کد خبر: ۱۹۷۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۸:۱۹ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
عصر دنا: به‌ مناسبت هفته منابع طبیعی، معتمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، سعید جاویدبخت مدیر کل واعضای ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان دیدار کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در این دیدار، آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: تخریب منابع طبیعی، ضایع کردن و از بین بردن آن حرام است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن به صیانت از منابع طبیعی سفارش‌های زیادی شده است و ما انسان ها در حفظ آن بایستی کوشا باشیم، خاطرنشان کرد: طبق روایات، شکاندن شاخه درختی از درختان، به مانند شکاندن بال فرشتگان است.

آیت الله حسینی افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت کار بسیار ارزشمندی است همه دستگاه ها ومردم باید پای کار بیایند به این خاطر که منابع طبیعی فقط متعلق به اداره کل منابع طبیعی استان نیست بلکه متعلق به همه مردم است انتظار میرود همه دستگاه‌های اداری و مردم باتوجه به ظرفیت استان در راستای تولید وکاشت نهال همراه وهمیار منابع طبیعی باشند.

ارزش های منابع طبیعی  وصف ناشدنی هستند

آیت الله حسینی اهمیت و ارزش های منابع طبیعی را وصف ناشدنی دانست و اظهار کرد: درختکاری یک امر مقدس است که اجر و پاداش فراوانی دارد.

 نماینده ولی فقیه در استان گفت: وظیفه ما در رابطه با حفظ منابع طبیعی فرهنگ‌سازی است و تا زمانی که فرهنگ سازی نکنیم به مانند این است که کاری را انجام نداده ایم.

وی به کاشت هر ساله درخت مثمر توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این عمل ایشان، بایستی الگویی برای همه ما باشد.

در ادامه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز ضمن تبریک و گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: این هفته با شعار درخت برای زندگی، باهم بکاریم برای ایران سرسبز -ایران قوی با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و ترویج احیای منابع طبیعی شروع شده است.

سعید جاوید بخت به برنامه‌های روزشمار هفته منابع طبیعی گریزی زد و افزود: سال ۱۴۰۱ راهبردی ترین و پر برکت ترین سال در تاریخ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

وی در ادامه گفت: اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت باتوجه به دستور رئیس جمهور محترم جلسات وتفاهم نامه‌های با ادارات و شهرداری‌ها وشهرک‌های صنعتی شرکت نفت بسته شده و باتوجه به ظرفیت استان در سال۱۴۰۲ تعهد کردیم ۲میلیون نهال تولید وکاشت کنیم و باتوجه به اینکه این طرح از سال۱۴۰۲لغایت۱۴۰۵ می‌باشد استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان ۱۵میلیون نهال در جهت تولید وکاشت پیش بینی کردیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان، کشت گیاهان دارویی در استان، توسعه باغات در اراضی شیبدار، توسعه فضاهای سبز، اصلاح و احیا مراتع، راه اندازی پاسگاه‌های حفاظتی، احداث پایگاه اطفاء حریق، مبارزه با آفات و بیماری های جنگلی و ... را از جمله کارهای مثبت و قابل ذکر منابع طبیعی عنوان کرد. 

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فلاحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
آقایان منابع طبیعی وآب خیزداری تورابه جدتان بیایدچیتاب چندین دره بزرگ در روستایخهکی چیتاب وجود دارد که بهشدت خاک این مناطق ودره ها دچار فرسایش شد میشه لطف بفرمایید طرح آب خیاز داری در روستای خهکی وحوم اجرا گردد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
آخرین اخبار