کد خبر: ۱۹۸۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۳۱ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
گزارش عصر دنا از آخرین جلسه شورای شهر یاسوج در سال ۱۴۰۱؛
عصر دنا: در حالی که به ایام عید و سال جدید نزدیک می‌شویم و با ورود حجم زیادی از گردشگران به استان کهگلویه و بویراحمد به خصوص یاسوج مواجه هستیم و شورا و شهرداری باید آمادگی لازم برای استقبال از مسافران نوروزی را داشته باشند اما گویا دغدغه‌ی اعضای شورا فعلا مسئله سدهای استان است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش خبرنگار عصر دنا، در حالی که به ایام عید و سال جدید نزدیک می‌شویم و با ورود حجم زیادی از گردشگران به استان کهگلویه و بویراحمد به خصوص یاسوج مواجه هستیم و شورا و شهرداری باید آمادگی لازم برای استقبال از مسافران نوروزی را داشته باشند اما گویا دغدغه‌ی اعضای شورا فعلا مسئله سدهای استان است.
هرچند مسئله سدها بسیار مهم و حیاتی است و در سرنوشت منابع طبیعی و حیات انسان‌ها تاثیرگذار است، اما بهتر بود در این زمان خاص، اعضای شورای شهر یاسوج به منظره زشت ورودی و خروجی شهر فکرمیکردند و برای رفع این مشکل چاره‌ای می‌اندیشدند.
در اخرین جلسه‌ی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر یاسوج که دیروز چهارشنبه برگزار شد، کیوان آشنا رئیس شورا به سد تنگ سرخ و سرگجینه‌ دشت روم اشاره کرد و گفت: جلسه‌ای با حضور استاندار داشتیم و بحث ورود و خروج سدهای استان که تبعات آن دامن‌گیر استان به‌ ویژه شهر یاسوج می‌شود را پیگری کردیم و عنوان شد که احداث سدها در ورودی و خروجی شهرها آسیب جدی به استان می‌زند.
وی اظهار داشت: اسنادی در خصوص سدها فرستاده شده که اگر این اسناد به دست مردم برسد ممکن است نگرانی‌هایی به وجود بیاید ما هم این اسناد را در قبل از این‌که بررسی شود در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر نخواهیم کرد.
اشنا ادامه داد: اگر آن‌گونه که کارشناس‌های رسمی حوزه‌های مختلف نظر دادند، در خصوص احداث سد، وزیر نیرو و کسانی که می‌توانند تأثیر مستقیم داشته باشند در این زمینه ورود خواهند کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه اشاره نکرد که بحث سدسازی چه ارتباط مستقیمی با شهرداری و وظایف آن دارد و به نظر می‌رسد باید در تنظیم اولویت‌های شهرداری تجدید نظر کند.
یکی دیگر از مباحث مطرح شده در جلسه شورا بحث متمم بودجه شهرداری بود که با حضور نماینده برنامه و بودجه شهرداری در جلسه شورا به مصوبات بودجه و تغیرات آن پرداختند.
در این بخش از جلسه نیز نداشتن نظم و مشخص نبودن اولویت‌ها به خوبی مشخص بود. به گونه‌ای عطاالله دانشی یکی از اعضای شورای شهر نسبت به بهم ریختگی و نبودن برنامه زمان بندی برای ارائه متمم بودجه اعتراض کرد.
وی در این نشست گفت: اولا کمیسون بودجه در روزهای باقی مانده سال تشکیل نمیشود که به بررسی و تصویب آن بپردازد؛ بنابراین
در این فرصت کوتاه تا پایان سال نمیتوان اقدام مفیدی در این زمینه انجام داد.
دانشی عنوان کرد: امروز 24اسفند متمم بودجه در جلسه به صورت غیرقابل پیش‌بینی مطرح می‌شود، درحالی که اعضاء آن را مطالعه نکرده‌اند پس چگونه درباره‌ی آن می‌توان نظر داد.
وی بیان کرد: اعضاء در جریان جزئیات بودجه نیستند و درباره این موضوع مهم نمی‌توان بصورت چشم بسته تصمیم گیری کرد.
یکی دیگر از نشانه‌های نبود برنامه و مشخص نبودن اولویت‌های شهرداری تناسب نداشتن عنوان جلسه با موضوعات مطرح شده در نشست بود که با مخالف اعضاء رو به رو شد که چرا عنوان جلسه نامه‌های وصولی است اما متمم بودجه شهرداری در این برهه‌ی زمانی مطرح شد.

در حالی که افکار عمومی از عملکرد شهردار در زمینه اسفالت معابر و خیابان ها و سایر وظایف آن رضایتی ندارد و در بارش‌های اخیر که عملا شهر فلج شد و مشکلات فراوانی برای مردم به وجود آمد و در پی آن شاهد سیل انتقادات فروانی به نسهتن مقدم شهردار یاسوج بودیم. و قطعا شوراء در این مواقع باید شهردار را استیضاح کنند اما رئیس شورای مخالف این موضوع بود و گفت مشغله شهردار در هفته ها و ماه های اینده زیاد است و تا شش ماه آینده نمی‌توانیم وی را استیضاح کنیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیکار
|
Russian Federation
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
برای برخورد با این شوراها و مسعولین رهبر کره شمالی لازم هست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین