تاریخ انتشار:۱۰:۰۲ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: در اطراف آبشار کمردوغ روستایی به همین نام دارای ۵۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۷۶ نفر وجود دارد چه با مشکل و نبود آب مواجه است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،علاوه بر آب فراوان آبشار که چهار فصل است این روستا در میان سه چشمه آب شیرین قرار دارد اما همچنان محروم از آب شرب سالم می باشد و مشکلاتی را برای مردم این روستا و گردشگران و مسافرانی که به این آبشار سفر می کنند، ایجاد کرده است.
در سال ۱۳۹۰ تصمیم گرفته شد از چشمه «ناری» در یک کیلومتری پایین دست روستا آب مورد نیاز روستای کمردوغ تامین شود لوله کشی و خط انتقال پیشرفت مطلوبی داشت اما به علت نبود ترانس برق این پروژه همچنان بلاتکلیف مانده و مردم روستا فاقد آب آشامیدنی سالم هستند.

روستای کمردوغ در محاصره آب اما تشنه!
«سعید پالار»، دهیار روستای کمردوغ در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: در یک مرحله آب شور آبشار کمر دوغ را برای آب شرب روستا تصفیه کردند که بعلت شوری بالا جوابگو نبود.
وی افزود: مخزن ها ساخته شده، خط لوله انتقال، انشعابات و لوله کشی انجام شده اما با مشکل برق و ترانس برق مواجه است. شبکه برق در حدود ۵۰ متری مخزن قرار دارد.
پالار اظهار کرد: از مسئولان و متولیان امر بخصوص مسیولان آبفای استان انتظار داریم به داد مردم روستای کمردوغ برسند و مشکل آب شرب این روستا را حل کنند.

روستای کمردوغ در محاصره آب اما تشنه!

مهرداد تابش نژاد، رئیس اداره برق شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص مشکل برق جهت آبرسانی به روستای کمردوغ گفت: برای پمپاژ آب، تامین برق با متقاضی است و هزینه تامین ترانس برای آبرسانی به روستاها با شرکت آب و فاضلاب است.

روستای کمردوغ در محاصره آب اما تشنه!

علی محمد غریبی، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکل آب شرب روستای کمردوغ گفت: ساخت مخازن و اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع توسط شرکت آبفا انجام و ایستگاه پمپاژ آب نیز آماده شده اما ترانسفورماتوری که اکنون برق منطقه گردشگری کمردوغ را تامین می کند تحت مالکیت و متعلق به شرکت آب و فاضلاب می باشد که استفاده از آن برای تامین برق منطقه گردشگری بدون هماهنگی با آبفا انجام شده که با توجه به نیازمندی برای استفاده و وارد مدار بهره برداری کردن ایستگاه پمپاژ آب در آینده ای نزدیک با تامین و نصب تیرهای برق و فرصت تامین برق منطقه گردشگری کمردوغ توسط متولی یا متولیان آن منطقه، زمینه انتقال ترانسفورماتور مورد نظر به محل ایستگاه پمپاژ جهت بهره برداری مهیا می شود تا ساکنین روستای کمردوغ از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره مند شوند.

روستای کمردوغ در محاصره آب اما تشنه!

گفتنی است که روستای کمردوغ از توابع بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد است./ایسنا

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.