تاریخ انتشار:۰۹:۳۴ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد عملیات انتقال نیروها به منطقه آتش سوزی خامی در گچساران و باشت با بالگرد شرکت نفت آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،استاندار در بازدید هوایی از منطقه آتش سوزی در کوه خامی گچساران و باشت گفت: عملیات انتقال نیروها با بالگرد شرکت نفت آغاز شد. 

سید علی احمد زاده افزود: دو فروند بالگرد دیگر نیز از هلال احمر و ارتش نیز به زودی به منطقه اعزام می شوند تا نیروها را به منطقه آتش سوزی منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای جوان که می توانند به ارتفاعات صعود کنند از هم اکنون حرکت خود را آغاز کنند، گفت: سایر نیروها نیز با بالگرد همراه با تجهیزات کامل به منطقه اعزام می شوند.

احمدزاده از نیروهایی که در منطقه حاضر می شوند و کار اطفاء حریق را انجام می دهند خواست که نکات ایمنی را رعایت کنند و افزود: آتش از دو منطقه شرقی و غربی در حال گسترش است و تا کنون یکصد و پنجاه هکتار از مراتع و جنگلهای منطقه حفاظت شده خامی تا کنون در آتش سوخت .

استاندار اضافه کرد: با توجه به صعبت العبور بودن منطقه امکان استفاده از بالگرد آب پاش وجود ندارد ولی همه امکانات مورد نیاز شامل آب، غذا و تجهیزات اطفاء حریق در اختیار مهار کنندگان آتش قرار می گیرد. 

کوه سه هزار و ۱۷۲ متری خامی با ۱۰ قله بالای سه هزار متر ارتفاع، یکی از رشته کوه زاگرس است که بین دو شهرستان گچساران و باشت واقع شده است.

ارتفاع علفهای مرتعی در کوه خامی تا یک متر هم می‌رسد.

منطقه حفاظت شده خامی ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد که در سال ۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین