تاریخ انتشار:۱۵:۴۹ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجو معلمان پردیس شهید ایزدپناه و پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد موفق به کسب رتبه اول در جشنواره اقوام ایرانی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید سلیمان حسینی نیک افزود: جشنواره اقوام ایرانی(جشنواره اصالت فرهنگ اصیل و کهن ایرانی در تعامل یا تقابل هویت غربی)در تاریخ ۲۸ بهمن تا ۱ اسفند به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان، در شهر گرگان برگزار شد.

وی اظهار کرد: دانشجو معلمان سراسر کشور در چند بخش اجرای آیین های بومی -محلی، اجرای موسیقی نواحی توسط استان مجری، اجرای نقالی با محوریت موضوعات ملی و مذهبی، روایتگری با محوریت انقلاب اسلامی، برگزاری غرفه های معرفی صنایع دستی و پخت غذاهای محلی به رقابت پرداختند که در پایان این جشنواره، استان های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و گلستان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از مهمترین اهداف این جشنواره معرفی و زنده نگه داشتن فرهنگ اقوام ایرانی، شناخت دانشجو معلمان از مناسک،خرده فرهنگ ها و ادبیات کهن اقوام ایرانی، ایجاد شادابی و تحرک در فضاهای دانشجویی، کشف استعدادهای دانشجو معلمان در زمینه نقالی، روایتگری و اجراهای صحنه ای و خیابانی بود.

حسینی نیک خاطر نشان کرد: مدتی پیش نیز دانشگاه فرهنگیان استان از رتبه ۲۷ به ۹ کشور ارتقاء یافت؛ ضروری است از تمامی مدیران این دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه خاص دانشگاه فرهنگیان و از آنجا که این پیشرفت با وجود کمبود شدید امکانات در این دانشگاه انجام گرفته شایسته است استاندار محترم استان توجه ویژه‌ای به این دانشگاه داشته باشند.

انتهای پیام

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.