تاریخ انتشار:۰۸:۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان عنوان کرد
عصر دنا: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت اقتصادی و اعتبارات این استان را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

«علی شهابی نسب» ظهر روز سه شنبه چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱ در نشست با خبرنگاران افزود: نرخ بیماری کشور در پایان سال گذشته ۹.۲ درصد بوده است و این نرخ در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹.۱ درصد بوده است.

وی اظهار کرد: نرخ بیکاری طی تابستان گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸.۷ درصد بوده در حالی که این نرخ در کشور ۸.۹ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: البته هنوز. هم نرخ بیکاری استان بالاست.

شهابی نسب با اشاره به اینکه ضریب جینی که نشان دهنده توزیع عادلانه ثروت، امکانات و درآمد در بین آحاد جامعه است(این ضریب بین صفر تا یک است)، تصریح کرد: در کشور ایران ضریب جینی ۳۹ صدم درصد است در حالی که این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۱ درصد است که خیلی بالاست و باید زیر ۳۰ صدم درصد بیایید.

وی ادامه داد: متوسط هزینه سالانه یک خانوار چهارنفره ایرانی ۹۲ میلیون تومان است که این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۸میلیون تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: متوسط درآمد یک خانوار ایرانی در یک سال ۱۱۲ میلیون تومان است در حالی که این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۴میلیون تومان است.

شهابی نسب تاکید کرد: نرخ تورم طی دی ماه سال ۱۴۰۱ در ایران ۴۶ درصد بوده در حالی که این نرخ در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۸درصد بوده است که این رقم نسبت به کشور بالاتر است.

متوسط درآمد سالانه یک خانوار کهگیلویه و بویراحمدی چقدر است؟

وی اظهار کرد: رشد اقتصادی ایران در بهار سال ۱۴۰۱ به ۴.۳درصد رسیده در حالی که این رشد در استان کهگیلویه و بویراحمد با احتساب نفت ۱.۱درصد است و بدون در نظر گرفتن درآمد نفت ۶۵صدم درصد است در صورتی که جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت کشور است و قاعدتاً باید رشد اقتصادی این استان یک درصد باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم استان از اعتبارات تبصره ۱۸ امسال ۲۲۰۰میلبارد تومان بوده است، سهم امسال استان هنوز مشخص نیست و پس از تصویب بودجه مشخص خواهد شد.

شهابی نسب افزود: حدود ۱۳۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی اظهار کرد: ۱۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد طی امسال ابلاغ شد که این میزان برای سال ۱۴۰۲ قرار است ۲۰۳۵ میلیارد تومان ابلاغ شود که ممکن است این میزان افزایش پیدا کند و کاهش  نخواهد یافت و در صورت تحقق این مبلغ ۳۱ درصد نسبت به سال قبل رشد خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعتبارات هزینه ای ۲۳ دستگاه تابع نظام بودجه استانی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۶۳ میلیارد تومن بوده که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۷۸۵ میلیارد تومان رسید که افزایش ۴۰ درصدی خواهد یافت.

شهابی نسب تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ درآمد استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲۴۶ میلیارد تومان ابلاغ شده بود که برای سال ۱۴۰۲ با ۲۰ درصد رشد ۱۴۹۶ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: پتروشیمی گچساران با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در سال ۱۴۰۲ افتتاح و به بهره برداری می رسد و پتروشیمی دهدشت با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی پیش بینی می شود که سال ۱۴۰۳ افتتاح شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.