تاریخ انتشار:۱۰:۱۷ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از خاموش شدن آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه خامی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،علیرضا نیکروز ضمن اعلام خبر اطفاء حریق منطقه حفاظت شده کوه خامی (خومی) اظهار داشت: هم اکنون نیرو‌های مردمیو برخی دستگاه‌های اجرایی در محل برای پایش حضور دارند.

نیکروز افزود: در حالی که در ۲۴ ساعت اول با حضور به موقع همه نیرو‌ها از دستگاه‌های اجرایی تا مردمی و حضور مسئولین ارشد استان، تا مرز خاموشی کامل پیش رفته بودیم، اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، گسترش آتش در همه جهات خصوصا برخی نقاط غیر قابل دسترسی و همچنین شدت گرفتن سرعت باد در بعد از ظهر متاسفانه آتش به صورت کامل مهار نشد.

وی که خود از شب اول وقوع حریق در کوه خامی حضور دارد، ادامه داد: به دلیل طولانی شدن زمان رسیدن نیرو‌ها به بالای کوه برای انجام عملیات اطفاء، از همان ساعات اولیه با درخواست اعزام بالگرد و حضور آن‌ها در منطقه، توانستیم تعداد زیادی از نیرو‌ها را به بالای کوه اعزام کنیم که این نیرو‌ها با تمام توان در این چند روز در حال کمک به خاموش نمودن آتش بوده اند.

 
نیکروز گفت: روز گذشته هم به دلیل سرایت آتش به برخی مناطق که امکان حضور نیرو‌های مردمی نبود، درخواست بالگرد آب پاش نمودیم که پس از ورود یک فروند بالگرد از طریق انتقال آب تلاش‌ها برای اطفاء حریق ادامه پیدا کرد.
نیکروز ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های زیادی که صورت گرفت نهایتا کوه خامی خاموش شد و هم اکنون حدود ۲۰ نفر از نیرو‌ها برای پایش و جلوگیری از شعله ور شدن مجدد در منطقه حضور دارند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: در این چند روز تلاش‌های زیادی انجام شد تا آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه خامی خاموش شود که البته با توجه به شرایط بسیار سخت دسترسی به نقاط دچار حریق شده، کار بسیار دشوار و طاقت فرسا بود، اما خوشبختانه با پای کار آمدن نیرو‌های مردمی، جهادی و دستگاه‌های اجرایی نهایتا آتش خاموش شد.
نیکروز در خصوص خسارات وارده به منطقه حفاظت شده گفت: فعلا اولویت با کنترل آتش بود که خوشبختانه انجام گرفت و پس از اطمینان و اتمام مرحله پایش، برآورد‌های کارشناسی در خصوص خسارات وارده انجام و اعلام می‌شود.
 
وی ادامه داد: در حین عملیات مهار ۲ تن از نیرو‌های عمل کننده از منابع طبیعی و محیط زیست استان دچار حادثه شدند که خوشبختانه حال عمومی هر دو نفر رضایت بخش است.
 
نیکروز در پایان اظهار داشت: ضمن قدردانی از همه افراد، گروه‌ها، دستگاه‌ها و مسئولینی که در این مدت تلاش‌های زیادی برای مهار اتش سوزی کردند، امیدواریم که دوباره شاهد شعله ور شدن آتش در هیچ نقطه‌ای از محیط زیست و منابع طبیعی استان نباشیم چرا که در برخی مواقع خسارات وارده قابل جبران نیست و احتمال نابودی و حتی انقراض گونه‌های خاص منطقه در این آتش سوزی‌ها وجود دارد بنابراین باید همه، از طبیعت گردان تا مردم محلی نسبت به حفظ محیط زیست حساس باشند.
 
 
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.