کد خبر: ۱۹۳۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۳۱ - ۲۹ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: یکی از دلایل عقب ماندگی کهگیلویه و بویراحمد در همه ادوار به رغم توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به این استان بی‌توجهی به قانون مداری و شایسته‌سالاری است که علیرغم سرازیر شدن میلیاردها میلیارد تومان بودجه به استان در این چهار دهه اما همچنان فرسنگها و کیلومترها از قافله توسعه عقب مانده و نتوانسته همپای سایر استان‌ها حرکت کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حاشیه ها از مدیریت آب و برق در کهگیلویه و بویراحمد به علوم پزشکی رسید دستگاهی که با جان و تن و سلامت مردم سر و کار دارد.

حوزه ای که دو سال سخت کرونایی را پشت سر گذاشت و دوباره صدای پای کرونا این هیولای مرگبار شنیده می شود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی رقابت نفس گیری را برای چینش مدیریت‌ها آغاز کردند در جاهایی موفق شدند و در جاهایی هم وزارتخانه ها زیر بار گزینه نمایندگان نرفت و راسا مدیران استانی را به کار گماشت که البته قرعه مدیریت بهداشت و درمان به نام یکی از نمایندگان استان درآمد و اینگونه شد که همه فکر می کردند کشتی بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد پس از یک دوره سخت و طوفانی به ساحل امن خواهد رسید.

مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به محمد غلام نژاد رسید که در رعایت قانون بنا به گفته بسیاری از مخالفانش با برادر خود هم تعارف ندارد.

غلام نژاد چه خوب یا بد مهمترین شاخصه مدیریتی یعنی پایبندی به قانون را در روش و منش مدیریتی حفظ کرده و شاید همین موجب شده تا برخی سیاسیون و البته نمایندگان مجلس از او ناامید شوند.

یکی از دلایل عقب ماندگی کهگیلویه و بویراحمد در همه ادوار به رغم توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به این استان بی‌توجهی به قانون مداری و شایسته‌سالاری است که علیرغم سرازیر شدن میلیاردها میلیارد تومان بودجه به استان در این چهار دهه اما همچنان فرسنگها و کیلومترها از قافله توسعه عقب مانده و نتوانسته همپای سایر استان‌ها حرکت کند.

وقتی دولت مردمی و شخص وزیر و در ادامه شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک مدیر دانشگاه آن هم در حوزه بهداشت و درمان اعتماد می‌کند دلیل به حاشیه راندن این دستگاه مهم در حوزه بهداشتی و درمانی و عزم آقایان برای زمین گیر کردن و تغییر مدیریت آن چیست.

روی صحبت با کسانی است که غلام نژاد را برای مدیریت این دانشگاه به وزیر معرفی کردند اکنون چه شده که از او رویگردان گردیده و خواستار تغییر در یکی از مهم ترین دستگاه های دولتی استان هستند آن هم زمانی که صدای پای ویروس کرونا به گوش شنیده می شود و باید در انتظار روزهای سخت کرونایی پس از یک دوره تنفس باشیم.

روی سخن با کسانی است که در فکر تغییر مدیریت در این دستگاه تنها یک و نیم سال پس از استقرار دولت مردمی هستند که باید پرسید آیا مخالفت با مدیریت بهداشت و درمان به دلیل ضعف مدیر در حوزه تخصصی بوده یا اینکه همراهی لازم را در خواسته های سیاسیون و نمایندگان نداشته است.

بر این باوریم که اگر مدیریت دانشگاه در حوزه تخصصی خود ضعف دارد شفاف و بی‌پرده این مشکلات گفته شود تا رسانه‌ها نیز در صورت صحت و تایید آن برای اصلاح مدیریت علوم پزشکی وارد میدان شود.

اما اگر مخالفت برای چینش مدیران در دانشگاه و یا گماشتن و کاشتن نیروها برای سیاسیون و نمایندگان باشد چنین رویکردی تنها ضربه زدن به دولت نوپای مردمی آیت الله رئیسی در استان خواهد بود و دست آخر اینکه با توجه به شواهد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در چینش مدیران همسو با دولت مردمی آیت الله رئیسی تاکنون کوتاهی نکرده و شاید عملکرد این دستگاه در این زمینه بهتر از سایر دستگاههای دولتی در استان باشد.

هر چند که مدیریت دانشگاه نیز موظف به تعامل با مسئولان ارشد استانی و نمایندگان مردم در مجلس بوده و در صورت ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده نباید از بهره گیری این نظرات سر باز زند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به محمد غلام نژاد رسید که در رعایت قانون بنا به گفته بسیاری از مخالفانش با برادر خود هم تعارف ندارد.خخخخ رییس ....یه نیروی شرکتی که ابلاغ ابیاری چمن رو داره الان هم تو‌خونه سازمانی روبروی اداره راه نشسته.معاون پشتیبانی غیر قانونی ابلاغ داره .رییس بازرسی دانشگاه اصلا استخدام دانشگاه نیست .کجای این قانون مندیه
دهدشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
واقعلا هم در سیستم خوابگاهی و هم بهداشت محیطی بیمارستانه دچار ضعف اساسی هستیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.