تاریخ انتشار:۱۰:۱۶ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
برف ارتباط روستاهای دیشموک را قطع کرد
عصر دنا: فرماندار کهگیلویه گفت: امدادرسانی به روستاهای در محاصره برف رودریش در بخش دیشموک به علت قطع همه راه های روستایی تنها از طریق بالگرد امکانپذیر است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا-طیبه سادات سعادتی نیک: فرماندار شهرستان کهگیلویه از کمک‌رسانی هوایی به منطقه رودریش و برخی از روستاهای این منطقه در بخش دیشموک این شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: امدادرسانی به این روستاها فعلا فقط از مسیر هوایی امکان‌پذیر است.

سیدعبدالعزیز موسوی، فرماندار شهرستان کهگیلویه در حاشیه پرواز بالگرد امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به منطقه رودریش دیشموک عنوان کرد: شدت بارش برف و باران در این منطقه باعث بسته شدن محورهای ارتباطی شده و از سویی اِمکان تردد به هیچ عنوان با وسایط نقلیه سبک و سنگین فعلا وجود ندارد.

وی از پرواز یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر باهدف امدادرسانی به روستاهای منطقه رود ریش که اکنون در محاصره برف هستند هم خبرداد و خاطرنشان کرد: با سه سورتی پرواز، مقادیری آذوقه موردنیاز به این روستاها انتقال داده شده و البته در تلاش هستیم تا محورهای زمینی نیز بازگشایی شود.

فرماندار کهگیلویه گفت: تلاش‌ها از مسیرهای هوایی و زمینی برای رساندن اقلام و کالاهای موردنیاز روستاهای منطقه رود ریش دیشموک در حال انجام بوده اما واقعیت این است که شدت بارش برف در این منطقه بسیار سنگین و از سویی بارش شدید باعث انسداد محورهای ارتباطی شده است.

منطقه رود ریش در مرز استان های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان واقع شده که رودخانه ای به نام «رود سِمِه» از میان روستاهای آن می گذرد.

منطقه‌ای کوهستانی که شغل اصلی روستانشینان آن دامداری و کشاورزی بوده که البته از محرومیت های فراوانی رنج می‌برند.

سد بالیاب قرار بود بر روی این رودخانه احداث شود که اکنون در رکود کامل است.

منطقه رودریش با دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بیش از 150 کیلومتر فاصله زمینی دارد که برای رسیدن به آن باید از «تنگ چَویل» عبور کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار