تاریخ انتشار:۱۱:۲۰ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: پس از مطالبه گری امام جمعه دهدشت در خطبه های نماز جمعه و انتقاد از روند مدیریت بازار این شهر مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از راه اندازی سه شعبه رسیدگی به تخلفات خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،در پی مطالبه‌گری امام جمعه دهدشت در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص چندگانگی قیمت کالاها و آشفته بازار این شهر، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر دیدار به عمل آورد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این دیدار اظهار کرد: اگر معضل گرانی را در خطبه‌ها فریاد زدیم به این دلیل بود که عده‌ای به بهانه معیشت دارند به دین مردم آسیب می‌زنند، نمی‌توانم سکوت کنم، امام جمعه امام همه هفته است و شأن و جایگاه حاکمیتی دارد و باید در مسائل ورود کند.

امام جمعه دهدشت از نماز جمعه به عنوان یک فرصت نام برد و تصریح کرد: وقتی امام جمعه مشکلات را فریاد می‌زند یعنی آقای مسئول دست شما برای برخورد باز است، طی همین چند روز قیمت میوه در دهدشت ۱۵ هزار تومان کاهش داشت.

وی با بیان این که بنای ما بر این است که در همه امورات کمک‌کار مسئولان باشیم گفت: در نهاد امامت جمعه مچ‌گیری نیست بلکه دست‌گیری است منتها اگر ببینم جایی ظلم و فساد صورت می‌گیرد و این قدر فضا را باز می‌بینند که حتی برای رایزنی به امام جمعه مراجعه می‌‌کنند آن وقت سکوت نخواهم کرد.

وی بیان کرد: امام جمعه‌ای که بی‌خبر از بازار منطقه خود باشد و شب راحت بخوابد امام آن منطقه نیست.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: بحث گرانی چیز قابل اغماضی نیست، نظارت ناکافی و مسائل قومی قبیله‌ای در این مهم دخیل هستند.

امام جمعه دهدشت با بیان این که اگر گشت‌ها به صورت مشترک باشد بحث قومی قبیله‌ای کمتر می‌شود افزود: دلیلی ندارد برای یک متخلف فرم پُر شود و نهاد متولی فرم را به تعزیرات ارسال نکند.

وی اظهار کرد: خیلی تلاش کردیم کار به خطبه‌ها کشیده نشود اما دیگر کارد به استخوان رسید.

امام جمعه دهدشت بیان کرد: ما قانون داریم اما در اجرای قانون ضعیف هستیم.

وی یکی از راه‌های مهم جلوگیری از نوسان قیمت‌ها را همراهی مردم عنوان و خواستار گزارش تخلفات از مردم شد.

براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع لازم دیدم خدمت امام جمعه دهدشت برسیم.

وی با بیان این که کوتاهی‌ها را می‌پذیریم گفت: کارهای خوبی انجام شده و باید شفاف برای مردم بیان شوند.

صالحی بحث معیشت مردم را یکی از دغدغه‌های مسئولان عنوان و تصریح کرد: دشمنان به طرق مختلف موفق نشدند به نظام خدشه وارد کنند حالا به حربه اقتصادی می‌خواهند مردم را به دین بدگمان کنند.

وی افزود: اقدامات خوبی صورت گرفته اما به جهت اختلاف بین صمت و جهاد و این که معلوم نبود متولی بازار کدام نهاد است مشکلاتی به وجود آمد.

صالحی با بیان این که قمیت‌های کالا از مزرعه تا سفره به جهاد کشاورزی واگذار شد گفت: قریب به ۳۰ نیرو بسیجی بازرس به جهاد واگذار شد که بتوانند بازار را رصد کنند، این نیروها فی‌السبیل‌الله نیستند و حقوق آن‌ها مشخص است و جهاد می‌تواند این نیروها را به کار بگیرد، در سفر خود به دهدشت متوجه شدم این ۳۰ نفر به ۷ نفر کاهش پیدا کرده‌اند، جهاد می‌تواند تمام این نیروها را در بدنه اداره خود به کار بگیرد یا نیروی جدید جایگزین کند.

صالحی با توجه به اینکه هشت هزار واحد صنفی در کهگیلویه وجود دارد از استقرار سه رئیس شعبه در این شهرستان خبر داد و افزود: قیمت‌گذاری‌ها برای تمام صنوف انجام شده و واحدها موظف به اجرایی شدن آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه تنظیم بازار، مصوب شد شهرداری میدان میوه و تره‌بار در این شهرستان را دایر کند.

صالحی در ادامه صحبت‌های خود اجرای طرح نان یارانه‌ای را موفق عنوان و با بیان این که قبل از این طرح ۲۱۰ مورد در این شهرستان سهمیه آرد می‌گرفتند گفت: با پایشی که صورت گرفت ۵۰ مورد از این‌ها بدون این که کاری انجام بدهند سهمیه می‌گرفتند و حالا از چرخه خارج شدند.

وی افزود: در گشت مشترک زمینه خطا کمتر است و از این به بعد گشت بازرسان مشترک خواهد بود و باید این گشت‌ها تقویت شوند.

صالحی با بیان این که تعزیرات حکومتی چیزی به نام ساعت کاری ندارد گفت: نیروهای ما تا پاسی از شب حضور دارند و به مردم خدمت‌رسانی انجام می‌دهند.

وی خا‌طرنشان کرد: تا زمانی که به یک تثبیت برسیم گشت‌ها هر روز دایر هستند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.