تاریخ انتشار:۲۳:۲۱ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
عصر دنا: تبیین خدمات نظام در کهگیلویه و بویراحمد پاشنه آشیل دستگاه هایی شده که از نبود روابط عمومی پویا رنج می برند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پژمان امیدی: در حالی که موتور های رسانه ای غرب با تمام توان با تکیه بر پول پاشی و جریان سازی منفی، نا امیدی را توشه راه جامعه هدف داخلی قرار داده اند، متاسفانه مقابله با این مبحث در زنجیره داخلی تولید محتوا با مشکلات شدیدی رو به رو شده که بخشی از آن به ضعف شناختی روابط عمومی ها مربوط است.

این مباحث در برخی استان ها از شدت بیشتری برخوردار بوده که واکاوی کارشناسی شده این مشکلات راه حل توان افزایی در یک جنگ تمام عیار رسانه ای است.

با نزدیک شدن به دهه مبارک فجر تبیین خدمات نظام یکی از مهمترین کاردکرد هایی است که به نظر می رسد در ضعف روابط عمومی های ادارات کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده است.

با نگاهی به عملکرد سیستم های اطلاع رسانی می توان یافت که کارکرد رسانه محور روابط عمومی ها در کهگیلویه و بویراحمد به یک پاشنه آشیل تبدیل شده است.

در این راستا، واکاوی خنثی شدن سال به سال وضعیت روابط عمومی های کهگیلویه و بویراحمد جای تامل بسیار دارد.

استانی که چند هزار پروژه ریز و درست دستگاهی را در قلب خود جای داده است، در زمان اطلاع رسانی، تبیین اغلب پروژه ها در کاغذ ها گم شده و حتی زمان افتتاح نیز، خروجی مطلوبی از آنها مخابره نمی شود.

روزمرگی و عدم شناخت کارکرد های رسانه ها در سال های اخیر به دردی تبدیل شده که درمانش تنها به اتاق های خبرنگار ندیده روابط عمومی های ادارات برمی گردد.

با ریز شدن به جزئیات این مبحث می توان دریافت که نقطه آغازین این مسئله از استانداری کهگیلویه و بویراحمد عبور می کند.

در حالی که ماه ها از فعالیت تیم جدید در مجموعه استانداری می گذرد، چارت روابط عمومی استانداری همچنان خالی است.

این موضوع تضادها و ضعف های شدیدی در اطلاع رسانی را نیز ایجاد کرده است.

با بررسی در محور روابط عمومی دستگاه ها نیز شرایط مطلوب تر از بخش نامبرده نیست.

در حالی که تاکید در کشور بر امید افزایی و تبیین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، دستگاه ها به دلیل عدم ارتباط مطلوب با رسانه ها از این مهم غافل شده و جریان سازی مناسبی شکل نگرفته است.

بر اساس بررسی خبرگزاری مهر، ۹۷ درصد دستگاه ها و ادارات استان در محور روابط عمومی ها برنامه خاصی برای رسانه ها در پیش از شروع دهه فجر نداشته و تبیین دستاورد های دهه مبارک فجر انجام نشده است.

این ریتم روتین در حالی شکل گرفته که امید بخشی، جریان سازی، بیان واقعیت ها و مقایسه با گذشته ارتباط مستقیمی با رسانه محوری روابط عمومی ها دارد.

همچنین ابر پروژه ها تا پروژه های محرومیت زدایی نقاط مرزی استان در سکوت خبری به فرجام می رسند و رسانه ها اغلب بار کاردکردهای اولیه روابط عمومی ها را به دوش کشیده تا بخشی از این ضعف های اطلاع رسانی پوشش داده شود.

برچسب ها: پژمان امیدی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.