تاریخ انتشار:۰۹:۳۱ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: قطعی مکرر برق در شهرستان لنده سبب شده تا مردم تابستان داغ با دمای بیش از ۵۰ درجه را تجربه کنند و مسئولان شرکت توزیع نیروی برق به خواب زمستانی خود در یاسوج خوش و آب و هوا ادامه دهند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا،

شهرستان لنده با 5 هزار و 560 خانوار و جمعیتی افزون بر 23 هزار نفر با داشتن 106 روستا و 41 درصد جمعیت روستایی و 59 درصد جمعیت شهری از شمال به بخش‌های چاروسا و دیشموک، از جنوب به شهرستان بهبهان، از شرق به دهدشت و از غرب به بهمئی منتهی می‌شود.

در سال‌های اخیر قطعی مکرر برق بویژه در فصل گرم سال در شهرستان گرمسیری شهرستان لنده با دمای بیش از 50 درجه له یک مشکل حاد برای مردم و یک چالش برای مسئولان و متولیان امر شده است.

یکی از ساکنان شهرستان لنده به تسنیم گفت: در بسیاری از روزها درست در اوج گرما شاهد قطعی برق و آب هستیم که این شرایط واقعیت امر مردم را کلافه کرده است.

تقی محمدی خواستار رفع مشکل قطعی مکرر برق در لنده برای همیشه شد و افزود: تاکنون پیگیری و تجمعات مردم در جلوی فرمانداری بی نتیجه بوده است.

رضا موسوی از اهالی روستای قیام نیز از قطعی مکرر برق ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید: شدت گرما و دمای بالای هوا به اندازه‌ای بوده که غیر قابل تحمل  است و به اصطلاح خیس خیس عرق می‌شویم و قطعی همزمان آب نیز مشکل را دوچندان کرده است.

این شهروند لنده‌ای این را هم گفته است که در این قطع و وصل‌های بسیار زیاد در شهر لنده، تاکنون بیش از 70 دستگاه کولر گازی سوخته است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تنها راه حل رفع مشکل برق لنده را احداث ایستگاه فوق توزیع دژکوه یا همان پُست لیر عنوان کرد و ادامه داد: تعمیر، اصلاح و احداث شبکه‌های توزیع بدون شک موثر بوده، اما واقعیت 2 فیدر برق رسانی به شهر لنده و روستاهای اقماری هم اکنون فول بار و کشش بیشتر مصرف زیادتر از 30 مگاوات را ندارد.

ضرغام علی‌بازی با بیان اینکه وقتی مصرف از 30 مگاوات بیشتر شود باید منتظر اینگونه قطعی ها باشیم، افزود: ما نیز معتقد هستیم نباید یک ثانیه برق و آب مردم لنده در چنین دمایی قطع شود، اما ایراد کار از سمت شرکت توزیع نیروی برق استان نیست و باید ایستگاه فوق توزیع دژکوه لنده توسط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان راه اندازی شود. 

وی خاطرنشان کرد: از سال 92 تاکنون شرکت توزیع نیروی برف به لطائف الحیل پیگیر این احداث است اما برق منطقه‌ای خوزستان باید شتاب به تخصیص اعتبارات و راه اندازی دهد.

علیبازی در زمینه قطعی برق شهرستان لنده در روز گذشته گفت: فیدر 5142 مربوط به سوق که قسمتی از لنده از اون تغذیه می‌شد دچار مشکل شده بود که کارکنان توزیع برق در دو اکیپ رفع عیب کردند.

وی در پاسخ به دلیل سوختگی بیش از 70 کولر گازی در لنده بیان کرد: میزان سوختگی‌ها احتمالا بیشتر است که دلیل اصلی آن رعد و برقی بود که شب دوازدهم مردادماه باعث قطعی و معیوب شدن ترانس فوق توزیع T3 از ایستگاه سَرپَری دهدشت شد.

 علیبازی ادامه داد: امیدوارم برق منطقه‌ای خوزستان به وعده‌هایی خود عمل کند و در سال 1402 این مشکلات را شهرستان لنده نداشته باشد و اما شرکت توزیع نیروی برق استان مقصر اصلی نیست و البته من شرایط برق منطقه‌ای خوزستان را هم نمی‌دانم و نمی‌توانم قضاوت کنم اما بهرحال اگر در یکسال آینده، ایستگاه احداث نشود و گرما همین گونه باشد و افزایش دما هم نباشد بطور حتم زندگی در تابستان آینده برای مردم لنده بسیار سخت می‌شود.

فرماندار شهرستان لنده نیز از مشکل افت ولتاژ و نوسان برق در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه به دلیل گرمای شدید و مصرف زیاد برق خط توزیع فعلی و قدیمی شهر لنده پاسخگو نیست.

جلال دانش افزود: باید خط جدید توزیع یا از‌ ایستگاه سرپری به سمت لنده به طول 35 کیلومتر ایجاد شود که نیازمند زمان کافی است و یا از پست لیر هم زمان با پیشرفت پروژه کار شود تا بتواند تحمل بار مصرفی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین وعده مسئولان و متولیان امر ایستگاه برق دژکوه تا پایان فروردین 1402 به بهره‌برداری می‌رسد.

کیومرث حاجی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف پایداری شبکه برق لنده یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده از سال گذشته بحث ایستگاه دژکوه تصویب و عملیاتی شده و همه مسئولان پیگیر تسریع در اجرای پروژه هستند.

برچسب ها: قطع برق ، خاموشی ، لنده ، عصردنا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار