تاریخ انتشار:۰۹:۱۴ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
عصر دنا: معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح پارک آبی یاسوج به عنوان نخستین پارک آبی جنوب کشور با تزریق منابع لازم در دولت سیزدهم به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید احسان عسکری روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای طرح پارک آبی یاسوج در سال ۱۳۹۵ و در زمینی به متراژ ۶ هزار متر مربع آغاز شده بود و پروژه حدود به ۲ سال در شرایط تعطیلی به سر می برد.

وی افزود: با استقرار دولت سیزدهم، با تزریق منابع لازم از محل تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان بویراحمد به عنوان یکی از قطب های گردشگری جنوب کشور مطرح می باشد افتتاح این پروژه می تواند به عنوان یک طرح پیشران در تکمیل زنجیره طرح های گردشگری ایفای نقش نموده و اثر گذار باشد.

کلنگ طرح پارک آبی یاسوج به عنوان نخستین پارک آبی جنوب کشور در سال ۹۵ بر زمین زده شد اما روند اجرایی این طرح آنچنان لاک پشتی پیش رفت که مردم مرکز استان امید خود را برای بهره برداری آن از دست داده بودند ولی اکنون با همت دولت سیزدهم شمارش معکوس برای افتتاح ان آغاز شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

وجود دو نوع آب و هوای سردسیری وگرمسیری در کهگیلویه و بویراحمد بر زیبایی آن افزوده است به طوری که در زمانی که گل های بهاری در مناطق گرمسیری از جمله شهرستان های کهگیلویه، گچساران، باشت، چرام، بهمئی و لنده روییده‌اند در مناطق سردسیری بویراحمد و دنا برف کوه ها و دشت ها را سفید پوش کرده در حالی که فاصله این ۲ آب و هوای متفاوت کمتر از یک ساعت است.

در کنار این زیبایی ها، اماکن بازمانده از دوران باستان و پس از اسلام نیز حکایت از تاریخ کهن این سرزمین دارد و قبرستان لما، پل پاتاوه، پل بریم، بلاد شاپور، چارطاقی خیرآباد این سرزمین را با تاریخ کهن ایران پیوند می‌زنند.

تا پیش از همه گیری کرونا سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی و سه میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه های این استان دیدن می کردند.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.