تاریخ انتشار:۰۸:۰۴ - ۲۵ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش بنیان می تواند پیشران باشد که استان در این حوزه نسبت به بقیه کشور عقب افتاده و دلیل آن هم نبود زیرساخت لازم است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محسن فرزین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است که ۱۰ ماه از آن هم به پایان رسیده است اما ضعف هایی پیش روی واحدهای فناور استان وجود دارد.

وی افزود: در مدت ۶ ماه حدود ۲۱ شرکت دانش بنیان و واحد فناور پذیرش شده و در زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان قرار گرفته اند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد زیادی جوان تحصیلکرده خلاق و با انگیزه بیکار که می توانند اشتغال خیلی خوبی هم ایجاد کنند در این شرکت ها منتظر فضا و تجهیزات هستند.

فرزین تاکید کرد: بستر و فضا را باید پارک علم و فناوری استان همچون استان های دیگر ایجاد کند اما عملا هیچ چیزی در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: اخیرا یک سایت حدود ۶ هکتاری در دانشگاه پیام نور سرآبتاوه پس از کش و قوس های فراوان به پارک علم و فناوری استان واگذار شده است.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح توجیهی با مبلغ جزیی (۴۱۸ میلیون تومان) آماده شده که نیاز است سایت جامع علم و فناوری استان راه اندازی شود.

فرزین ابراز کرد: زیرساخت ها باید آماده شوند و در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گیرند تا به عنوان پیشران به بحث اقتصاد ورود کنند.

وی اضافه کرد: اساس کار این واحدها صادرات است و پس از بهره برداری از این واحد ها صادرات رونق می گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: چنانچه این سایت راه اندازی شود اثر اقتصادی آن بر کل استان به وضوح دیده خواهد شد زیرا این واحدهای فناور می توانند اقتصاد را تکان دهند.

فرزین تصریح کرد: در کهگیلویه مقدمات کار انجام شده و در گچساران کار پیشرفت خیلی خوبی داشته است.

وی گفت: شرکت های فناور و دانش بنیانی که در استان وجود دارند، چنانچه برایشان بستر و فضا فراهم شود در حوزه اشتغال و صادرات حرف های زیادی برای گفتن دارند.

در حال حاضر ۵۲ واحد فناور در مراکز رشد بویراحمد، گچساران و کهگیلویه فعالیت دارند. ۱۶ شرکت در پارک استان، ۱۸ واحد فناور در مرکز رشد جامع شهر یاسوج و ۱۶ واحد فناور در مرکز رشد گچساران مستقر هستند و تاکنون با استقرار ۲ واحد فناور در مرکز رشد کهگیلویه موافقت شده است.

واحدهای فناورانه و شرکت های دانش بنیان استان تاکنون حدود ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.