تاریخ انتشار:۲۳:۴۳ - ۲۳ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان پای کار و آماده باشند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید علی احمدزاده روز جمعه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱ در نشست ستاد بحران با اشاره به ورود سامانه بارشی از امشب به جو استان گفت: اوج این سامانه بارشی فردا ظهر خواهد بود و شدت بارش‌ها فردا شب به اوج می‌رسد که همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در آماده‌باش کامل باشند.

وی اظهار کرد: دستگاه همه پای کار باشند تا حوادث بارش گذشته که موجب بروز مشکلاتی شد تکرار نشود، ضمن اینکه از رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان درخواست می‌کنیم پویش کمک مردم به نیروهای ستادی را راه‌اندازی کنند و مردم دستگاه‌ها را یاری کنند و علاوه بر برف‌روبی پیاده رو جلوی منازل و مغازه های خود در تکاندن درختانی که از شدت برف در معرض شکستگی هستند کمک کنند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از دستگاه‌ها انتظار کار جهادی بیشتری داریم، خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از تیپ ۴۸ فتح و سپاه میخواهیم در آماده‌باش باشند تا اگر به مشکلی خوردیم به کمک بیایند و با توجه به شدت بارش ها در مناطق سردسیری آمادگی کامل وجود داشته باشد و مناطق گرمسیری هم پیش بینی لازم انجام شود 

احمد زاده با مهم برشمردن جلسات ستاد بحران تصریح کرد: ضمن احترام به معاونین دستگاه‌ها، مدیران‌کل موظف به حضور در نشست‌های ستاد بحران هستند و در صورتی که در استان حضور نداشته باشند معاون می‌تواند به جلسه بیاید.

وی بر همکاری همه دستگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه همکاری بین دستگاهی ضعیف است و اختلاف‌هایی وجود دارد که دستگاه‌ها این اختلافات را کنار بگذارند و همه با هم استان را اداره کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرمانداران در شهرستان‌ها رئیس ستاد بحران هستند، عنوان کرد: وضعیت جوی استان در روزهای آینده مشخص است و استان شاهد بارش برف و باران خواهد بود بنابراین با توجه به محدود بودن امکانات، هر دستگاهی که پیش‌بینی می‌کند که امکاناتی که در اختیار دارد جوابگو نیست به ستاد بحران اعلام کند تا امکانات برای آنها پیش بینی شود 

احمد زاده با اشاره به اینکه ذخایر آب به شکلی باشد که تا ۷۲ ساعت جوابگو باشد، اظهارکرد: از سال‌های قبل باید مخازن آب احداث می‌شد تا در صورت لزوم به کمک بیایند اما متاسفانه این مخازن پیش‌بینی نشد و در همچین شرایطی با مشکلاتی مواجه شدیم

وی تصریح کرد: متاسفانه در استان ما تبلیغاتی انجام می‌شود که انگیزه کار را در مدیران ملی کاهش می‌دهد در همه استان‌ها تلاش می‌شود تا یک سد برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت تامین شود ما هم پیش‌بینی کردیم که آب شرب شهر یاسوج از سد تنگ سرخ تامین شود اما عده ای غیرکارشناسی مخالفت های داشتند که انتظار می‌رود همه در راستای کمک به مردم پای کار بیایند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سایر استان‌ها سدهایی ساخته شده اما به استان ما که رسید و قصد داریم یک سد کوچک بسازیم سد ساختن بد شد، گفت: در تلاش هستیم سد آبریز وارد مدار شود اما یقه مرا می‌گیرند که چرا می‌خواهید سد آبریز را احداث کنید؟

احمد زاده افزود: در سایر استان‌ها بدون مخالفت پالایشگاه احداث شده اما مجوز پتروپالایشگاه ۱۰۵ هزار بشکه‌ای گچساران که صادر و سرمایه‌گذار مشخص شده مخالفت‌ها آغاز شده است، چطور پالایشگاه برای بقیه استان‌ها خوب بوده اما برای ما بد است.

وی بیان کرد: نمی‌دانم چرا عده‌ای می‌خواهند در استان ما کاری انجام نشود در استان‌های همجوار وقتی قرار است کاری انجام شود همه تلاش می‌کنند که آن کار به نتیجه برسد اما در استان ما مخالفت‌ها شروع می‌شود، از مردم می‌خواهم برای مطالبه ملی پای کار باشند. 

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.