تاریخ انتشار:۱۳:۰۹ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱
عصر دنا: برداشت ماش از ۱۳۰ هکتار از مزارع بخش سرفاریاب از اوایل مهر آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرپرست جهاد کشاورزی بخش سرفاریاب میانگین برداشت محصول ماش در مزارع این بخش را حدود ۸۰۰ کیلوگرم در هر هکتار عنوان کرد و گفت: این میزان محصول از مزارع روستا‌های دهنو اسلام آباد، گرگیو، شرابگرو، پاده، تلوندی، دره لیر، شهرک نهم و سرفاریاب در حال برداشت است.
آقای دیدار با بیان اینکه برداشت ماش در این بخش به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود، افزود: توصیه‌های کارشناسی و دانش فنی در زمینه کاشت، داشت و برداشت توسط کارشناسان جهاد کشاورزی به این کشاورزان آموزش داده می‌شود.
سرپرست جهاد کشاورزی بخش سرفاریاب کاهش بارش باران و کمبود آب در سال زراعی جاری را عامل اصلی افزایش سطح زیر کشت محصول ماش نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد و ادامه داد: مصرف کمتر آب، درآمد زایی و افزایش حاصل خیزی خاک منطقه، از مزایای مهم کشت ماش در این بخش است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.