تاریخ انتشار:۱۸:۳۶ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
امام جمعه یاسوج:
عصر دنا: امام جمعه یاسوج در خصوص سگ گردانی گفت: این چه فرهنگ غلطی است که در شان ملت و مردم ما نیست این جهالت و نادانی و بی فرهنگی محض است این کلاس گذاشتن نیست بلکه بی فرهنگی و از روی نادانی و حماقت است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به امامت آیت الله سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج در محل مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.

در این آیین آیت الله حسینی با اشاره به مناسبت های هفته به روز سه شنبه ۸ شهریور اشاره کرد و گفت: انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۶۰ صورت گرفت منافقین خبیث ۱۷ هزار شهید ترور از ما گرفتند و امروز مورد حمایت غرب هستند از هر جهت غرب از آنها حفاظت و حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: غربی هایی که مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند همه این حرفها دروغ است دست آنها به خون ملت ایران آغشته است متاسفانه منافقین محبوب استکبار جهانی و دنیای غرب هستند.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر کسی که شمشیری و تیری به سمت ملت ایران و کشور پرتاب کند محبوب غربی های مستکبر است هر کسی که علیه اهداف آنها در دنیا اقدامی انجام دهد دشمن غربی ها و آمریکاست هر کسی به دنبال زندگی مستقل باشد دشمن آمریکا و غربی‌هاست و آمریکا در ریختن خون ملت‌های مظلوم جهان شریک است.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه به ولادت امام محمد باقر اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که معتقد به امامت و ولایت این شخصیت بزرگ الهی هستیم آن‌ها حجت‌الله هستند و بدا به حال کسانی که به این چنین بزرگانی ایمان ندارند خوشا به حال کسانی که ائمه را سرلوحه کار خود قرار دادند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج در ادامه گفت: هفته بانکداری اسلامی و بدون ربا را در پیش داریم انواعی از ربا داریم یکی ربای معامله‌ای و دیگر ربای قرضی که همه آنها حرام است در کشور می توانیم با استفاده از شیوه های دیگر مثل مضاربه و مشارکت و عقود و مرابحه از ربا جلوگیری کنیم اما به اعتقاد کارشناسان تاکنون نتوانسته‌ایم بانکداری اسلامی را در کشور اجرا کنیم این وضعیت خوبی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با انتقاد شدید از سگ گردانی در کشور و استان گفت: سگ گردانی با فرهنگ ایرانی و اسلامی و بومی ما هیچگونه مطابقتی ندارد مگر سگ چه قیمت و ارزشی دارد که آن را در خانه های خودمان جا بدهیم.

وی گفت: در گذشته ها از سگ گله و سگ خانه استفاده می شد اینها را برای کار استفاده می‌کردند نه اینکه به عنوان فرزند و همبازی از آن استفاده کنند.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه گفت: مگر میشود سگ دوست و فرزند انسان شود مگر می‌توان سگ را روی سفره آورد ادرار و مدفوع سگ نجس و حرام است اگر بدن سگ رطوبت پیدا کند لباس و دست انسان نجس می‌شود روایت داریم در خانه ای که سگ ورود پیدا می‌کند فرشتگان در آن خانه حضور نخواهند کرد این یک نکبت است که بعضی ها در خانه نگهداری می‌کنند.

حسینی یادآور شد: هزینه سنگینی هم باید بپردازند ماهانه ۴ تا ۵ میلیون هزینه پزشک و اتاق و غذای آنها می شود آیا انسان عاقل چنین کاری را می‌کند.

وی گفت: انسانی که وضع خوبی دارد و سگ هم پرورش می‌دهد به جای آن همنوعان خود را و دختر و پسر جوانی را کمک کند که دنبال ازدواج هستند.

حسینی یادآور شد: این چه فرهنگ غلطی است که در شان ملت و مردم ما نیست این جهالت و نادانی و بی فرهنگی محض است این کلاس گذاشتن نیست بلکه بی فرهنگی و از روی نادانی و حماقت است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.