تاریخ انتشار:۰۸:۳۸ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: تپه نورالشهدای دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بعد از گذشت یک دهه تعیین تکلیف شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،فروردین ماه سال 92 بود که مردم ولایتمدار شهرستان کهگیلویه برای اولین بار میزبان دو شهید گمنام شدند و این دو شهید بر روی تپه‌ای به‌نام تپه نورالشهدا آرمیدند.

شاید روزی که مردم شهیدپرور دهدشت در ۲۵ فروردین سال 1392 با استقبال باشکوه دو تن از فرزندان روح‌الله را بر روی دستان خود بدرقه کردند فکر نمی‌کردند ساماندهی یادمان این شهدا بر فراز شهر پروسه‌ای به درازای 10 سال را طی کند.

ساماندهی تپه نورالشهداء دهدشت به عنوان میعادگاه معنوی و مهمترین یادمان فرهنگی شهرستان از ابتدای خردادماه امسال در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی قرار گرفته است.

سرانجام با پیگیری های انجام گرفته در چند دولت قبور مطهر شهدا ساماندهی و المان نصب شد اما محوطه سازی و مناسب سازی مسیر این یادمان هنوز به همان شکل باقی مانده بود.

حالا فاز اول و دوم پروژه ساماندهی تپه نورالشهداء که طی دو ماه گذشته آغاز شده بود به مراحل پایانی خود رسیده و به گفته شهردار فاز دوم آغاز شده است.

علیرضا نیکویی‌زاده، شهردار دهدشت اظهار کرد: فاز اول پروژه ساماندهی تپه تورالشهداء که شامل دیوارکشی، ترمیم جاده آسفالت و سنگفرش بوده توسط پیمانکار در حال اتمام است.

وی افزود: فاز دوم این پروژه شامل خاک‌ریزی، سکوبندی، آلاچیق و برنج نوری بوده که توسط پیمانکار در حال اجرا است.

شهردار دهدشت تصریح کرد: شهرداری اقدامات مورد نیاز در تپه نورالشهدا را به مراحل پایانی رسانده و در فاز اول و دوم این پروژه تاکنون دو میلیارد و 340 میلیون تومان هزینه کرده است.

نیکویی‌زاده با بیان اینکه جهت تکمیل این پروژه معاون عمرانی استاندار قول همکاری داده است، عنوان کرد: در صورت تأمین اعتبار لازم عملیات روشنایی، نورپردازی و چمن‌کاری این پروژه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه بالغ بر پنج میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین