تاریخ انتشار:۲۲:۰۱ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مسدود کردن مسیرهای منتهی به جنگل‌ها، عرصه های منابع طبیعی استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سعید جاویدبخت گفت: اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان هر ساله به جهت حفاظت از جنگل‌های استان و حراست از انفال و جلوگیری از قاچاق چوب اقدام به مسدود کردن راه‌های فرعی منتهی به جنگل در چند نوبت می کند.

وی اظهار کرد: جهت جلوگیری از قطع درختان و همچنین جلوگیری از ریشه کنی گیاهان مرتعی، اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان نسبت به مسدود کردن مسیرهای منتهی به جنگل‌ها و مراتع اقدام کرده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان خاطرنشان کرد: کلیه مسیرهای منتهی به جنگل‌های استان مسدود شده تا هرگونه قطع درختان و تعرض به جنگل‌ها و ریشه کنی گیاهان مرتعی جلوگیری شود.

جاوید بخت تصریح کرد: عرصه های طبیعی جزو سرمایه های ملی و متعلق به همه مردم و نسل های آینده است که ضرورت دارد آحاد مردم و تمامی دستگاه‌ها و نهادها با منابع طبیعی همکاری لازم را در جهت حفظ و نگهداری از این ثروت‌های الهی داشته باشند.

وی ادامه داد: جلوگیری از ریشه کنی گیاهان مرتعی و کوهی یکی دیگر از دلایل این اقدام است.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تیم‌های گشت یگان حفاظت منابع طبیعی استان بطور شبانه روز در حال گشت زنی در همه مناطق و طبیعت هستند.

جاوید بخت بیان کرد: با افراد متخلف که به عرصه های جنگلی تجاوز کنند و موجب تخریب این سرمایه های آیندگان شوند برابر قانون برخورد جدی می‌شود./

وی افزود: در حال حاضر با همکاری شرکت سیمان یاسوج وتیپ48 همیشه قهرمان سپاه فتح استان راههای منتهی به جنگل ها در مناطق سروک ،کله گه ،خهکلان، وزگ، سرداب، مله شوره ،دوره کوره دشتروم و......مسدود شده است.

جاوید بخت ادامه داد: عده ای تخریب گران پس از مسدود نمودن مجدد اقدام به باز کردن راهی فرعی منتهی به جنگل میکنند این افراد مطمعن باشند نیروهای منابع طبیعی وآبخیزداری استان در طول شبانه روزی در حال گشت زنی هستند و به محض رویت تخلف با متخلفان بشدت برخورد خواهند کرد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری در پایان گفت: از مردم استان انتظار میرود به محض مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن رایگان 1504اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان را اطلاع دهند تانیرو های منابع طبیعی وآبخیزداری استان در کمترین زمان ممکن از تخریب وتصرف در عرصه های منابع طبیعی جلوگیری کنند. 

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.