تاریخ انتشار:۲۱:۰۶ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی :
عصر دنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اصلاح فرآیند زمانی صدور مجوز کسب و کار در حوزه مشاغل خرد خانگی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون موفق به ایجاد یکهزار و ۸۳۰ فرصت جدید شغلی در این استان شده ایم .
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، حمید رضا واعظی  زاده در آستانه هفته دولت ضمن تشریح فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته طی یکسالگی دولت سیزدهم در حوزه های تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  استان تصریح کرد: این میزان فرصت جدید شغلی با پرداخت تسهیلات به یک هزار و ۶۶۶طرح زودبازده مشاغل خانکی ایجاد شده که نقش مهمی در تقویت اقتصاد و معیشت خانواده ها داشته است .

وی اضافه کرد : البته در مدت یاد شده با راه اندازی سامانه رصد و اصلاح فرایند زمانی مدت زمان صدور مجوزها در مجموع  حدود هشت هزارمورد صدور مجوز داشته ایم و به بانکهای مربوطه برای دریافت تسهیلات ۴درصدی معرفی شده اند که تاکنون به یکهزار و ۶۶۶طرح یاد شده تسهیلات پرداخت شده و مابقی هم در نوبت بررسی و پرداخت قرار دارند.

به گفته واعظی زاده طبق سامانه رصد امسال ایجاد۱۳ هزار و ۵۲۰ شغل از محل مشاغل خرد تا پروژه های کلان در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده  که از این میزان ۱۷ درصد آن تحقق یافته وبرای تکمیل آن باید ۲۷ دستگاه اجرایی ضمن عمل به تعهد شان اقدام به ثبت آمار اشتغال ایجاد شده در سامانه کنند.

وی بر ضرورت ثبت آمار اشتغال در سامانه رصد تاکید کرد و افزود: با وارد کردن این آمار در سامانه توسط دستگاه های اجرایی در خصوص اشتغال به اعداد دقیق و شفافی خواهیم رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دستگاه های اجرایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد کشاورزی، صندوق کارآفرینی متعهد به ایجاد بیشترین اشتغال در میان دیگر دستگاه ها هستند.

واعظی زاده تاکید کرد: طرح های خرد و متوسط بسیار زودبازده تر از طرح های دیگر هستند و با این رویکرد روز به روز از تعداد افراد بیکار در استان کاسته خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فرهنگ کار در استان وجود دارد اما باید تقویت شود و آموزش و مهارت آموزی ما باید بازار محور باشد .

به گفته واعظی زاده هم اکنون ۹ مرکز کاریابی غیردولتی و چهار مرکز مشاوره در استان وجود دارند که در این مدت یک ساله توانسته اند برای ۲۱۵ نفر شغل مناسب و پایدار پیدا کنند.

وی همچنین به آغاز هفته تعاون در انتهای هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت : در این هفته پنج طرح تعاونی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشتغالزایی ۶۵نفر افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار