تاریخ انتشار:۱۳:۲۷ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
امام جمعه دیشموک مطرح کرد
عصر دنا: امام جمعه دیشموک از عدم نظارت مسئولان به عملکرد پیمانکاران در این بخش به شدت انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،

 امام جمعه دیشموک با اشاره به اجرای چندین طرح نیمه کاره و رها شده در حوزه بهسازی و راهسازی در این منطقه از عدم نظارت کافی مسئولان و مدیران به نحوه عملکرد پیمانکاران به تندی انتقاد کرد و خواستار برخورد جدی با این نوع تخلفات شد.

حجت الاسلام علی اکبر راوند امام‌جمعه دیشموک (کهگیلویه و بویر احمد)، پیگیری مشکلات مردم توسط ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: خوشبختانه تجربه نشان داده است که ائمه جمعه می‌توانند از طریق راه ارتباطی که با مسئولان دارند از طریق شورای اداری شهر و خطبه‌های نماز جمعه و دیدارهای عمومی که برگزار می‌شود، بخش زیادی از مشکلات مردم را حل کنند.

وی به برخی از اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته توسط نهاد امامت جمعه در شهر دیشموک اشاره کرد و گفت: چند سال پیش پل ارتباطی یکی از روستاهای دیشموک تخریب شده بود و رفت و آمد برای مردم منطقه بسیار دشوار و گاهی غیرممکن بود، به گونه ای که مردم امکان تهیه مایحتاج خود را نداشتند، بنابراین این موضوع را از طریق شورای اداری شهرستان پیگیری کردم و به نتیجه خوبی رسید و مردم از این اقدام نهاد امامت جمعه تقدیر و تشکر کردند.

حجت‌الاسلام راوند تأکید کرد: این پل، راه ارتباطی مردم با استان خوزستان را برقرار می‌کرد در حالی که بیش از هشت سال این پل رها شده بود، نشان می دهد که پیگیری ائمه جمعه به خاطر دلسوزی که دارند و خواستار حل مشکلات مردم هستند، خوشبختانه به نتیجه می‌رسد و همین سبب شده تا مردم به جایگاه و نهاد امامت جمعه بیشتر اعتماد کرده و حل مشکلات شان را از این طریق دنبال کنند. 

 وی در همین زمینه به وضعیت نیمه‌کاره رها شدن پل تنگ چویل اشاره کرد و از مسئولان خواست ضمن سفر به منطقه، موضوع را پیگیری ویژه کنند.

امام جمعه دیشموک با اشاره به خالی شدن بستر پل رودخانه تنگ چویل، گفت: این پل بر روی رودخانه خروشان سمه و حد فاصل استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است، با توجه به اهمیت این پل ارتباطی به دلیل خروشان بودن رودخانه و نامناسب بودن جنس خاک بر اثر طغیان رودخانه سمه در معرض خطر تخریب قرار گرفته است.

وی به ابعاد فنی بسترسازی پل تنگ چویل و سهل انگاری پیمانکار اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل سهل انگاری پیمانکار و نبود نظارت صحیح برای اجرای طرح بسترسازی رودخانه، هم اکنون این پل حدود پنج سال است که هر سال بازسازی می شود، اما به خاطر نبود کار کارشناسی و ابعاد فنی دقیق هر سال شاهد هستیم که در زمستان دوباره پل آسیب دیده و همچنان نیمه کاره رها می شود.

حجت‌الاسلام رواند از نهاد‌های نظارتی خواستار رسیدگی به تخلفات اجرای این طرح توسط پیمانکار شد و تصریح کرد: حوزه راهداری موظف به ملزم کردن پیمانکار برای ادامه طرح و یا خلع ید آن است تا عملیات بسترسازی، ترمیم و مرمت این پل ارتباطی به سرعت انجام شود.

وی با اشاره به نیاز اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای ساخت پل در این منطقه تأکید کرد: راه‌های روستایی استان نیاز به توجه جدی دارد، باید برای راه‌های روستایی اعتبار لازم را پیش بینی شود که پل ارتباطی تنگ چویل یکی از این موارد است و پل های دیگری نیز نیاز است که در همین راستا بهسازی و راه اندازی شوند.

امام جمعه دیشموک به اختصاص اعتبار اولیه به ترمیم و بستر سازی پل تنگ چویل توسط پیمانکار اشاره کرد و گفت: این طرح توسط پیمانکار در حال اجرا بوده که متأسفانه پیمانکار بدون هیچ گونه عذر موجه عملیات بسترسازی و ترمیم پل تنگ چویل را نیمه کاره رها کرد. هم اکنون ادوات اداره راهداری در حال ایمن سازی فنداسیون و پایه‌های پل تنگ چویل برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سیل است.

وی همچنین خواستار زیرسازی راه روستایی در بخش دیشموک شد و خاطرنشان کرد: به دلیل رهاسازی برخی طرح ها توسط پیمانکاران، برخی راه ها همچنان مخروبه بیش نیستند، برخی روستاها را چندین کیلومتر با هزینه میلیاردی آسفالت کرده اند، اما به دلیل عدم نظارت کافی و دقیق کارشناسی، وضعیت راه ها بسیار نامناسب است و بسیاری از زیرساخت ها از بین رفته و هیچ آسفالتی در این راه های روستایی وجود ندارد.

حجت الاسلام رواند گفت: برخی پیمانکاران برای ساخت جاده‌های این منطقه از مواد اولیه بسیار ارزان یا نامناسب استفاده می‌کنند، به گونه‌ای که جاده‌ها از وضعیت گذشته خود بدتر می‌شوند و وضعیت بهتری به خود نگرفته‌اند، در روزهای اخیر کلیپی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که برای بسیاری از کارشناسان تعجب آور بود، یکی از پیمانکاران راه روستایی که به تازگی اقدام به بهسازی راه‌ها کرده بود، به قدری کیفیت این آسفالت پایین بوده که نوجوانان با در دست داشتن یک چوب معمولی همه آسفالت را از جاده‌ها می‌کندند و امکان بهسازی مجدد وجود نداشت، این موضوع نشان می‌دهد که نظارت دقیقی بر عملکرد پیمانکاران وجود ندارد و برخی در تلاش هستند تنها از این طریق کارهای غیرکارشناسی، جیب خود را پر کنند و اقدام شایسته ای را برای مردم رنجیده این منطقه انجام ندهند.

وی به غیر فعال شدن ۶ طرح راهداری در بخش دیشموک و تعطیلی عملیات راهسازی توسط پیمانکاران اشاره کرد و ادامه داد: طرح جاده تنگ چویل، طرح ارتباطی دم رود ایک به دلی و ده احمد توسط پیمانکاران به علت نبود اعتبار کافی تعطیل شده است. در حوزه جهاد کشاورزی و راهسازی هم انتقادهای زیادی وجود دارد که پیمانکاران تخلفات زیادی دارند، متاسفانه برخی مسئولان و مدیران از این پیمانکاران و متخلفان، آشکارها حمایت می کنند. این موضوع نشان می دهد این حمایت ها به خاطر انتخاب غیرکارشناسی است و یا ارتباط خانوادگی است.

امام جمعه دیشموک با اشاره به ۲۷۵ کیلومتر راه ارتباطی روستایی و مواصلاتی این بخش گفت: از این تعداد ۱۲۵ کیلومتر آسفالته و مابقی خاکی هستند. هم اینک جاده دیشموک به مورخانی، دیشموک به امیرآباد و ده قاضی، جاده دلی، جاده دیشموک و چندار با وجود تعیین پیمانکار، طرح‌ها غیر فعال و نیمه کاره رها شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین