تاریخ انتشار:۱۹:۱۰ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
عصر دنا: نبود نگاه تخصص محور به بدنه دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی سلامت مردم کهگیلویه و بویراحمد هم نفوذ کرده و باعث شده نیروهای تحت عنوان خدماتی مشغول بکار شده‌اند بعد از مدتی مسئولیت مدیریتی به آن ها واگذار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا:  رئیس مرکز سیاست‌گذاری مجمع سلامت کهگیلویه و بویراحمد در نشست این مجمع که در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان دهدشت برگزار شده بود گفت: دانشگاه‌ علوم پزشکی ما نیروهایی تحت عنوان نیروی خدماتی با رشته‌های هوا فضا، کشاورزی و... وارد بدنه دانشگاه کرده و بعد از چند وقت مسئولیت مدیریتی می‌گیرند و آسیب این‌ها در آینده نشان داده خواهد شد.

سید علی موسوی‌زاده اضافه کرد: در حالی که در حوزه سلامت باید به ۲۰ سال آینده نگاه کرد اما استان کهگیلویه و بویراحمد افق سلامت ندارد و مانند کلاف سردرگم است.

وی بیان کرد: نظام سلامت ما در حوزه کیفیت مشکل دارد. نظام پزشکی ما کنکور محور و تست زدن بیشتر شده است، آموزش پاسخگو چیز دیگری برای جامعه می‌خواهد.

این مسئول سیاست‌های ضروری در راستای نهادینه‌کردن عدالت در سلامت را یادآور شد و از بسط عدالت آموزشی-پژوهشی و توزیع متوازن نیروی انسانی متخصص، نهادینه‌سازی سیاست اجتماعی کردن سلامت و اتخاذ سیاست بومی‌سازی به عنوان عوامل مهم در این راستا نام برد.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین