تاریخ انتشار:۰۸:۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
عصر دنا: نشست شورای اسلامی شهر یاسوج روز سه شنبه چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار این شهر با دستور جلسه‌ «پاسخ شهردار به سوالات اعضای شورای شهر» برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، "نستهن مقدم" در پاسخ به سوال هدایت امیری یکی از اعضای شورای شهر که عبارت بود از اینکه «ترمیم نکردن حفاری های عرضی معابر طرح سطح شهر که هزینه آنها توسط اشخاص حقیقی به شهرداری پرداخت شده است و داد همه شهروندان را درآورده چرا انجام نمی شوند؟»، گفت: اغلب حفاری های سطح شهر متعلق به دستگاه‌های خدمات از جمله آب و فاضلاب است و بخشی که متعلق به اشخاص حقیقی هستند توسط چهار اکیپ شهرداری سریعا ترمیم می شوند، اختلاف ارتفاع روزانه باعث شکستگی های زیادی در سطح شهر شده که منجر به حفاری‌ می شود.  و من از مردم بابت این مسأله عذرخواهی می کنم.

سوال امیری این بود که «با توجه به بند ۳۰ ماده ۸۰ ( ۷۱ ) وظایف شورای اسلامی شهر مبنی بر انتخاب حسابرس طی مصوبه سوم خرداد ۱۴۰۱ و تصویب کمیسیون انطباق جهت حسابرسی شهرداری، چرا شهردار با حسابرسی از شهرداری مخالفت کرد؟» مقدم در پاسخ به این سوال افزود: حسابرسی براساس لیست حسابرسان انجام می شود، حسابرس معرفی شده، براساس لیست استان صلاحیت نداشت.

سوال دیگر امیری نیز مبنی بر این بود که «وعده های تو خالی پل چهارم بشار را عملی نمی شوند، مشکل کجاست که حدود ۶ سال از بلاتکلیفی این پروژه می گذرد؟» 

شهردار یاسوج اظهار کرد: پل چهارم بشار در سال ۹۴ کلنگ زنی شد، سال ۹۷ جز شمع ها اثری نداشت، هم اکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۲۰ میلیارد تومان پیمانکار طلب دارد، در سال ۱۴۰۱ یک ریال اعتبار به این پروژه اختصاص داده نشد. ساختمان پل تمام شده است،از محل اعتبارات نفت مبلغی را برای این پول در نظر گفتند که از طریق دستگاه دیگری باید داده شود. این پروژه در واقع ۳۰ روز کاری زمان می برد تا به مرحله افتتاح و بهره برداری برسد اما باید طلب پیمانکار پرداخت شود.

امیری در سوال دیگر از شهردار پرسید که «چرا حاشیه دو  رودخانه بشار و مهربان یاسوج رها شده و برنامه ای برای این دو رودخانه و جذب سرمایه گذار ندارید؟»

مقدم تصریح کرد: منطقه مهریان از محدوده شهرداری خارج شده بود که با جلسات مختلفی که داشتیم و پیگیری های صورت گرفته قرار شد با تشکیل کارگروهی مهریان به حریم شهر یاسوج برگردد. رودخانه بشار بهترین ظرفیت شهرداری برای جذب سرمایه گذار است که بخشی از آن ایجاد شده است، البته این رودخانه به حوزه آب واگذار شده بود که اخیرا نامه ای به امضای معاون حقوقی وزیر نیرو به امور آب، مبنی بر اینکه لایه رویی و تصمیم گیری در خصوص رودخانه ها از جمله رودخانه بشار به شهر واگذار شود، که ایجاد دو پارک غدیر و امید را در دستور کار قرار دادیم البته بخشی از پارک غدیر را طی سیل آب برد و پارک امید نیز کلنگ زنی شد که ۱۰ هکتار تاکنون زیر سازی شده است و دنبال قرارداد حقوقی این محدوده هستیم.

سوال دیگر امیری عبارت بوده است از اینکه «چرا از نیروهای علمی، با سابقه و تجربه شهرداری استفاده نمی کنید و آنها منزوی شده اند»، شهردار یاسوج عنوان کرد: استفاده از نیروها و انتخاب مدیران جز اختیارات شهردار است، افراد مختلف گزینش و بکار گرفته شدند اما تغییر حق بنده است. بیشترین نیروی جوان و تحصیلکرده در دوره مدیریت اینجانب پست گرفتند، البته شرایط احراز هم مهم است، از این به بعد هم اگر شهردار باشم از افراد پای کار متخصص استفاده خواهم کرد البته دخالت ها زیاد است، امیری؛ اگر کسی دخالت می کند اعلام کنید، شهردار؛ خود شما هم دخالت دارید، امیری؛ این دورغ است، شهردار به مدیر پسماند برای جابجایی یک کارگر از سوی شما فشار آورده شد، امیری تاکید کرد؛ بعنوان عضو شورای شهر وظیفه ام دفاع از حقوق کارگران است و این کارگر مشکلاتی دارد و بیمار است که جهت کمک گفتیم جابجا شود و الا نسبتی با بنده ندارد.

امیری در سوال دیگر پرسید؛ «چرا صورتجلسه تهاتر و تحویل پلاک های ۲۳۰۱ و ۲۲۶۲ از ۷۳۰ اصلی به متراژ ۵۸۹۷.۵۳ متر، ۳۰۲ متر مربع بدون رعایت تشریفات قانونی و مجوز شورای شهر امضا و انجام شد؟» مقدم پاسخ داد؛ به محض اینکه مطلع شدم واکنش نشان دادم و با حضور امام جمعه، استاندار و نماینده وزارت راه کلنگ برای آغاز عملیات آماده کرده بودند که مقاومت کردم اما مسئولان مربوطه گفتند که اگر زمین مال شهرداری باشد معوض آن داده می شود و هنوز پرونده این زمین باز است.

یکی دیگر از سوالات امیری عبارت بوده از اینکه «چرا بین نیروهای خدماتی و پاکبان برای تبدیل وضعیت تبعیض قایل شدید و کارگر با سابقه ۱۵ سال  تبدیل وضعیت نشد اما کارگری با یک سال سابقه کاری تبدیل وضعیت شد، ارتقا یافت و سرکارگر شد؟»

شهردار یاسوج اظهار کرد: این مسئله در اختیار شرکت های تابعه ماست و اگر شرکتی ادعا کرد که شهردار گفته جابجایی کنید من تمام حرف هایم را پس می‌گیرم.

امیری سوال کرد؛ «در خصوص ترافیک سطح شهر و کلافه شدن شهروندان بعلت این معضل چه اقداماتی انجام دادید و چه برنامه ای برای برون رفت از این وضعیت دارد؟» مقدم تصریح کرد: ترافیک شهری یاسوج معضلی آزاردهنده است، عرض معابر شهر ترافیک زاست، در دوره‌های گذشته صنوف مختلف مکلف به ایجاد پارچین شده‌اند اما در این زمینه اقدامی نشد، از طریق آگهی عمومی با شرکتی برای طرح جامع ترافیک شهر از محل اعتبارات دولتی قرارداد بسته‌ایم اما اعلام شد که قرارداد لغو و ادامه داده نشود. ایجاد پارکینگ های در سطح شهر، بلوار ۴۵ متری آیت الله ملک حسینی و ایجاد ۲۰متری کنار هتل ارم از جمله برنامه‌های ما برای برون رفت از این وضعیت بوده است.

امیری در سوالی دیگر گفت: «گزارشی مبنی بر اقدامات شهرداری جهت تملک فضای سبز بین ۴۵ متری و تعاونی های ۱۶ گانه با توجه به مجوزها و مصوبات موجود در خصوص مالکیت شهرداری بر فضای سبز ۳۰ متر بین ۴۵ متری و تعاونی ها، چرا تغییر کاربری داده شد و شورای شهر اطلاعی ندارد؟» شهردار یاسوج این موضوع و توافق مربوط به سالهای ۹۳ است و ما هم اکنون با تعاونی ها و جهادکشاورزی در این زمینه اختلاف داریم و سهم شهرداری یا گرفته شده و یا آنچه که مانده کسی در آن دخل و تصرفی نکرده است.

همچنین در ادامه این نشست هدایت اکبریژ دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز گفت: پیمانکار شهرداری یک کارگر را بدلیل مصاحبه با رسانه ها بخاطر درخواست مطالباتش از کار اخراج کرد، کسی چنین حقی ندارد.

مقدم بیان کرد: شرکت پیمانکار شهرداری نمی‌تواند چنین کاری کند و باید اگر مشکلی به وجود دارد که کمیته انضباطی تصمیم‌گیری کند.

امیری تاکید کرد: به هر کس که رابطه دارد توجه می کنید اما به افراد ضعیف و بی کس توجهی نمی شود.

شهردار یاسوج ادامه داد: دست کارگر را می بوسم و سفارش نمی پذیریم. هم اکنون تنها در زمینه پسماند ۱۶ میلیارد تومان طلبکار هستیم که انتظار داریم اعضای شورای شهر به کمک ما بیایند تا این مطالبات را بگیریم و مطالبات و حقوق معوق کارگران را پرداخت کنیم.

بهنام عباس نژاد، عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست گفت:  لیست افراد بکار گرفته شده و استخدام شده در شهرداری یاسوج باید اعلام شود.

فرشید احمدی کیش، دیگر عضو شورای شهر یاسوج عنوان کرد: برخی شرکت های پیمانکاری برای شهرداری یاسوج تصمیم گیری می کنند. شهردار باید طبق قانون و مصوبه شورا کار و اقدام کند.

هدایت اکبری تصریح کرد: قوانین محلی را ما به عنوان شورا وضع می کنیم و قوانین ملی مشخص است که مجلس مصوب می‌کند، اما چرا قوانین اجرا نمی شوند؟.

وی بیان کرد: هرگونه عوارض پارکینگ مشمول کمیسیون ماده ۱۰۰ نمی شود پس چرا شهرداری خیلی از پرونده هایی را که اضافه پارکینگ داشتند را جریمه کرده است؟ این کار خلاف قانون بوده است.

امیری تاکید کرد: ما اصلاح امور را می خواهیم، امروز سوالات ما بدلیل عملکرد بد زیر مجموعه شهرداری است. به پیمانکاری کار واگذار می کنیم که اهلیت داشته باشد، پشتوانه و قدرت مالی داشته باشد و بتواند با توان خودش سه ماه حقوق کارگران خود را پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، کیوان آشنا، رئیس شورای شهر یاسوج نیز گفت: شهرداری موظف است پیمانکاری استفاده کند که شرایط احراز را داشته باشد و قدرت پرداخت حقوق کارگران را با توان خود داشته باشد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین