تاریخ انتشار:۱۳:۲۶ - ۱۹ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل جاده یاسوج به سی سخت در اولویت دولت قرار دارد موجب کاهش تلفات جاده‌ای می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علی شهابی نسب اظهار داشت: پروژه جاده یاسوج به سی سخت یکی از پروژه های ملی است که اعتبار آن به صورت متمرکز و ملی تامین می شود.

وی افزود: مهر ماه سال گذشته، در سفر رییس جمهور به عنوان پروژه سفر تصویب و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب شد.

شهابی نسب تصریح کرد: ظرف سه سال باید این مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح اختصاص یابد و امسال در پیوست ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و تا این لحظه (سال ۱۴۰۱) حدود ۲۰ میلیارد تومان نقد به آن تزریق شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین امسال حدود هشت کیلومتر از این جاده در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان افتتاح شد.

وی ادامه داد: امید است این طرح تا پایان ۱۴۰۳ تکمیل و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

جاده یاسوج به سی سخت به عنوان قدیمی ترین جاده در مناطق سردسیری استان که از وسط بلوط های کهنسال با داشتن پیچ های خطرناک و مرگ آفرین عبور می کند ضمن گردشگری بودن این مسیر یکی از جاده های پر تصادف استان به حساب می آید.

با توجه به توریستی بودن شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا که در ۳۵ کیلومتری مرکز استان شهر یاسوج قرار دارد، افتتاح این جاده که مسیر فعلی آن دارای نقاط حادثه خیز فراوانی است منجر به کاهش مخاطرات و سوانح جاده ای و همچنین شکوفایی گردشگری این منطقه توریستی خواهد شد.

از مجموع پروژه ۳۰کیلومتری یاسوج به سی سخت که ۲ تونل با هزار و ۵۰۰ متر در آن جانمایی شده ۱۴ کیلومتر در سال های قبل افتتاح شده و هشت کیلومتر آن مهرماه امسال به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در دست اجراست که درصد پیشرفت فیزیکی آن ۴۱ درصد است.

حفاری تونل قطعه سه و تونل قطعه ۲ در حال انجام بوده، همچنین عملیات خاکبرداری و تحکیم در دهانه ورودی تونل و پروژه جاده سازی به طول هشت کیلومتر صورت گرفته است.

با بهره برداری از این طرح مشکلات ترافیکی و تصادفات تا حدود زیادی در محور یاد شده کاهش خواهد یافت.

کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۲۰۳ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۹ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و پنج کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین