تاریخ انتشار:۰۷:۳۲ - ۱۴ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اعلام خبر تعطیلی مدارس بر عهده ستاد مدیریت بحران است و از طریق این ستاد اعلام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید علی احمدزاده در نشست ستاد مدیریت بحران با تسلیت سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی ابومهدی المهندس از ورود سامانه بارشی به استان از بعد از ظهر چهارشنبه تا اوایل صبح روز جمعه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود سامانه بارشی بیش از 100 میلی‌متر باران در پی داشته باشد لذا دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان سامانه بارشی در آماده باش کامل باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تجربه بارش بیش از 100 میلی‌متر در مناطق گرمسیری استان را داریم، افزود: احتمال بارش برف در شهرستان‌های سردسیری مارگون، دنا و یاسوج و همچنین بارش برف در محورهای یاسوج-شیراز، یاسوج-اقلید، یاسوج-بابامیدان و یاسوج به طرف اصفهان و جاده‌های روستایی و عشایری می‌رود لذا راهداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان برای امدادرسانی به مسافران و رانندگان در محورها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مخازن و جایگاه‌های سوخت را بررسی کند تا دچار کمبود سوخت در این جایگاه‌ها نشویم، گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی توزیع نفت سفید در روستاهای فاقد گاز را قبل از آغاز فصل سرما انجام دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید مجدد مبنی بر اینکه همه دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان بارش‌ها پای کار باشند، گفت: ستاد بحران مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در راه ماندگان و مسافران اختصاص دهد، ضمن اینکه با استفاده از اقدامات صورت گرفته در سیل مانسون اطلاع‌رسانی لازم به مردم صورت گیرد و از آنها خواسته شود ازترددهای غیر ضروری درون شهری و برون شهری اجتناب کنند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارهای صورت گرفته در سیل مانسون بزرگ و ارزشمندی بود گفت: کار صورت گرفته به اندازه بزرگ و ارزشمند بود که دکتر نامی مدیرکل بحران وزارت کشور در دیدار با برخی از مراجع تقلید قم از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان کارآمد و نمونه در سیل مانسون یاد کرد که علی‌رغم بارش ۳۰۰ میلی‌متری باران با ارسال 6.5 میلیون پیامک تلفاتی انسانی نداشت.

دکتر احمدزاده بیان کرد: تردد کامیون‌ها و وسایل سنگین از محور پاتاوه به دهدشت از فردا چهارشنبه تا روز پنجشنبه ممنوع است،همچنین تمام ماموریت‌های مدیران طی این مدت لغو و مدیران عضو ستاد مدیریت بحران تا عادی شدن شرایط در محل کار حضور داشته باشند و تلفن‌های آنها در دسترس باشد.

وی با بیان اینکه مردم همکاری لازم را داشته باشند تا تلفاتی نداشته باشیم، گفت: امیدواریم با این بارش‌ها شاهد پر شدن سدها شویم، سد کوثر در شرایط خوبی است سد چم‌شیر نیز آبگیری خواهد شد.

استاندار با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و چانه‌زنی برای جذب اعتبارات خطاب به مدیران افزود: 35 میلیارد تومان پول نقد مربوط به حوادث در خزانه استان است که دستگاه‌ها نسبت به جذب آن اقدام کنند و اگر دستگاه، سازمان و شهرداری تا روز شنبه 17 دی ماه اقدام به مبادله موافقت‌نامه نکند اعتبارش جابه‌جا و در اختیار دستگاهی که عملکرد خوبی داشتند قرار می‌گیرد و مدیران آن دستگاه باید پاسخ‌گو باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دنبال اختصاص اعتبار از محل دیگری به دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی که در سیل مانسون خسارت دیدند هستیم .

استاندار در ادامه با بیان اینکه با تعطیلی مدارس در بیماری کرونا متحمل آسیب‌های فراوان علمی شدیم، عنوان کرد: نباید برای هر کار عادی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شوند، شاید مجبور شویم در اثر بارش برف مدارس ابتدایی منطقه‌ای را تعطیل کنیم که در اینصورت از طریق ستاد بحران و با نظر من اعلام می‌شود و آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری نکند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در صورت بارش دو متری برف در روز پنج‌شنبه 15 دی ماه هیچ اداره‌ای تعطیل نیست، گفت: تا زمانی که سامانه بارشی در استان وجود دارد همه باید پای کار باشند.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: از متمم سفر رئیس جمهور ۴۰ میلیارد برای پایگاه‌های اورژانس در نظر گرفته شده ضمن اینکه در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر، آقای کولیوند قول دادند که پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در استان تجهیز می‌شوند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار