تاریخ انتشار:۱۸:۵۲ - ۱۴ دی ۱۴۰۱
نشست ستاد پیشگیری بحران استان ؛
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر دستگاهی که تا ۱۷ دی ، اعتبارات حوادث را جذب نکند، اعتبار آن دستگاه حذف می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علی احمد زاده در نشست ستاد پیشگیری بحران استان با اشاره به بارش احتمالی برف در برخی از محور‌های مواصلاتی استان از راهداری و دستگاه‌های امدادرسان خواست در آماده باش کامل باشند.

وی همچنین از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خواست با توجه به پیش بینی بارش شدید باران و احتمال بارش برف مخازن‌های دستگاه‌های سوخت رسان را بررسی تا مشکلی به وجود نیاید.
 احمدزاده با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و مخابرات هم باید پای کار باشند گفت: ستاد بحران استان هم باید مکان‌هایی را برای اسکان اضطراری مردم پیش بینی کند.

وی گفت: در بارندگی‌های قبل تلفات جانی در استان رخ نداد این در حالی است که  خسارت‌هایی به منازل مسکونی وارد شد.
استاندار در ادامه با اشاره به تعطیلی مدارس و ادارات گفت: پنجشنبه در هر شرایطی هیچ اداره‌های تعطیل نیست و دستگاه‌ها باید پای کار باشند.
احمدزاده همچنین از اختصاص ۴٠ میلیارد ریال برای پایگاه‌های اورژانس از محل متمم سفر رئیس جمهور خبرداد.

هیچ محور ارتباطی در بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد مسدود نشد
مدیرکل راهداری کهگیلویه وبویراحمد هم گفت؛ ۲۰۰ نیروی راهداری در قالب ۳۰ گروه و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین عملیات بازگشایی محور‌های استان و نمک‌پاشی را بر عهده دارند.
محمدی افزود: تاکنون با تلاش‌های نیرو‌های راهداری هیچ کدام از محور‌های اصلی و فرعی مسدود نشد و بازگشایی معابر روستایی بعد از پایان بارش‌ها انجام می‌شود.
سرهنگ پیوست ریس پلیس راهور استان نیز با اشاره به آمادگی کامل  پلیس گفت: در بارش های هفته گذشته حادثه ای در محورهای ارتباطی استان رخ نداد.
وحدت نژاد، رئیس اورژانس استان هم گفت: ۵۱ پایگاه زمینی، ۱۸ پایگاه شهری و ۳۳ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی با ۴۰۰ نیرو آماده امدادرسانی به مردم است.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان هم با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان گفت: سیستم بارشی که به صورت رگباری است منجر به هشدار سطح نارنجی برای روز چهارشنبه تا جمعه شده است.
علی کرمی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود با سامانه بارشی شدیدی مواجه باشیم افزود: پیک بارش برای روز پنج‌شنبه و صبح جمعه است و پیش‌بینی ۱۰۰ میلی‌متر بارش باران در استان شده است.
وی بیان کرد: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، اختلال در تردد‌های داخلی و بین شهری، احتمال صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی اثر مخاطرات این سامانه بارشی است.
در ادامه فرامین کارشناس هواشناسی گفت: برای برخی مناطق شهر‌های مارگون، سی‌سخت و یاسوج بارش برف پیش‌بینی می شود.
وی از ورود سامانه بارشی جدید از اواسط هفته آینده خبر داد و افزود: ماهیت این سامانه سرد است و انتظار داریم بارش برف اثرگذار را شاهد باشیم.

خسارت بارش های اخیر به چهار هزار واحد مسکونی
شهامت مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز در این جلسه گفت: به ۴هزار واحد روستایی در پی بارندگی‌های اخیر خسارت مالی وارد شد، اما خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان هم در این جلسه گفت: ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای جبران خسارت اختصاص داده شد که پنجاه درصد از این مبلغ قابل دریافت است.
شهابی نسب از مدیران خواست تا در اسرع وقت این بودجه را جذب کنند.
حاجی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز گفت: برای جلوگیری از خسارت جانی و مالی در سیلاب‌ها، پیشگیری را در دستور کار قرار دهید.
نیک روز مدیرکل مدیریت بحران استان هم گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در صورتی که با کمبود و مشکلی مواجه هستند تا فردا ظهر به ستاد بحران اطلاع دهند.
شماره تلفن ۰۷۴۳۳۳۳۰۱۱۲ کشیک هلال احمر آماده امدادرسانی به مردم است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.