تاریخ انتشار:۱۹:۱۹ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: رییس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:۶۰ هزار هکتار از جنگل های مناطق سرد سیری و گرمسیری دچار آفت پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا،رهام باقر پور در حاشیه بازید از جنگل های باشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:افزون بر ۸۷۴  هزار هکتار جنگل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۸۰ درصد آنها را جنگل های بلوط تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد ۶۰ هزار هکتار از جنگل های مناطق سرد سیری و گرمسیری دچار آفت پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند.

رییس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۳۳ هزار و ۲۰۰  هکتار از جنگل های مناطق سردسیری شامل  بویراحمد و دنا دچار آفت جوانه خوار بلوط شدند.

باقر پور عنوان کرد: افزون بر ۲۶ هزارو ۸۰۰ هکتار از این جنگل ها در منطقه گرمسیری دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شدند و در حال گسترش است.

وی گفت: از این میزان  جنگل های دچار آفت پروانه برگ خوار سفید ۵ هزار هکتار درکهگیلویه، ۱۸هزار هکتار در باشت، ۳ هزارو ۴۰۰ هکتار در بهمئی و ۴۴۰ هکتار در لنده است.

رییس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عملیات پایش در سطح ۳۵۰ هزار هکتار از جنگل های این استان انجام شد.

باقر پور بیان کرد: با توجه اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط در شرایط در مرحله پروانه می باشد اقدامات کنترلی ازطریق تله نوری در حال انجام است.

وی افزود: به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی درپی جنگل های بلوط این مناطق گرمسیری دچار خسارت از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده است.

رییس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ادانه داد: مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید در ۶۰۰ هکتار از جنگل های بلوط استان امسال انجام شد.

باقر پور اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی در مناطق آلوده برای جوامع محلی و تشکیل کارگروه تخصصی گیاه پزشکی از مهمترین اقدامات این اداره کل در زمینه مبارزه با آفت پروانه برگ خوار بلوط در استان است.

وی گفت:عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT  در اجرا شد و این محلول سازگار با محیط زیست بوده و ضرر و زیان برای موجودات و محیط زیست نداشته است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.