تاریخ انتشار:۲۱:۲۸ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱
عصر دنا: قال الامام الصادق(علیه السلام): لاتُفسِدْ عَلَی القَومِ ماءَهُم. امام صادق(علیه السلام) فرمودند: آب مورد نیاز مردم را آلوده نکن. «الکافی، ج ۳، ص ۶۵»
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بدون شک محیط زیست یک نعمت بسیار بزرگ از جانب پروردگار است و یقینا هیچ جنبنده‌ای بدون محیط زیست سالم توان بقا نخواهد داشت، پس شایسته است همه‌ی ما در جهت حفظ و سلامت محیط زیست از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.
متاسفانه سال هاست که موضوعِ "تخلیه فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) به رودخانه بشار" به یکی از دغدغه‌ها و ابهامات اصلی مردمان استان علی الخصوص ساکنان پایین دست این رودخانه تبدیل شده است؛ آنانکه زیستشان و درآمدشان مستقیم و غیر مستقیم از همین رودخانه یعنی رودخانه بشار تامین می‌شود و علیرغم تکذیب و اعلان مکرر تاکنون تکلیف دقیق این مسئله مشخص نشده است و گویا سرریز فاضلاب باز هم‌اکنون به رودخانه صورت می‌گیرد و شایعات ادامه دارد فلذا با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بدون تایید و یا رد این شائبه‌ها از تمامی دستگاه ها و ارگان های مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بیمارستان امام سجاد(ع)، سازمان محیط زیست، شرکت آب و فاضلاب استان و... درخواست دارد که در اسرع وقت به این شائبه‌ها پاسخ دهند که اگر موضوع تخلیه فاضلاب بیمارستان به رودخانه بشار صحت ندارد این شایعات را تکذیب و اطلاع‌رسانی نمایند. اگرچه برخی به صورت شفاهی چنین مسئله‌ای را تایید می‌کنند اما صحبت شفاهی دلیل و مدرک برای پیگیری نمی‌شود. ابتدا مطالبه می‌شود که سازمان محیط زیست صحت این مسئله را در یک خبر رسمی مشخص کند و آلودگی آب رودخانه را تکذیب و یا تایید نماید و در صورت تایید این موضوع، دستگاه و یا دستگاه های متولی اقدامات لازم جهت حل مسئله و جلوگیری از تکرار این رخداد را انجام دهند و نتیجه را به اطلاع عموم برسانند.
امید است که با پیگیری و همکاری سازمان محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در اسرع وقت و در یک فضای حرفه‌ای به ابهاماتی که صحت آن‌ها مشخص نیست پایان داده شود.
واحد سیاست ورزی بسیج دانشجویی علوم پزشکی یاسوج

علی نیکبخت مسئول سیاست ورزی بسیج دانشجویی علوم پزشکی یاسوج

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.