تاریخ انتشار:۰۸:۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد
عصر دنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۶۵ مورد فوتی ناشی از کرونا گزارش شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمد غلام نژاد در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: سویه امیکرون زیر سویه های متعددی داشته و در برخی از کشورهای جهان خطرناکترین زیر سویه امیکرون شیوع پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان کشندگی کرونا طی چند روز گذشته در ژاپن بوده است، اظهارکرد: خوشبختانه هنوز موج اصلی اومیکرون وارد کشور نشده است و میزان کشندگی ناشی از زیر سویه های دیگر در کشور کاهش یافته و نیز در چند روز اخیر در استان هیچ موردی گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هیچ گونه سهل‌انگاری در جهت مقابله احتمالی با این موج قابل قبول نیست.

غلام نژاد تصریح کرد: یکی از معضلات اصلی ما در حال حاضر عدم استقبال از واکسن است، این یک ایراد جدی است که منجر به صدا درآمدن آژیر خطر شده است و باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در گذشته، میزان استقبال از دوز اول و دوم بیش از ۷۰ درصد و دوز سوم بیش از ۴۸ درصد بود اما متاسفانه تزریق دوز یادآور هم اکنون ۹ درصد است که باید آگاه‌سازی لازم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: بعد از موج های شدید کرونا هم اکنون آمادگی های لازم را داریم و توصیه می کنیم مردم دُز یادآور واکسن را دریافت نمایند، به محض داشتن هر گونه علائم شبیه به سرماخوردگی از ماسک استفاده نمایند، کودکان و دانش آموزان در صورت داشتن علائم بیماری، جهت جلوگیری از شیوع بیشتر،در منزل استراحت نمایند و نیز افراد دارای نقص ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای نیز ملزم به دریافت واکسن به ویژه دُز یادآور و رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

همچنین سید جواد هاشمی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ما تجارب بسیار موفقی را در مبارزه با کرونا در سطح کشور و استان داریم. آمار و اطلاعات موید تلاش و زحمات مجموعه بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با این بیماری است.

وی افزود: این تجارب، کارایی بسیار خوبی برای مقابله با سویه جدید خواهند داشت و به همین خاطر نسبت به سالهای گذشته نگرانی چندانی وجود ندارد.

هاشمی مهر اظهارکرد: اقدامات پیشگیرانه بصورت جدی باید در دستور کار قرار گیرد و همه ارگان‌ها و سازمان‌ها باید در کنار همدیگر یاری رسان مجموعه بهداشت و درمان باشند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خوشبختانه فعلا کشور دارای ایمنی پایداری بوده و قطعا می توانیم با همکاری مردم، مجموعه بهداشت درمان و همه سازمان ها و ارگان ها سویه جدید را نیز با کمترین آسیب پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، هاشمی مهر با اشاره به اهمیت روشنگری و اطلاع رسانی در تحقق این امر، بیان کرد: از مردم شریف استان تقاضا میکنیم رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را جدی گرفته، واکسن یادآور را دریافت نمایند و در مکان های سرپوشیده از ماسک استفاده کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین