تاریخ انتشار:۱۷:۰۵ - ۱۰ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از محکومیت ۹۳۳ میلیارد و ۷۵۳ میلیون ریالی متخلفان اقتصادی در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات در استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا، سیدحمزه لقمانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تا پایان آذرماه امسال از هشت هزار 836 فقره پرونده تخلفات اقتصادی در مجموع بالغ بر 933 میلیارد و 753 میلیون ریال محکومیت مالی برای محکومین قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان و کالا و خدمات در استان صادر شده است.
وی عنوان کرد: تعداد دو هزار 561 بازرسی در گشت‌های مشترک این اداره با دستگاه‌های متولی از جمله سازمان‌ها و دستگاه‌های نظارتی، دادستانی، اطلاعات سپاه، اداره کل اطلاعات، جهاد کشاورزی، سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، بسیج اصناف و اتاق اصناف که نظارت بر امر اقتصاد را عهده‌دار هستند، انجام گرفت.
لقمانی ابراز کرد: این سازمان به عنوان  ملجأ و مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی بوده که بر اساس قوانین موضوعه با متخلفان برخورد می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین تعزیرات حکومتی حامی مردم و مصرف‌کنندگان و کاسبان منصف است و به صورت قاطع با افرادی که قصد سودجویی و منفعت‌طلبی دارند و یا تنها منافع خود را مطمح نظر قرار می‌دهند مبارزه جدی و اثرگذار خواهد کرد.
وی همچنین از کشف 6 هزار و 300 لیتر نفت سفید و گازوئیل و جریمه سه میلیارد و 400 میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج خبر داد.
لقمانی افزود: پس از تهیه گزارشی از سوی ماموران پاسگاه انتظامی تنگ سرخ در محور مواصلاتی یاسوج به شیراز از یک دستگاه کامیون مشکوک و پس از توقیف و بازرسی از آن مقدار 6 هزار و 300 لیتر نفت و گازوئیل کشف و سپس پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات و ملاحظه دفاعیات، در نهایت احراز تخلف، قاچاقچی سوخت علاوه بر ضبط محموله به پرداخت مبلغ سه میلیارد و 400 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
وی همچنین از اجرای طرح نظارت ویژه بر داروخانه‌های استان خبر داد.
لقمانی گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی سازمان تعزیرات حکومتی، موضوع نظارت بر داروخانه‌ها در دستور کار گشت‌های مشترک قرار گرفته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، معاونت غذا و دارو، بسیج اصناف، صدا و سیما، در دو نوبت صبح و عصر در حال اجرای این طرح در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی با اشاره به ضرورت هماهنگی سایر دستگاه‌های نظارتی استان برای اجرای هر چه با کیفیت‌تر این طرح ادامه داد: بدون اغماض و تعارف با امتناع کنندگان از عرضه دارو، افزایش قیمت‌ها و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از بروز مشکل برای بیماران در تأمین دارو، صیانت از حقوق شهروندان و با توجه به اختیارات ویژه سران قوا به تعزیرات حکومتی جهت تشدید مجازات‌ها و تسریع فرآیند رسیدگی‌ها، با داروخانه‌های متخلف به شدت برخورد می‌شود.  
لقمانی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را با سامانه 135 سازمان تعزیرات حکومتی و 190 وزارت بهداشت تماس بگیرند.
انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین