تاریخ انتشار:۱۴:۳۲ - ۲۰ آبان ۱۴۰۱
دادستان یاسوج در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج:
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش خبرنگار عصردنا، سیدعلی ملک حسنیی در نشست با دانشجویان دانشگاه یاسوج بااشاره به رتبه سوم تعداد زندانی‌ها در کشور گفت: در دی ماه ۱۴۰۰ به علت درگیری‌های زیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد جو ناامنی در فصای مجازی به وجود آمده بود که باید آنان را اعدام کرد و با مجرمان برخورد نمی‌شود، اما ما برخورد کردیم.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اغتشاشات دشمن از ظرفیت‌های ارازل و اوباش استفاده کرد. وقتی نخبگان هم‌استانی ما به شهادت رسید بااستفاده از ظرفیت ارازل و اوباش بود.
وی با بیان اینکه عدم اشتغال در میان جوانان باعث بروز خشونت می‌شود اظهار داشت: باید به دانش‌آموزان، دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها و توجه کرد و تربیت خانواده‌ها و شکاف نسلی که وجود آمده خود نیز باعث بروز جرم میان جوانان می‌شود.
ملک حسینی بیان کرد: در بعضی از شکایت‌ها، مردم گلایه دارند که چرا با مجرمان برخورد نمی‌شود در حالی که باید با ادله و مدرک جرم را اثبات کرد.
دادستان خاطرنشان کرد: گاهی در قانون اساسی عملی جرم محسوب نمی‌شود در ماده ۶۱۷ حمل قمه، پنجه بکس، قداره و شمشیر تنها به منظور درگیری جرم محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بعضی از دارو‌ها که اثرات قرص روانگردان به همراه دارند گفت: قرص‌های روانگردان توسط دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان مصرف میشود و جرم انگاری شده، اما نمیتوانیم آنان را محکوم کنیم.
ملک حسینی در پاسخ به سوال دانش‌جویان مبنی بر ترک فعل مسئولان گفت: در حوزه جرائم بیش از آنکه خلاء قانون داشته باشیم خلاء اجرا داریم.
وی با اشاره به تعداد زندانیان استان گفت: نظر شخصی من این است که مجازات زندان مجازات مناسبی برای مجرم نیست چرا که نگاه جامعه ما به سابقه‌داران خوب نیست و ممکن است که زندانی از روی ناآگاهی مرتکب اشتباهی‌شود در حالی که ذات خوبی دارد.
دادستان یاسوج با بیان نگاه نادرست جامعه به سابقه‌داران بیان کرد: وقتی مجرم را پس اتمام زندان به کارگاه یا مغازه‌ای معرفی می‌کنیم با شنیدن سابقه زندانی قبول به همکاری با وی نمی‌کنند و این نگاه درستی نیست.
ملک حسینی به تفریح نداشتن جوانان استان اشاره کرد و گفت: در استانی که سینما، پیست موتور سواری، باشگاه تیراندازی و خدمات تفریحی ندارند باعث ارتکاب جرم میان جوانان می‌شود.
دادستان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که اولویت اول کشور ما باید اقتصاد باشد، گفت: اگر مشکلات اقتصادی حل شود خیلی از جرائم به وجود نمی‌آید. در دولت قبل تمام مشکلات را به برجام وصل کردند و این باعث شد به روابط با دیگر کشور‌ها توجه نکنیم.
وی خطاب به دانشجویان تصریح کرد: از امکاناتی که حاکمیت باید برای شما دانشجویان به وجود بیاورد شاید فاصله داشته باشیم، اما افتخار می‌کنیم که با وجود تحریم شدن از تمام دنیا بازهم سرپاایستادیم و نشاط داریم.
ملک حسینی در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر فیلتر کسب‌و‌کار‌های اینترنتی، گفت: ما با مشکلی روبرو شدیم خیلی از تلکنولوژی‌های را بدون هیچ گونه محدودیتی بپذیرفتیم ما دچار خسارت شدیم محدودیت اینترنت در زمان اغتشاشات در تمام دنیا وجود دارد.
دادستان کهگیلویه و بویراحمد بااشاره به حمایت از برنامه‌های ایرانی بیان کرد: اگر به برنامه‌های ایرانی به اندازه برنامه‌های خارجی اهمیت داده می‌شد ما دچار اینهمه مشکل نشدیم. ما اقتصاد داریم، اما فرهنگ اقتصادی نداریم.
ملک حسینی در پایان به پیشرفت ایران در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ما در زمره ۱۰ کشوری هستیم که ماهوراه به فضا بفرستند هرجا ایمان به خودمان داشته باشیم پیشرفت کرده ایم و باید توانمان را بر تکنولوژی بومی بذاریم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار