تاریخ انتشار:۱۱:۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: جلسه شورای اداری بویراحمد با ریاست فرماندار این شهرستان با عنوان بازگشایی مدارس و آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فرماندار بویراحمد در این جلسه با تقدیر از مرکز بهداشت شهیددامیده بویراحمد گفت: در ماه محرم و اربعین مرکز بهداشت شهیددامیده با ایجاد ایستگاه غربالگری کرونا و واکسیناسیون کووید19 در مسیر پیاده‌روی روز اربیعین به شاه مختار و موکب‌های زوار در ورودی و خروجی شهریاسوج مانع از بازگشت موج جدید کرونا در این شهرستان شد.

شهرام مهدوی مطلق با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ یک پدیده شوم است؛ اما در دفاع مقدس ما جنگ دوست‌داشتنی است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی دشمن روزهای آغازین مهر را برای حمله انتخاب کرد؛ در پس‌زمینه‌ی ذهنش آن بود که مدارس و دانشگاه را تعطیل کند و رعب و وحشت را در دل کودکان، نوجوانان و جوانان بیندازد و کشور را تعطیل کند اما این روزها مدارس ما با زنگ دفاع مقدس آغاز می‌شود نه‌تنها مدارس تعطیل نشد بلکه مدارس و دانشگاه‌ها سنگر اعزام جوانان و نوجوانان به جنگ شد.

فرماندار بویراحمد با بیان نقش تاثیرگذار دانش‌آموزان در جنگ بیان کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان بیشترین حضور را در جنگ هشت‌ساله داشتند؛ که بیشترین شهیدان از بین دانش‌آموزان بودند.

مهدوی افزود: معلمین فرماندهان جنگ شدند که نمونه آن شهید همت بود که یک معلم بود.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ ایران و عراق ابهت شرق و غرب را شکستیم و در جنگ ثابت کردیم که می‌توانیم به شرق و غرب متکی نباشیم و روی پای خود بایستیم.
این مسئول خطاب به بخشداران گفت: دفاع مقدس را در روستاها ببرید و تبیین کنید و نگذارید خاطره‌ این دوران تحریف شود یا فراموش شود.

فرماندار بویراحمد خطاب به مسئولان شهرستان گفت: ابلاغ شده‌است که ادارات شهرستان عملکرد خود را از شهریور 1400 تا شهریور 1401در اعداد و ارقام و در اکسل و پاورپوینت جمع‌آوری کنند و تحویل فرمانداری بدهند.

مهدوی بیان کرد: توقع ما این است که درخصوص مدارس هیچ کوتاهی نشود و کم‌کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان پذیرفتنی نیست.

بیش از 70هزار دانش‌آموز در بویراحمد 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره اینکه یکی از ویژگی‌های مدیر موفق، داشتن برنامه است، گفت: ابرپروژه مهر که هرسال از اسفندماه شروع می‌شود که دارای8کمیته است.
کوروش دلشاد با بیان اینکه در بویراحمد70هزار دانش‌آموز وجود دارد، اظهار کرد: در مقطع ابتدایی 48هزار دانش‌آموز در استان داریم که از این تعداد 37هزار و 100دانش‌آموز ابتدایی در بویراحمد است و باعث بروز مشکلات زیادی شده است.
وی خاطرنشان کرد: 480 فضاداریم که 550مدرسه است و در بعضی از این فضاها 4مدرسه وجود دارد
رئیس آموزش و پرورش بویراحمد تصریح کرد: 23مدرسه فرسوده، 90مدرسه 2شیفته داریم که باعث بروز مشکلات اجتماعی، کیفیت آموزشی و... شده است.
دلشاد مدارس مورد نیاز شهرستان بویراحمد را60تا نام برد و گفت: مدارس کانکس و استیجاری هرکدام جداگانه 30مدرسه وجود دارد.
وی در پایان بیان کرد: 2هزار و پانصدمیزصندلی در مدارس شهرستان بویراحمد توزیع شده است.
همچنین در ادامه به جنگ ایران و عراق اشاره کرد و گفت: در جنگ بین ایران عراق36کشور به صورت رودرو و بقیه کشور‌ها به صورت پشتیبان از عراق حمایت می‌کردند؛ اما تونستیم پیروز شویم و انقلابمان به دنیا صادر کنیم.
انوری با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: 36عنوان برنامه را در هفته دفاع مقدس برگزار می‌کنیم.
وی به بیان برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: تصمیم داریم در این هفته عطرافشانی مقبره مطهر شهداء، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، حضور بسیجیان در نمازجمعه، نشست‌های بصیرتی با موضوع جهادتبیین، دیدار با خانواده شهیدان، محفل انس با قران کریم و پیاده روی خانواده‌ها را در هفته دفاع مقدس انجام بدهیم.
در ادامه این جلسه جانشین تیپ 48فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دوران جنگ ایران و عراق 15کیلومتر از خاک ایران به اشغال دشمن درآمده بود؛ و در مهرماه سال61علمیات‌های انجام شد اما تازمانی که بنی‌صدر بود به علت عدم اتحاد در عملیات‌ها به شکست می‌انجامید.
امین قلی‌زاده با اشاره به آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در عملیات ثامن ائمه، بنی القدس، فتح المبین که منجر به آزادسازی خرمشهر شد،
وی ادامه داد: عملیات شبیه‌سازی بیت‌المقدس در طول هفته دفاع مقدس در دهکده دفاع مقدس در مرکز استان برگزار می‌شود.
جانشین تیپ 48سپاه فتح استان، تصریح کرد: یادواره شهدای 1520شهید تیپ48 در مهرماه با حضور یک از فرماندهان کشوری و شخصیت‌های ملی برگزار می‌شود.

قلی‌زاده گفت: شب‌های شیدایی از فرداشب تا پایان هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
در 31شهریور باید ادوات و تجهیزات خودرویی را در جهت نشان دادن اقتدار و صلابت نیروهای مسلح همراه با رژه به نمایش بگذاریم

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین