تاریخ انتشار:۱۶:۲۹ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: سرپرست جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمداز نجات جان جوان گمشده در ارتفاعات روستای باباحاجی توسط تیم آنست(سگهای زنده یاب) این استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،جوان سی ویک ساله مفقود شده در ارتفاعات روستای باباحاجی با تلاش بی وقفه نجاتگران هلال احمر دنا وتوسط تیم آنست نجات یافت.

فلاحی دوست در این رابطه اظهار کرد: در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (eoc) جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد مبنی بر مفقود شدن یک مرد جوان (۳۱ ساله) در ارتفاعات تنگ ارزن مشرف به روستای باباحاجی در دنا گزازش شد.

وی بیان کرد: بلافاصله تیمهای واکنش سریع جمعیت هلال احمر دنا متشکل از دوتیم امدادونجات کوهستان ویک تیم آنست(سگ های زنده یاب) به پشتیبانی دوتیم امداونجات مستقر در پایگاه کوهستان این جمعیت با استفاده از سه خودرو امدادی با توجه به محدوده اعلام شده به منطقه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: در این عملیات که بیش از ۱۵ ساعت بطول انجامید، با تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان و هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس ۱۱۰ عملیات جستجو و نجات را از چند نقطه احتمالی از بامداد سه شنبه یکم شهریور ۱۴۰۱ آغاز و با توجه به اظهارات خانواده و مسیر‌های احتمالی بازگشت فرد به خانه عملیات جستجو و نجات ادامه داشت.

 فلاحی دوست عنوان کرد: سرانجام ساعت۱۴:۳۰ فرد گمشده در ارتفاعات در شعاع ۳ کیلومتری روستای مذکور باتلاش و جستجو بی وقفه نجاتگران با تشخیص و نشان گذاری سگ های زنده یاب جمعیت هلال احمر موفق به روئیت فرد گمشده شدند.

وی گفت: ضمن پایش وضعیت جسمانی، باتوجه به اینکه وی دارای بیماری زمینه ای دیابت بوده و به دلیل افت فشار وتوان جسمی از حرکت باز ایستاده بود و بین دوصخره در بالای کوهستان به صورت بی حال گیرافتاده بود به محل امن انتقال داده و بعداز ارائه کمک های اولیه وبازتوانی و ارائه مواد غذایی فرد گمشده در صحت وسلامتی تحویل خانواده اش شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روستای باباحاجی در فاصله ۶۰ کیلومتری سی سخت مرکز شهرستان دنا قرار دارد.

فلاحی دوست ادامه داد: تیم‌های امداد این جمعیت در هر ساعت از شبانه روز آماده ارائه خدمت به مردم است و هموطنان در هر ساعت از شبانه روز در صورت بروز مشکل می‌توانند با شماره سه رقمی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند واز خدمات امدادی بهره مند شوند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.