کد خبر: ۱۹۲۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۵:۲۵ - ۲۲ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: استاندار با بیان اینکه برای مثال مدیرکل بحران ما سه شبانه روز حتی یک دقیقه نخوابیده است گفت: به چنین مدیرانی افتخار می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سید علی احمدزاده در جمع خبرنگاران در خصوص صحبت‌های اخیر خود در ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و برداشت‌های غلط از آن اظهار کرد: در چند روز گذشته برف سنگینی در استان بارید در حالی که همگان خوشحال از نعمت الهی بوده و کشاورزان و مردم چشم انتظار این برف بودند اما در مواردی هم مشکلاتی برای مردم به وجود آمد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از لحاظ بارش به نسبت حجم بارندگی در ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بود و در مقطع کنونی چنین بارشی در بویراحمد، مارگون و دنا و دیشموک و چاروسا خسارت زیادی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در مناطق زیلایی و جلاله بارش برف بیشتر بود مسیرهای اصلی دچار اختلاا شدند از سمت بابامیدان به یاسوج و از سمت شیراز به یاسوج و از یاسوج به اصفهان دچار اختلال جاده‌ای شدیم اول شب محور شیراز به مشکل برخورد راهداری ماه با همه توان در حال فعالیت بودند و به سرعت مسیر را باز کردند همان شب مسیر شیراز باز شد.

استاندار افزود: فردای همان روز در مسیر اصفهان چند خودرو تصادف کردند و باعث انسداد مسیر اصفهان شد اعلام کردیم که از سمت چهارمحال به دلیل کم شدن از بار ترافیکی  هیچ گونه ترددی صورت نگیرد تا وضعیت عادی شود از یاسوج مسیر برای مدتی مسدود شد و توانستیم در چند ساعت با حضور فرمانداران و مدیران بحران استانداری مشکل را برطرف کنیم.

وی گفت: برف آسیب های زیادی به زیرساخت های ما وارد کرد به غیر از مسیرهای اصلی بسیاری از مسیرهای فرعی هم قطع شدند در یاسوج برق  به خاطر افتادن درختان در برخی از محله ها قطع شد و در مسیر ورودی برق روستاها هم اخلال ایجاد شد و در بعضی از مسیر روستاها کابل ها کاملا از مقره‌ها جدا و برق قطع شده بود.

استاندار در ادامه اظهارات خود گفت: یکی از دلایل دیگر قطع شبکه برخی مناطق به دلیل قدیمی بودن بود که وزن برف را تحمل نکردند که در مسیر لوداب و سادات محمودی بر روی زمین افتادند و حتی جاده را مسدود کردند که روز گذشته با حضور در لوداب از نزدیک در جریان امور قرار گرفتیم.

وی افزود: از همان شب قطعی برق ۴۰ اکیپ برق در استان فعال شده بودند اما حجم کار بسیار بیشتر از پیش بینی‌ها برای تجهیز اکیپ‌ها بود.

استاندار با بیان اینکه عیب یابی برق پایه به پایه انجام شد و تشخیص فوری به هیچ وجه امکان نداشت زیرا در بعضی از مناطق زیلایی تا نزدیک به یک متر برف داشتیم و در جلاله نزدیک به ۳۰ سانتی متر برف بر روی زمین نشست و کار را سخت می‌کرد.

استاندار در بخش دیگری از اظهارات خود یادآور شد: در منطقه تنگ کناره که چاه های آب شهر یاسوج وجود دارد قطعی برق باعث شد که ۸ حلقه چاه از مدار خارج و برق دشتروم و تنگ‌سرخ کاملاً قطع شود در منطقه تنگ کناره تا یک و نیم شب در کنار ماموران برق بودم بعضی از بچه‌ها بر روی پایه های برق عملاً یخ زده بودند و می‌گفتند که دستان ما دیگر توان کار را ندارد یکی از کارگران دچار برق گرفتگی و سوختگی شدید شد که از جوانان خوب و شایسته اداره برق به شمار می رود و ما در بیمارستان از او عیادت کردیم.

احمدزاده گفت: هلال احمر تا ۳۰۰ خودرو را در بین جاده ها و مسیرها نجات دادند و این اقدام هلال احمر فقط بخش کوچکی از حجم گسترده کار بود.

وی با بیان این که ایراداتی به صحبت‌های ما در جلسه شورای بحران وارد شده گفت: ما معتقدیم که دولت ما مردمی و جهادی است که در راس آن رئیس جمهور جهادی قرار دارد پس باید همه با هم کار جهادی کرده و مشکلات مردم را در کوتاهترین زمان ممکن برطرف کنیم یعنی که زمان شناس باشیم و به کارها سرعت بدهیم آنگونه که دولت از ما انتظار دارد.

استاندار افزود: برای مثال در همان باران‌های مونسنی تابستان وقتی موضوع خرابی‌ها را با وزیر کشور در میان گذاشتیم سردار وحیدی گفت که فردا به یاسوج می‌آیم که همین کار را هم کرد و به صورت میدانی در منطقه حضور پیدا کرد و این گونه اقدامات است که رهبری در جلسه دولت از وزیر کشور به عنوان وزیر جهادی نام می برد.

وی گفت: در همان ستاد مدیریت بحران استان وزیر کشور اعلام کرد که کار باید ظرف ۷۲ ساعت درست کرد هر چند ۱۰ تا ۱۵ روز زمان می‌خواست اما با دستور وزیر کشور این کار در کمتر از زمان موعد مقرر انجام و بعضی مشکلات ۲۴ ساعته برطرف شدند و استان ار از نقطه بحرانی به وضعیت عادی برگردانیم و در همین وضعیت برف فعلی انتظار من این بود که قطعی آب و برق و جاده های روستایی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود هرچند تجهیزات به اندازه نبود.

