تاریخ انتشار:۰۷:۵۲ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
عصر دنا: ۱۰ هکتار از اراضی ملی منطقه گناوه لری شهرستان گچساران نهال کاری شد
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: نهال کاری ۱۰ هکتار از اراضی ملی روستای گناوه با همکاری تشکل مردمی گناوه لری این شهرستان انجام شد.
مجید نظری با بیان اینکه این پویش مردمی برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور در مناطق مستعد این شهرستان اجرا شد اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون با راه اندازی ۲۰ مورد پویش همگانی مردمی، بذرکاری و نهال کاری در ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان گچساران اجرا شده است.
نظری با اشاره به اینکه امسال پویش مردمی نهالکاری وبذرکاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در ۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی گچساران اجرا شده و یا در دست اجرا است افزود: این طرح‌ها با هدف اصلاح و توسعه جنگل‌ها و مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از هدر رفت روان آب‌ها و افزایش نفوذ آب در زمین در سطح جنگل‌ها و مراتع این بخش اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه پویش همگانی نهالکاری برای احیای ۲ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس با حضور اقشار مختلف مردم، طبیعت دوستان و دستگاه‌های اجرایی استان در دست اجرا است گفت: در این شهرستان ۲۰ هکتار جنگل کاری با بذر گونه‌های جنگلی سال گذشته شامل بلوط، کنار و بادام در اراضی ملی خسارت دیده بر اثر آتش سوزی و خشکسالی انجام شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین