تاریخ انتشار:۰۸:۳۸ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح دهدشت بعد از گذشت ۱۵ ماه آغاز نشده که یکی از خواسته‌های به حق مردم تعیین تکلیف این پروژه است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا،پروژه زیرگذر و روگذر دهدشت که با عنوان تقاطع غیرهمسطح از آن نام برده می‌شود همانند سایر پروژه‌های تأثیرگذار این شهرستان گرفتار بروکراسی اداری شده و با گذشت بیش از 15 ماه از زمان کلنگ‌زنی آن اما به کما رفته است و هیچ خبری از احداث و تکمیل آن نیست.

بیش از 90 درصد پروژه‌های عمرانی بسیار مهم شهرستان کهگیلویه از گذشته تاکنون همیشه به خاطر وجود معارض محلی، عدم پیگیری، نبود کار کارشناسی و عدم برنامه‌ریزی درست با شکست روبرو شده و باوجود تکرار شعار توسعه و پیشرفت شهرستان از سوی مسئولان وقت اما تاکنون این شهرستان از تمام جهات در یک بن‌بست کامل فرو رفته است.

تقاطع جاده پاتاوه_دهدشت با جاده سوق_دهدشت در ورودی دهدشت از سمت جاده سوق به خاطر وجود دو مسیر پرتردد و خطرناک و وقوع تصادفات بسیار سنگین در این نقطه طی سال‌های گذشته همواره یکی از مطالبات مهم مردم و مسئولان بود و سرانجام احداث یک تقاطع غیرهمسطح در این ورودی از سوی مسئولان در دستور کار قرار گرفت.

پروژه عمرانی تقاطع غیرهمسطح جاده دهدشت_سوق_پاتاوه سرانجام در فروردین 97 کلنگ‌زنی شد و با احداث آن 2 زیرگذر و روگذر بر روی جاده دهدشت_سوق و جاده دهدشت_پاتاوه با رمپ‌های مجاور ایجاد می‌شود و از میزان بار ترافیک در این تقاطع خطرناک کاسته شده و این تقاطع روان‌تر می‌شود.

برای احداث این تقاطع باید بسیاری از زیرساخت‌های شهری از جمله خط لوله آب و گاز و نیز مسیر عبور برقی با صرف هزینه‌های جانبی جابجا می‌شدند اما پس از مدتی به دلیل عدم توافق بین مالکان اراضی موجود در این تقاطع، این پروژه عمرانی مهم تعطیل شد و پیگیری‌های شهرستانی و استانی برای حل مشکل معارض محلی مؤثر نبود و این پروژه نیمه‌کاره متوقف شد.

پس از مدتی و با وجود مشکل معارض محلی اما این پروژه پس از مدتی و در اواخر اسفندماه 99 باحضور معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی شد.

کیامرث حاجی‌زاده در آیین کلنگ‌زنی این پروژه، گفت: این پروژه با اعتباری افزون بر 340 میلیارد ریال و در مدت 18 ماه ساخته و تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به معارضات محلی و نیز تملک اراضی موردنیاز پروژه گفت: این پروژه بازنگری شده و مورد کارشناسی قرار گرفته و بر این اساس بخشی از زمین مردم آزادسازی شده است.

نکته بسیار مهم در زمان کلنگ‌زنی پروژه این بود که فرماندار وقت شهرستان کهگیلویه نسبت به سرانجام رسیدن این پروژه امیدی نداشت و باوجود اینکه این پروژه یکی از مطالبات مهم مردم بوده و در زیباسازی ورودی شهر اثرگذار است اما ابراز امیدواری کرد که این پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد و به سرنوشت دیگر پروژه‌های این شهرستان از جمله پروژه پاتاوه_دهدشت دچار نشود.

با این وجود اکنون با گذشت بیش از 15 ماه از وعده داده شده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر تکمیل و تحویل آن اما این پروژه به کما رفته و نیمه‌کاره رها شده است و گاهی اوقات مسئولان شهرستانی و استانی وعده از سرگیری این پروژه را اعلام می‌کنند و در واقعیت هیچ خبری جهت ادامه این پروژه نیست.

سرپرست فرمانداری کهگیلویه در این باره گفت: برای توسعه و تعریض تقاطع غیرهمسطح سوق و اتصال آن به جاده ترانزیتی پاتاوه_دهدشت مبلغ 45 میلیارد تومان اعتبار به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اختصاص یافته و اعتبار این طرح در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم بوده و هیچ گونه مشکلی جهت تأمین اعتبار ندارد.

سید عبدالعزیز موسوی، افزود: 16 هزار مترمربع زمین جهت توسعه و آزادسازی این تقاطع باید آزاد شود و در این باره باید هزینه زمین 66 مالک به عنوان معارضان محلی پروژه نیز پرداخت شود.

وی تصریح کرد: برای این منظور نیاز است که اداره راه و شهرسازی شهرستان با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا نسبت به تعیین تکلیف زمین‌های مالکین اقدام کنند و با اجرای این طرح مسیر ترافیک آزاد شده و جاده سوق به جاده ترانزیتی پاتاوه متصل می‌شود.

موسوی با تاکید بر اهتمام و توجه اداره کل راه و شهرسازی جهت تسریع در روند ساخت این پروژه، عنوان کرد: اجرای عملیات این پروژه یکی از مطالبات بسیار مهم شهروندان بوده و تأخیر در اجرای آن هیچ توجیهی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اداره راه و شهرسازی شهرستان در یک بازه زمانی یک ماهه فرصت دارد سایر دستگاه‌های اداری را با خود همراه نموده و مطالبات معارضین را ساماندهی کرده و به معاونت ساخت و توسعه راه ارجاع دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه در این باره گفت: در اجرای پروژه‌های عمومی که منافع مردم در میان باشد قانون ارجحیت دارد.

سعید کریمی‌زاد افزود: رسیدگی به مطالبات معارضین این پروژه از اولویت‌های قانونی است اما نسبت به هرگونه عدم همکاری با مجریان پروژه و ایجاد اختلال در پیشرفت پروژه مطابق ضوابط قانونی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات صاحبان ملک، خاطرنشان کرد: اطمینان داده می‌شود که مطالبات صاحبان ملک و تولیدی‌ها بر اساس کارشناسی و بازنگری در طرح و نقشه به قیمت روز محاسبه شده و پرداخت می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.