استاندار تصریح کرد: حرف‌هایی که در جلسه با مدیران زدم این بود که تا ساعت ۶ صبح کار را انجام دهید نه از این بابت که آنها کاری انجام ندادند بلکه منظور من تاکید برای سرعت در انجام کار بود تا مردم تحت فشار قرار نگیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: خانواده هایی هستند که سیستم گرمایشی آنها با برق کار می کند انتظار داشتند که تا صبح برق آنها وصل شود و انتظار آنها از دولت جهادی و مردمی هم چنین چیزی است بنابراین من در آن جلسه یک پروسه زمانی برای مدیران در نظر گرفتم و عتاب و خطاب ما نسبت به مدیران نه به این دلیل بود که آنها کاری انجام ندادند بلکه می‌خواستیم کار را بسیار زودتر انجام دهند.

وی در ادامه افزود: اکیپ‌های برق ما به پنجاه اکیپ رسید و مناطق گرمسیری هم وارد عمل شدند صادقانه بگویم کاری که گاه تا ۲۰ روز طول می کشید ظرف یک روز به سرعت انجام شد الان فقط دو گردنه داریم که کار برف‌روبی آنها تمام نشده و تا ظهر منطقه جلاله این کار انجام می‌شود انتظار این است که کار در یک مقطعی کوتاه انجام شود نباید بگذاریم تا هوا روشن شود مردم همچنان معطل بمانند لذا اصل صحبت های ما این بود که مدیران کار خود را زودتر انجام دهند و بیشتر پای کار باشند هر چند که آنها اصلا کم نگذاشتند و همه پای کار بودند.

استاندار با بیان اینکه برای مثال مدیرکل بحران ما سه شبانه روز حتی یک دقیقه نخوابیده است گفت: به چنین مدیرانی افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی ایرادات هم به مدیران وارد است که چرا از استان های مجاور کمک نمی‌گیرند گفت: شاید آنها هم پیش‌بینی چنین وضعیتی را نمی کردند توقع از مدیران این بود که وقتی امکانات استان جواب نمی‌دهد چرا از سایر استان ها کمک نمی گیرید.

احمدزاده یادآور شد: در هیچ دوره‌ای هم به این سرعت کار انجام نشد انتظار من هم این بود که به جای ۲۴ ساعت یک نصفه روز کار تمام شود که همین جا باید از تیپ ۴۸ و سپاه فتح نیز قدردانی کنم که هنوز هم تا امروز پای کار هستند.

وی در ادامه افزود: اکنون که در خدمت شما هستم در کل استان وضعیت عادی است در حیدرآباد پایه ها در حال نصب شدن بوده و تا ظهر امروز کار تمام می‌شود در جلاله اکیپ برق از چهارمحال وارد شده و در حال اقدام هستند و تا ظهر امروز برق وصل خواهد شد در منطقه چاهن و پوله و زیلایی گردنه‌ای وجود دارد که به خاطر ارتفاع برف جاده را قطع کرده است اما در حال کار هستند.

استاندار گفت: اکنون وضعیت استان عادی بوده شهر یاسوج دارای آب و برق هستند ایراد این است که از گذشته زیرساختی در این استان ایجاد نشده بود مثلاً در لوداب تعداد پایه های برق از قدیم باقی مانده بود که عمر آنها تمام شده و نیاز به پایه های جدید داشتند کابل های برق برای زمان های قدیم و فرسوده است باید در دولت های قبلی این کار را انجام می دادند که کاری انجام نشده بود.

وی در ادامه به موضوع قطع آب مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد اشاره کرد و گفت: وضعیت به گونه ای است که اگر حادثه‌ای پیش بیاید مخازن آب مرکز استان جوابگو نیست چرا باید جوابگوی ۴ تا ۵ ساعت باشد در حالی که باید از گذشته برای این شهر مخازن متعددی را در نظر می گرفتند این مرکز استان باید حداقل چهار تا پنج مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی می‌داشت که حداقل تا ۲۴ ساعت آب شهر قطع نمی‌شد نه اینکه فقط چهار ساعت دوام داشته باشند.

استاندار با بیان اینکه نمی‌خواهیم گذشته ها را زیر سوال ببریم اما واقعیت ها را هم باید گفت افزود: آنچه در استان پیش آمد درس به ما که زودتر کارها انجام شود کار جهادی یعنی که ظرف چند ساعت همه چیز به روال عادی خود برگردد و معتقدم هیچ وقت چنین کار جهادی در بحران انجام نشده بود.

استاندار گفت: انتظار رئیس جمهور از استانداران این است که کار جهادی کرده و خود پای کار باشند و با قدرت کار را انجام دهند اگر این کار در برخی دولت های گذشته بود تا یک هفته هم طول میکشد تا شرایط عادی شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حجت اله علیزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
باسلام و عرض ادب
احتمالا تاریخ دهه پنجاه و دهه هفتاده استاندار محترم استان مطالعه نکرده که برف 18cm میفرمایند بارش سنگین .
یادش بخیر متر برف میومد اما برق و آب و گاز و راههای مواصلاتی همه وصل بودند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
جناب استاندار آب فاضلاب در همه حال تعطیله مدیر فقط دنبال ماموریته
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.