تاریخ انتشار:۰۹:۵۷ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
عصر دنا: دراین دیدار حجت اسلام عبودی رئیس سیاستگذاری ائمه جمعه استان ضمن اشاره به اهمیت درخت کاری گفت: در روزهای درختکاری می‌توانیم، به یاد هر شهید یک یا چند نهال بکاریم و فرهنگ درختکاری را با فرهنگ ایثار و شهادت گره بزنیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به مناسبت بزرگداشت هفته منابع طبیعی وآبخیزداری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به همراه مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد و اعضای ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان با ائمه های جمعه استان دیدار کردند.

در ادامه این جلسه حجت اسلام عبودی رئیس سیاستگذاری ائمه جمعه استان شاخصه منابع طبیعی را در مسئله درخت و درخت کاری مهم دانست و افزود: در نماز جمعه و سایر مناسبت ها با بیان آیات قرآن و روایات معصومین جامعه را به احیاء توسعه پایدار و حفاظت از منابع طبیعی و انفال دعوت کرد.

وی به اهمیت درختکاری نیز اشاره کرد و گفت: در روز های درختکاری می‌توانیم، به یاد هر شهید یک یا چند نهال بکاریم و فرهنگ درختکاری را با فرهنگ ایثار و شهادت گره بزنیم، گروه‌های جهادی و همه طبیعت دوستان برای درختکاری و سبزتر کردن استان کهگیلویه وبویراحمد اقدام ویژه کنند، شایسته است، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برنامه درختکاری گسترده را با هماهنگی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در دستور کار قرار دهند.

در ادامه جلسه معتمدی رئیس جهاد کشاورزی استان ظهار داشت: حفظ منابع طبیعی ، توسعه و بهره وری اصولی از منابع طبیعی موجب رشد و تعالی کشور بوده و بدون تردید توسعه پایدار بدون توسعه منابع طبیعی امکان پذیر نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به نقش مهم ائمه های جمعه در صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی یادآوری کرد: انتظار میرود ائمه های جمعه نسبت به فرهنگ سازی توسعه و ترویج حفاظت از منابع طبیعی تلاش کنند.
در ادامه جلسه ائمه های جمعه نظرات و پیشنهادهای لازم در خصوص همکاری و همیاری در راستای حفاظت از انفال ارائه نمودند.
در پایان جلسه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز ضمن تبریک و گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت : این هفته با شعار درخت برای زندگی؛باهم بکاریم برای ایران سرسبز -ایران قوی با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و ترویج احیای منابع طبیعی شروع شده است.

سعید جاوید بخت به برنامه های روزشمار هفته منابع طبیعی گریزی زد و افزود : سال ۱۴۰۱ راهبردی ترین و پر برکت ترین سال در تاریخ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

 وی در ادامه گفت :اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت باتوجه به دستور رئیس جمهور محترم جلسات وتفاهم نامه های با ادارات و شهرداری ها وشهرک های صنعتی شرکت نفت بسته شده و باتوجه به ظرفیت استان در سال۱۴۰۲ تعهد کردیم ۲میلیون نهال تولید وکاشت کنیم و باتوجه به اینکه این طرح از سال۱۴۰۲لغایت۱۴۰۵می باشد استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ظرفیت های موجود در استان ۱۵میلیون نهال در جهت تولید وکاشت پیش بینی کردیم.

جاوید بخت در پایان گفت؛ از ائمه های جمعه استان انتظار میرود از تریبون های امام جمعه در راستای حفاظت از انفال وطرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در جهت فرهنگ سازی وتبلیغ طرح ملی کاشت درخت همیار وهمراه منابع طبیعی باشند.

دیدار اعضای ستادی هفته منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با ائمه‌های جمعه استان

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین