تاریخ انتشار:۱۹:۴۹ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
عصر دنا: احتمال ریزش سنگ و بهمن در جاده‌های کوهستانی چند استان کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد قابل پیش بینی است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از نفوذ سامانه بارشی طی روز‌های پنجشنبه و جمعه خبر داد که با رخداد مه، کولاک و سقوط بهمن همراه است.
بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور نفوذ سامانه بارشی از بعد از ظهر روز پنج‌شنبه تا روز جمعه موجب بارش باران یا برف، کاهش نسبی دما، کاهش شعاع دید و وزش باد شدید موقتی می‌شود.
استان‌های اثرپذیر این سامانه در روز پنج‌شنبه ۴ اسفند شامل کهگیلویه و بویراحمد، شمال کرمان، آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان، غرب مازندران، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان، جنوب یزد و شمال کرمان است.
براساس این اطلاعیه در روز جمعه ۵ اسفند نیز استان‌های اثر پذیر این سامانه بارشی شامل کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات در استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان اعلام شده است.
اثر مخاطره این سامانه اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی جاده ها، پدیده مه، کولاک، سقوط بهمن در مناطق مستعد، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه و مسیل‌ها و آبگرفتگی محدود معابر عمومی پیش‌بینی شده است.
احتیاط در سفر‌های بین شهری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های کشاورزی، مدیریت در مصرف منابع انرژی و آمادگی ارگان‌های امدادی و راهداری برای کمک به آسیب دیدگان احتمالی در گزارش سازمان هواشناسی توصیه شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.