تاریخ انتشار:۱۷:۳۰ - ۱۵ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق برنامه زمان بندی شده پتروشیمی گچساران تا پایان امسال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید علی احمدزاده در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: پتروشیمی گچساران تا پایان سال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد که سهمیه جامعه ایثارگری در به‌کارگیری نیروهای مورد نیاز این مجموعه دیده شده است.

 وی با بیان اینکه محوطه‌سازی و سنگ فرش گلزار شهدا اولویت است، عنوان کرد: آسفالت جاده‌های منتهی به گلزار شهدا در دستور کار بوده و در این راستا جاده طریق‌ الطیب به سرانجام رسید.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وصیت شهید طیب در این سال‌ها مغفول مانده بود تا اینکه در دولت جهادی و انقلابی سیزدهم ساخت جاده طریق‌الطیب در دستور کار قرار گرفت و 17 کیلومتر مسیر جاده روستای شهید طیب کاملا زیرسازی و بخشی در حال آسفالت است و تردد در این مکان  جریان دارد.

احمدزاده با بیان اینکه مردم روستای شهید طیب برای عبور از رودخانه مارون به طول 160 متر از جره استفاده می‌کردند، گفت: خوشبختانه پل برای استقرار در این محل آماده و کار در حال انجام است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: راهداری و راه‌ و شهرسازی را مکلف کردیم که جاده‌های منتهی به مزار شهدا آسفالت شوند، تکلیف کردیم هر جایی گلزار شهدا بود به عنوان پیوست فرهنگی دیده شوند.

احمدزاده یادآور شد: 20 میلیارد تومان برای تکمیل تپه‌های نور شهدا اختصاص یافته و از متمم سفر رئیس جمهور مبلغ 3 میلیارد تومان برای بازسازی گلزارهای شهدا دیده شده است.

 وی در ادامه در خصوص ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی مطابق ماده 21 قانون جامعه ایثارگری عنوان کرد: 25 درصد سهمیه فرزندان، خواهران و برادران شهدا بوده که دستگاه‌های دولتی را ملزم کردیم این مورد را رعایت کنند، 5 درصد برای فرزندان جانباز بالای شش ماه جبهه بوده که از دستگاه‌ها خواستیم این مورد دیده شود.

احمدزاده با اشاره به آمار بالای بیکاران در جامعه ایثارگری، افزود: جامعه ایثارگری در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفتند و در جلسات متعددی بر اشتغال آنها تاکید می‌کنیم.

وی از در پیش بودن کنگره شهدا استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1403 خبر داد و گفت: مقدمات کار برای برگزاری این کنگره ملی درحال انجام است. 

احمدزاده خواستار تعیین تکلیف مجتمع تجاری خیابان فردوسی یاسوج که متولی آن بنیاد کوثر وابسته به بنیاد شهید است شد و بر تامین و تجهیز امکانات مورد نیاز بیمارستان اعصاب و روان سلمان تاکید کرد و گفت: نه تنها استان کهگیلویه و بویراحمد بلکه جانبازان اعصاب و روان از سایر استان‌ها در این بیمارستان خدمات دریافت می‌کنند که مورد توجه قرار گیرد.

وی بر توجه به مجتمع توانبخشی ایثارگران و همچنین طرح توسعه گلزار شهدای یاسوج تاکید کرد و افزود: در این راستا نیازمند همراهی و مساعدت مسئولان کشوری هستیم.

احمدزاده خواستار افزایش سهمیه و اعتبار برای اشتغال ایثارگران شد و افزود: هیچ هلدینگ دولتی در سطح استان سرمایه‌گذاری نکرده و علی‌رغم همه ظرفیت‌ها به دلیل عدم سرمایه‌گذاری بخش دولتی بخش خصوصی هم رغبتی برای سرمایه گذاری نداشته به همین دلیل در اشتغال ایثارگران عقب هستیم‌.

علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: دو هزار و 129 نفر از جامعه ایثارگری شاغل در ادارات استان تبدیل وضعیت شدند که از این تعداد یک هزار و 200 نفر در دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

 رضا پارسیان نژاد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه  5 هزار نفر از جامعه ایثارگری استان بیکار هستند، افزود: سال گذشته 6 هزار نفر مشغول بکار شدند و حدود 180 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد در نوبت جذب در دستگاه‌ها هستند.

عابد محمدی مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست نیروهای راهداری که در مسیر خدمت به مردم جان خود را از دست داده‌اند به عنوان شهید خدمت معرفی شوند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.