال طایفه­گرایی حداکثری کنونی» و نیز در بخشی دیگر از متن که گفته شده «....و بدتر اینکه مدیر جدید تصور می­کند این اداره را باید حیاط خلوت سیاسیون استان برای به کارگیری و استخدام­های طایفه­ای کند.»، نشان می­دهد که نویسنده متن بی هیچ سند و منبعی و با لحنی توهین­آمیز و کاملاً تخریب­گرایانه سخن گفته که حکایت از نیات و اهداف پلیدی دارد که در لوای مقابله و جهت­گیری با یکی از نمایندگان مجلس، سعی در تخریب پرسنل خدوم پارک علم و فناوری و تشویش اذهان عمومی نسبت به عملکرد پارک به عنوان یک سازمان کاملا تخصصی دارد.
  • در بخش دیگر متن، با تحریری ناشیانه و غیرحرفه­ای چنین نوشته شده که «بر اساس برخی گزارشها که عصر دنا هنوز نمی­تواند آنها را رد یا تایید کند مدیر جدید دوستان و فامیل های خود را از ادارات مختلف به پارک منتقل کرده است تا از امتیازات آن بهره­مند شوند.»، همچنین ذکر شده که «بنظر می­رسد افراد ذی­نفوذ تلاش می­کند این اداره کوچک اما نوبنیاد را محلی تازه برای پیگیری طمع­کاری­های باندهای نزدیک به خود کند و از همین رو بود که به حمایت از فرزین برای مدیریت پارک پرداخت.» همان­طور که مشاهده می­شود، متن نوشته شده سرشار از ایرادات نگارشی و ویرایشی و در عین حال غرض­ورزی و تخریب­گری نویسنده است و نیز نشان­دهندة ناشی­گری و رفتار غیرحرفه­ای و غیراخلاقی رسانه عصر دنا در بیان مطالب کذب و بی­منبع است. باید پرسید که «برخی گزارش­ها !» کدامند که عصر دنا نمی­تواند آنها را رد یا تایید کند؟ کدام دوستان و فامیلان مدیر جدید؟! کدام «افراد» ذی­نفوذ تلاش «می­کند!» ؟ ... . مردم فهمیم و مسئولین دلسوز استان با تدقیق در متن نوشته شده به رویکرد تخریب­گرایانه و توهین نویسنده به دولت مردمی و انقلابی و مدیریت پارک علم و فناوری استان پی می­برند. با نگاهی به اسناد مورد تایید نهادهای نظارتی و با هر نوع استعلامی به راحتی می­توان دریافت که رئیس جدید پارک حتی یک نفر از فامیل­ها و وابستگان خود را به­کار نگرفته است و افرادی که به­طور «مامور» از ادارت دیگر (به دلیل محدودیت­های استخدامی) در پارک به خدمت گرفته شده­اند، هریک در زمینه خود از نخبگان و سرآمدان هستند و تجارب و تخصص آنها انکارناپذیر است، ضمن اینکه «امتیازات قانونی» مربوط به اشتغال در پارک، بسیار کمتر از ادارات مبدا آنهاست. لذا حضور و همکاری افراد مامور در پارک، کاملاً موثر و سازنده، قانونی، شایسته­سالارانه، نخبه­گرایانه و مبتنی بر رویکرد خدمتگزاری انقلابی و جهادی است.
  • نویسنده متن مشخصاً در پی تخریب رئیس جدید پارک علم و فناوری است و همراه با لحنی توهین­آمیز به دولت مردمی و انقلابی می­نویسد: «دولت رئیسی گویا تمرکز و نظارت کمتری بر واحدهای اداری نسبت به دولت قبلی دارد و علاوه بر این انتخاب فرزین به عنوان مدیر این اداره کوچک و نوبنیاد و عدم توجه به عملکرد نامطلوب وی نشان می­دهد که دولت کمتر از قبل به نخبگی و شایستگی تمایل دارد.» همانطور که مشاهده می­شود نویسنده هیچ­گونه تعریفی و درکی از مفهوم «نخبگی» و «شایستگی» ندارد؛ رسانه عصر دنا نیز متاسفانه به­جای بازشناسی مفهوم نخبگی و اطلاع­رسانی به مردم در خصوص نخبگان استان، عملاً به مصداق متن منتشرشده، اقدام به تخریب نخبگان کرده است. آیا انتشار مطلب مزبور در راستای نخبه کشی مرسوم این استان نیست؟ چگونه است که این سایت خبری به جای اهمیت دادن به یک پیکره واحد در کل استان و تلاش برای عدم انشقاق،این گونه دست به تحریک احساسات مردم و ایجاد انشقاق نموده است؟ باید از نویسنده متن و رسانه عصر دنا پرسید که تعریف شما از نخبگی و شایستگی چیست؟ کافی­ست نگاهی به رزومه و سوابق علمی و اجرایی رئیس جدید پارک داشته­ باشیم تا به معنای نخبگی و شایستگی دست یابیم. دولت مردمی و انقلابی و وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به درستی و براساس اصل شایسته­سالاری، یکی از بهترین و شایسته­ترین نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان رئیس پارک علم و فناوری انتخاب کرده و عملکرد ایشان در طی تنها 9 ماه فعالیت، نشان از حُسن انتخاب ایشان و تاثیرات شایسته­سالاری و نخبه­گرایی است. در اینجا به­منظور آگاهی مردم شریف استان، بخشی از سوابق دکتر محسن فرزین اشاره می­شود: دانش­آموخته دکتری تخصصی علوم و مهندسی آبخیزداری از دانشگاه تهران و شاگرد ممتاز در دوره تحصیلی دکتری در دانشگاه تهران؛ کسب رتبه 1 کشور در آزمون سراسری کارشناسی ارشد و ورود به دانشگاه تهران و نیز شاگرد اول در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران؛ شاگرد ممتاز در دوره تحصیلی کارشناسی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج؛ انتخاب­شده به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه یاسوج؛ دانش­آموخته برتر آموزشی، پژوهشی و فناوری مطابق آیین­نامه بنیاد ملی نخبگان کشور؛ پذیرفته شده بورس تحصیلی خارج از کشور و طی­کردن دوره فرصت مطالعاتی در کشور ایتالیا؛ اخذ گرنت و شرکت در دهمین و یازدهمین گنگره جهانی منابع آب در کشورهای یونان و اسپانیا، عضو کمیته نظارت بر پروژه­های کارگروه آب، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ عضو کمیته داوری مجلات معتبر علمی-پژوهشی و همایش­های ملی مرتبط با تخصص؛ انتشار چهار کتاب علمی در انتشارات معتبر دانشگاهی و بیش از 100 مقاله علمی و نیز ده طرح و برنامه پژوهشی تخصصی در حوزه علم و فناوری.
  • در بخش دیگری از متن سعی بر تخریب دستاوردهای پارک در دورة ریاست جدید داشته و چنین نوشته که «پس از انتقال مدیریت از سید شمس­الدین هاشمی به محسن فرزین در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، تلاش­ها برای احیای شرکت­های دانش­بنیان و فناور در پارک علم و فناوری در برزخ فرو رفت و چندین نشانه نگران کننده از احتمال شکست تلاش­ها برای بازگرداندن اعتماد شرکت­های دانش بنیان حکایت دارد.» و نیز با همین لحن توهین آمیز نسبت به دولت مردمی و انقلابی ادامه می­دهد که «این دستورکارها نه تنها برای دولت رئیسی که با شعار مبارزه با فساد بر سر کار آمد قابل پذیرش نیست، که می تواند زمینه فاصله گرفتن مخترعان و جوانان خلاق استان از دولت انقلابی و حتی کشور را فراهم کند. این نوع اقدامات تلاشی شفاف برای تخریب روح امید در فناوران، مخترعان و پژوهشگران جوان استان شده است.» در پاسخ لازم به ذکر است که مطالب کذب و مشوش نوشته شده، حکایت از آن دارد که نویسنده هیچ گونه آشنایی با زیست­بوم فناوری، نوآوری و دانش­بنیان نداشته و تنها با هدف تخریب دولت مردمی و انقلابی و تشویش اذهان عمومی نسبت به تلاش­های جهادی دولت و عملکرد مثبت ریاست جدید پارک علم و فناوری استان، اقدام کرده است. عبارت کاملاً کذب «تلاش­ها برای احیای شرکت­های دانش­بنیان و فناور در پارک علم و فناوری در برزخ فرو رفت» و نیز عبارات کذب  «... فاصله گرفتن مخترعان و جوانان خلاق» و «تلاشی شفاف برای تخریب روح امید در فناوران، مخترعان و پژوهشگران جوان استان» و... نشان می­دهد که نویسنده هیچگونه اطلاعی از وضعیت و پیشرفت­های پارک ندارد و کاملاً مغرضانه و فرافکنانه تلاش می­کند دستاوردهای دولت و پارک را تحریف کند. این در حالی است که طبق اسناد موجود و گزارش­های کشوری و استانی، در طی 9 ماه فعالیت دوره ریاست جدید پارک، شاهد رشد تصاعدی کمی و کیفی فعالیت­های پارک و مراکز وابسته بوده­ایم، به­طوری که میزان و سطح جذب، پذیرش، هدایت، توانمندسازی و حمایت از فناوران، نخبگان نوآور و شرکت­های فناور و دانش­بنیان نسبت به دورة قبل با فاصله بسیار زیاد افزایش و ارتقاء یافته است.

در اینجا لازم است به بخشی از عملکرد و دستاوردهای پارک اشاره کنیم:

  • بازآرایی و کارآمدسازی ساختار سازمانی، ارتقای فرایندهای اجرایی و چابک­سازی و مدیریت بهینه سازمانی پارک متناسب با رویکرد توسعه اقتصاد دانش­بنیان، تولید و اشتغال­آفرینی مبتنی بر فناوری و نوآوری در استان (ایجاد معاونت پشتیبانی و توسعه و چند بخش جدید سازمانی موثر و کارآمد در معاونت­های فناوری و پشتیبانی و...)؛
  • بازنگری بنیادین و ارتقای سطوح کیفی و کمی سنجش، پذیرش و استقرار واحدها و شرکت­های فناور و دانش­بنیان در پارک و مراکز رشد استان؛ با اقدامات موثر و تحول­آفرینی سازنده نظیر تدوین و تصویب «آیین­نامه ارزیابی واحدها و شرکت­های فناور در فرایندهای جذب، پذیرش، نظارت، هدایت و حمایت» که «عدالت اجرایی» همه­جانبه را در خصوص کلیه فناوران، واحدها و شرکت­های فناور و دانش­بنیان عضو پارک برقرار می­کند. (لازم به ذکر است که پیش از این اقدام موثر، پارک و مراکز رشد هیچ­گونه آیین­نامه ارزیابی نداشته و فرایندهای مربوطه در گذشته با چالش­ها، سوگیری­ها و کاستی­های بسیاری همراه بوده است).
  • ارتقای کمیت و کیفیت واحدها و شرکت­های فناور و دانش­بنیان مورد پذیرش در پارک و افزایش دوبرابری تعداد واحدها و شرکت­های عضو پارک در کمتر از 9 ماه فعالیت دوره مدیریتی جدید. در ابتدای دوره مدیریتی جدید تعداد کل واحدها و شرکت­های عضو پارک 50 مورد بود که حدود 30 درصد آنها عملا غیرفعال بودند (این آمار مربوط به فعالیت پارک طی 4 سال قبل از دوره مدیریتی جدید می­باشد)، اما در دورة جدید تعداد کل واحدها و شرکت­ها به بیش از 100 مورد افزایش یافت که بسیاری از اعضای جدید، در نوع خود در سطح کشور ممتاز بوده و دارای کیفیات ویژه­­ای در نوآوری و تولید محصولات و خدمات هستند. همچنین تعداد شرکت­های دانش­بنیان در دوره جدید از 9 شرکت به 14 شرکت افزایش داشت و براساس برنامه توانمندسازی اجرا شده و استقرار کارگزاران تخصصی خدمات دانش­بنیانی در پارک، تعداد 35 شرکت در حال طی مراحل ارزیابی و اخذ گواهی دانش­بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند. در خصوص شرکت­های خلاق نیز در این مدت شاهد افزایش 30 درصدی تعداد شرکت­های خلاق در پارک بوده­ایم.
  • افزایش چشمگیر در آمار اشتغال واحدها و شرکت­های فناور و دانش­بنیان عضو پارک (طی 9 ماه فعالیت دوره مدیریت جدید پارک، آمار اشتغال در واحدها و شرکت­های فناور عضو پارک بیش از 5 برابر افزایش داشته است).
  • ارتقاء قابل توجه و تصاعدی در آمار مربوط به میزان درآمدزایی و فروش شرکت­های فناور و دانش­بنیان عضو پارک در دوره مدیریتی جدید (در این دوره نسبت به گذشته، در کمتر از 9 ماه فعالیت شاهد افزایش بیش از 20 برابری میزان درآمدزایی و فروش واحدها و شرکت­های دانش­بنیان هستیم-براساس شاخص ارزیابی فعالیت­های تحقیق و توسعه شرکت­ها و متمرکز بر معیار نوآوری در تولید محصولات و خدمات فناورانه).
  • جذب و استقرار 12 شرکت کارگزاری خدمات تخصصی فناوری و شتابدهنده در پارک و مراکز رشد استان (لازم به ذکر است که پیش از این، هیچ شرکت کارگزاری و شتابدهنده در عضویت پارک نبوده و این اقدام تاثیر بسیار سازنده­ای بر توانمندسازی و توسعه واحدها و شرکتهای فناور و دانش­بنیان عضو پارک دارد).
  • دستیابی به رتبه اول کشور در اجرای «طرح ملی دستیار فناوری» به نسبت ظرفیت­های استان؛ اجرای موفق فاز اول رویداد ملی تانا (طرح توسعه و ارتقای زیست­بوم نوآوری استانها) و احصای بیش از 200 نیاز و ایده فناورانه.
  • توسعه همه­جانبه همکاری­های نهادی میان پارک و نهادها، دستگاه­های اجرایی و تشکل­های دولتی و بخش خصوصی استانی و ملی به منظور رشد اقتصاد دانش­بنیان و توسعه زیست­بوم فناوری و نوآوری دانش­بنیان در استان. طی 9 ماه گذشته، 12 تفاهم­نامه همکاری میان پارک و نهادهای اجرایی و علمی استانی و ملی منعقد شده که غالب آنها اجرایی شده است.
  • رشد تصاعدی رویدادها و برنامه­های آموزشی و ترویجی پارک و مراکز رشد استان. طی دوره مدیریتی جدید، ضمن ارتقای کیفی و بهینه­سازی فرایند اجرایی رویدادها و امور آموزشی و ترویجی پارک و مراکز رشد، تعداد رویدادها و برنامه­های تخصصی پارک نسبت به کل دوره گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.
  • حضور موثر شرکت­های فناور و دانش­بنیان پارک در نمایشگاه «ایران قوی» (در رویداد ویژه مدیریت بحران کشور) و کسب رتبه 1 در میان غرفه­های حاضر در نمایشگاه.
  • برگزاری باشکوه «نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن­بازار استان در آذرماه سال جاری» و فعالیت گسترده پارک به عنوان «دبیر اجرایی نمایشگاه» (با برپایی 60 غرفه و چند هزار بازدید کننده طی سه روز نمایشگاه، اجرای 15 برنامه تخصص فن­بازار، بازدید گسترده مسئولان و مدیران بالارتبه استانی و ملی از نمایشگاه، حضور بیش از 300 نفر فناور و فعال حوزه فناوری و نوآوری در غرفه­ها، رونمایی از چندیدن تفاهم­نامه همکاری و قراردادهای سرمایه­گذاری، و….).
  • رشد بسیار زیاد و تصاعدی در ارائه برنامه­ها و خدمات آموزشی و مشاوره­ای تخصصی گسترده به فناوران و فعالان کسب­وکارهای نوآورانه و دانش­بنیان در سراسر استان (به مدت بیش از 5000 نفرساعت خدمات آموزشی و مشاوره تخصصی)
  • توسعه چشمگیر فعالیت­های تامین و تکمیل زیرساخت­های فناوری و نوآوری و فعالیت­های دانش­بنیان در استان. در دورة مدیریتی جدید، پروژه­های عمرانی پارک بیش از 70 درصد نسبت به قبل رشد یافته و پروژه­هایی که عملاً متوقف یا به کندی پیشرفت کاری داشتند، اکنون در مراحل نهایی آماده­سازی و تحویل قرار دارند.

در پایان ضمن دعوت از عموم مردم فهیم و مسئولین خدوم استان و نیز نخبگان و فناوران به بازدید از پارک علم و فناوری و مشاهدة واقعیت­ها در خصوص فعالیت­ها و اقدامات پارک و مراکز وابسته، به عرض می­رسانیم پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد همانطور که طی 9 ماه گذشته تلاش و پیگیری بسیاری برای توسعه زیست­بوم فناوری، نوآوری و دانش­بنیان استان داشته، در ادامه نیز با عنایات الهی و در راستای راهبردهای دولت مردمی و انقلابی با عزمی راسخ و جهادی، با کمیت و کیفیت بیش از پیش به خدمت­رسانی به جامعه علمی و فناوری استان خواهد پرداخت. ضمنا مطابق ماده 23 قانون مطبوعات کشور ،رسانه "عصر دنا" موظف به انتشار جوابیه پارک در همان فضای انتشار مطلب منتشر شده با همان کیفیت و زمان انتشار است. (لینک دسترسی به گزارش­ها و اخبار پارک: https://kbstp.ir)

با تقدیم احترام؛

روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
ایکاش یه ازمون میگرفتین منم شرکت میکردم بخدا منم نیاز دارم به شغل
پاسخ ها
جوان بیکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
این جوابیه توجیهی بر کار اشتباه و خلاف قانون است
کجای دنیا راننده.. بدون آزمون و طی مراحل قانونی استخدام میشود و هیچ نهاد نظارتی هم نمی پرسد و ورود نمی کند
ناشناس
| France |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آزمونی نیست. طایفه اییه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
کدوم طایفه هستی؟ برای استخدام در پارک خیلی مهمه
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
خوشبختانه زمان ثبت شرکت های دانش بنیان استان در سایت معاونت علمی وجود دارد. هر کسی می‌تواند در سایت ببیند که در زمان مدیریت جدید، هیچ شرکتی در استان دانش بنیان نشده است.
وقتی در مورد آماری که مستندش موجود است اینقد راحت دروغ میگویید معلوم است بقیه آمارها را چقد راحت میسازید
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
نحوه گزارش نویسی مدیران رئیسی اونم از جنس مهندسان جنگلداری
((پروژه­های عمرانی پارک بیش از 70 درصد نسبت به قبل رشد یافته))
اخه این آمارها را از کجاتون در میارید؟ میشه بگید ۷۰ درصد نسبت به قبل رشد داشته یعنی چه.
مناقصه ها انجام شده بود، پیمانکار داشت کار خودش را انجام میداد و پروژه ها خودشون داشتن تمام میشدن. این وسط شما چکار کردید؟
هل در دیگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
همه میرن تو هلدینگ
ککی ایما هل میده در دیگ
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
عصر دنا = رسانه تخریبگر
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
سلام دوست عزیز! بهتره نگاهی به بقیه سایت‌ها بیاندازید و بعد قضاوت کنید سایت عصردنا موقعی که همه‌ی سایت‌ها به طرز عجیبی تغیر موضع دادند تونست با افشاگری مردم رو آگاه کنه درسته انتقاداتی هم هست اما مورد اعتماد مردمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
استخدامت کردن توی پارک یا وام بهت دادن؟
بندر بیشخم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
به نظر من هیچکدام از این افراد شایسته استخدام نبودند و با یفارش نماینده وارد شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
آیا یکی از نخبه ها ی جذب شده ا. ب بود،؟
معلم سپیدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
راننده ....
واقعا که جالبه
واقعا باید گریست به حال مردم بدبخت
واقعا باید تاسف خورد از این همه پارتی بازی
واقعا باید گریست از این همه حق خوری خدایا خودت کمک کن و این آدم ضعیف را نیست و نابود کن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
راننده ...هم نخبه و شایسته هست؟؟!!
چند نفر بیکار هستند؟
چرا آزمون برگزار نمی‌کنید ؟
دستگاههای نظارتی لطفاً بررسی کنید و نتیجه بررسی را به مردم اطلاع رسانی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
نیرو بکار گرفته مطلب عصر دنا کاملا درسته
ناشناس
|
France
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
در دروغ بودن این مطلب همین بس که میگوید کسی استخدام نشده
ناشناس
|
France
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
چه آمارهای دروغ قشنگی هم نوشتن
فناور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
نابودی پارک را از ما فناوران بپرسین نه آمارهای دروغ اینها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اگر نهادهای قضایی میدانند که چه خبر هست که وااای بر ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
فرار رو به جلو
همه استخدام های ادارات شرکتی هستند چرا راجع به شرکتی ها نگفتی
همه میدانند استخدام رسمی فقط آزمون هست
ناشناس
|
France
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
چقدر فرزین با بودجه بیت المال خودستایی میکنه
ناشناس
|
France
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
عجب نخبگانی اومدن پارک
همه مثل رئیس جدید نخبه هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
روابط عمومی پارک انتشار اکاذیب کنه جرم نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
نه مشکلی نداره
آزادن هر دروغی به جامعه ارائه دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
چه داستانی
خیلی تاثیرگذار بود واقعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
وقتی.... کاری به کارتون نداره بایدم آزادانه دروغ منتشر کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
سلام
کاش به جای نابود کردن جوانان استان ذره ای به فکر اشتغال انان باشیم
اولا هرکسی در نظام جمهوری اسلامی حق اشتغال دارد چه در پارک و چه در بقیه ادارات یا شرکت ها اما چرا ما فقط بدنبال بیکار کردن جوانان هستیم و از اشتغال انان نگرانیم
از کجا اتیش گرفتید که اینطور عصبانی هستید
همین اقایی که شما ازش نام میبرید در زمان نماینده قبلی بعد از هشت سال اشتغال باهاش برخورد سیاسی شد از طرف حامیان نماینده قبلی
شما و مواجب بگیرانتان اونروز چطور از حق یک نیروی توانمند دفاع نکردید

برای شما انسانیت از خداوند مسئلت داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
افرادی که استخدام کردی کاملا مشخص هستند و کل طایفه هم خبرش پخش شده و هر روز میرن سرکار !!! چی رو تکذیب میکنی !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اما رئیس پارک علم و فناوری عجیب نخبه هستند در جذب قوم و خویشان؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اگر مردم بویراحمد زودتر این بلا را دفع نکنند،بویراحمد قاعا"صفصا خواهد شد.
صداقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
یاید یا.... طرف باشی یا... ی یا براش.... تا بروی سرکارشایسته سالاری کجا بود برادر

بنظرم نمی شود مردم را گول زد و به آنها دروغ گفت
صالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
خدایا قربون صبر و حلمت برم
یه لحظه پرده بره کنار
آبرو برای طایفه پرستان بی تقوا نمیمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
کم گوی و گزیده گوی چون در

اینهمه مطلب نوشتی که توجیه کنید

متاسفانه واقعیت اینی نیست که در جوابیه نوشتین
بویراحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
اگر راست میگید . چرا اسامی و قومیت ۶ نفری که استخدام کردید رو نمیگید .جز اینکه هر ۶ نفر ... هستن
شهریار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
فرزینه فقط باید بنن با ....یکم ....داخل وجود ای آدم نیسه. انشاله که روشنفکر همی سال آخرشه که باید بند وبساطشه جمع کنه سی همیشه بره.مطمعن باشین وه فرزین یکی .....ترین مدیران این استانه هرچند که حیفه اسم مدیر بنی سر ای آدم.۵۰میلیارد بودجه دادنه و پارک ولی همشه بین خشو همکارلش تقسیم کردن بدون جذب فقط یه فناور.سازمان بازرسی استان هم خو ماشاله وخو زمستانی رفته.انگار نه انگار ای همه بی عدالتی من ای شهر خراب وابیه داره اتفاق ایفته
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین