تاریخ انتشار:۱۹:۵۱ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱
عصر دنا: مسکن مهر دهدشت با وجود همه وعده ها برای ساماندهی هنوز به مکان قابل سکونت برای خانوارها تبدیل نشده است. به نظر می رسد رفع نواقصات واحدها به فراموشی سپرده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا-طیبه سادات سعادتی نیک:طرح مسکن مهر سال‌ها پیش برای خانه‌دار شدن افراد کم درآمد و قشر ضعیف جامعه پایه‌ریزی شد و بسیاری از خانوارها را نسبت به سرپناه شدن امیدوار کرد.

دولت نهم در اقدامی ضربتی برای خانه‌دار کردن افراد ضعیف جامعه دست به کار شد و در همه شهرهای کشور مسکن مهر را پایه‌ریزی کرد.

 بر خلاف بسیاری از نقاط کشور و استان اجرای این طرح اما در دهدشت از همان ابتدا با جانمایی که داشت راه مشکلات را پیش روی متقاضیان باز کرد؛ اختصاص زمین‌های حاشیه شهر در منطقه‌ای به نام برج علیشیر برای احداث 912 واحد مسکن مهر فراهم نمودن زیرساخت‌ها را دشوار کرد.

پرونده ناتمام مسکن مهر دهدشت/وقتی ساکنان در میان وعده‌های بی‌عمل سرگردان مانده‌اند

موضوعی که علیرضا اتابک فرماندار پیشین کهگیلویه از آن به اشتباه تاریخی نام برده و در نشست شورای مسکن ملی گفته بود که جانمایی طرح ملی مسکن این بار نباید به سرنوشت مسکن مهر دچار شود.

 حالا با گذشت بیش از یک دهه از آغاز ساخت واحدهای مسکن مهر قفل این واحدها همچنان در انتظار کلید تدبیر است تا خواسته‌ها و نگرانی‌های ساکنانی که به ناچار در واحدهای ناقص سکونت دارند و دغدغه‌های متقاضیانی که هنوز واحدی تحویل نگرفتند مورد توجه قرار گیرد.

پای درد ودل ساکنان سایت۹۱۲ واحدی دهدشت در برج علیشیر که می‌نشینی اینقدر از بی‌مهری‌ها حرف دارند که برای شنیدن آن وقت کم می‌آید.

یکی از ساکنان مسکن مهر که پنج سالی می‌شود کلید واحد خود را تحویل گرفته است به خبرنگار عصر دنا گفت: طی این پنج سال بار مشکلات موجود امان از ما برید و روزی نیست که با خیال آسوده سر بر بالین بگذاریم.

وی افزود: موقع بارندگی هر چند جزئی از سقف خانه‌مان آب چکه می‌کرد کسی هم پاسخگوی این مشکل نبود مجبور شدیم خودمان دست به کار شویم و آن را تعمیر کنیم.

وی لوله‌کشی آشپزخانه را دارای ایراد اساسی دانست و گفت: مشکلات و نواقص دیگری هم وجود دارد و زندگی ما به خاطر این نواقص در تنگناست.

 افشین دیگر شهروند مسکن مهر گفت:ضعیف بودن مصالح بکار رفته در واحدها باعث شده همسایه‌ها با کوچکترین حرکتی باعث مزاحمت یکدیگر شوند.

این خانم خانه‌دار افزود: صدای راه رفتن عادی ساکنان طبقه بالا آسایش واحد پایین را بر هم می‌زند این مشکل در مواقعی که یکی از همسایه‌ها مهمان داشته باشد غیر قابل تحمل می‌شود.

متقاضی دیگری که هنوز واحدش را تحویل نگرفته و از وعده و وعیدهای بی‌شمار مسؤولان به ستوه آمده است در پاسخ به خبرنگاربه جمله «چه بگویم از این همه درد» اکتفا کرد و بغضش شکست.یکی دیگر از ساکنان مهر نیز با برشمردن برخی از مشکلات از قبیل نبود پارکنیگ، نبود آسانسور و نفوذ آب به دیوارها گفت: سرو صدا به راحتی در واحدها منتقل می‌شود و ما را اذیت می‌کند.

با وجود اینکه همچنان همه واحدهای تحویل شده در سایت مسکن مهر دهدشت دارای نقص و ایراد فنی بوده و بسیاری دیگر از متقاضیان هنوز در آرزوی خانه‌دار شدن هستند مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در زمان مدیریت خود از جشن پایان مسکن مهر در استان گفت و این خبر روی پورتال اداره کل منتشر شد.

این در حالی است که مشکلات مسکن مهر دهدشت بارها به تریبون نماز جمعه کشیده شد و نماینده ولی فقیه در استان هم طی بازدید میدانی و گفت و گو با مردم از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفته بود.

با این وجود پیمانکاران این سایت اقدام قابل ملاحظه ای برای رفع نواقصات واحدها انجام ندادند اما شهرداری برای جمع آوری زباله و ارائه خدمات دست به کار شد و می طلبد برای آسفالت جاده نیز اقدام لازم را انجام دهد.

 

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.