کد خبر: ۱۸۵۳۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار:۱۱:۵۱ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
صدرا صلاحی فرد
عصر دنا: در سند پروتکل دانشوران یهود(نقشه ی یهود برای حکومت بر جهان)، یکی از اهداف مهمِشان، این است که کاری کنند تا پیروی جوامع از فردی به عنوان "رهبر" یا "ولی"، کمتر و کمتر شده و نهایتا از بین برود! اما با چه راهکاری؟؟ آن ها راهکارِ کلیدی برای دستیابی به این هدف را...
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- صدرا صلاحی فرد:لطفا به این تصویر نگاه کنید؛ چه می بینید؟ یک زن و مرد که دارند نماز جماعت می خوانند. لابد الان می گویی خب این یک چیز عادی است و اتفاق خاصی نیفتاده؛ بالاخره نماز جماعت پاداشش بیشتر است و طبیعی است که دو نفر، نمازشان را به جماعت بخوانند!
خُب، آری؛ فرمایش شما درست! ولی این تنها یک روی سکه بود؛ و البته برای دیدنِ روی دیگر سکه، لازم است ابتدا مطلبِ مهمی را ذکر کنم:

در سند پروتکل دانشوران یهود(نقشه ی یهود برای حکومت بر جهان)، یکی از اهداف مهمِشان، این است که کاری کنند تا پیروی جوامع از فردی به عنوان "رهبر" یا "ولی"، کمتر و کمتر شده و نهایتا از بین برود! اما با چه راهکاری؟؟ آن ها راهکارِ کلیدی برای دستیابی به این هدف را، از بین بردنِ "ولایتِ والدین" در خانواده دیده اند! هرآینه آن ها به خوبی می دانند که چرا خداوند در قرآن کریم، پس از دعوت به توحید، سفارش جدی به فرزندان در رابطه با والدین کرده است!(و جز خدا را نپرستید و به پدر و مادر خود، احسان ورزید! => و احسان یعنی چه؟؟؟)
معنی احسان را می شود به خوبی در راهکارِ مبارزه ی یهود با این آیه، در پروتکل اندیشه وران خود، یافت! آن ها راهِ حکومت بر جهان را حذفِ روحیه ی ولایت مداری جوامع می دانند و در تکاپوی این اند که کاری صورت گیرد علیهِ "و بالوالدین احسانا"! تا چه شود؟؟؟ تا دیگر، فرزندان از والدین حرف شنوی نداشته باشند و ولایتمداری در خانواده ها از بین برود و به این صورت، شیرازه ی جامعه از هم بپاشد و آن جامعه در برابر بیگانگان(بلکه خودِ یهود) سطله پذیر شود!
حال، می توانیم روی دیگرِ سکه ی تصویری که دیده ایم را بهتر و بهتر مشاهده کنیم! بله، ظاهر تصویر، زن و مردی است که دارند نماز جماعت می خوانند؛ روی دیگرِ سکه اما (((بانویی است که [[[حتی]]] برای نماز هم به شوهرش اقتدا کرده!!!))) پس، هرچه معنی است، در این روی سکه گنجیده شده! و اهمیتِ اصلیِ این روی سکه، در حقیقت، ارزش پنهانی است که ورای نقشِ آن نهفته است! یعنی "زمینه سازی برای امر ولایت"، البته در مقیاسی بزرگتر از خانواده، یعنی خانواده ی بزرگتر یا همان "امت"! چرا که وقتی فرزندان در محیط خانه و خانواده، شاهد این باشند که پدر، کسی است که اطاعت از او واجب بوده و اولین شخصی که این اصل را به عمل می آورد، قلب تپنده ی مهر و عاطفه ی خانواده، محبوب دلِ پدر و فرزندان، یعنی مادر است، بنابراین آن ها نیز به خوبی پی می برند که برای کسب و حفظ عزت و برای پیمودن مسیر رشد و پیشرفت های مادی و معنوی شان، راهی جز این، در پیش روی خود نخواهند دید، که نخواهند داشت! زیرا آن ها برای رسیدن به آن رشد، نیازمندِ امنیت و آرامش در محیط خانواده بوده و این مهم، فقط و فقط در سایه ی انسجامِ حاصل از ولایتمداری نسبت به والدین(به ویژه پدر) در خانواده، حاصل خواهد شد!

نیک مسلم است که صدها و هزاران و بلکه میلیون ها خانواده ی منسجم اند که ملتی مقاوم را می سازند و ملت های مقاوم اند که امتی واحد تشکیل می دهند!

و راستی! آیا غیر از این است که با وجودِ وضعیتِ تربیتیِ نامتوازن، پوسیده و اسفناک خانواده در دنیای غرب، سیبل اهداف یهود، جز سلطه بر امت اسلامی، چیزی نیست و نخواهد بود؟؟؟

اینک، جای بسی تقدیر و سپاس دارد ساختن سریالی که این اصلِ خطیرِ تربیتی را به نمایش و آموزش بگذارد؛ و سریال "وضعیتِ زرد"، با وجودی که در قالب طنز تولید شده، به نحو شایسته ای، به این زمینه پرداخته است!
حال، با دیدن چنین صحنه ای در این سریالِ طنزِ ارزشی، شهروندان دغدغه مند در این مسئله ی خطیر(((که بی شک همه ی جامعه ی ایرانی هستند؛ چرا که ایرانی غیرتمند است)))، چراغ امیدشان به صدا و سیما کمی روشن می شود و تداومِ فروغِ این چراغ، بستگی به بستنِ کمرِ همت صدا و سیما برای استمرار در تولید و پخش این گونه محتواهای ارزشی و تربیت محور دارد... ان شاءالله

 

به قلم: صدرا صلاحی فرد
[با بهره گیری از مجموعه سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با موضوع نهال ولایت در نهاد خانواده]


ششمِ مردادِ یک هزار و چهارصد و یک هجری خورشیدی

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
درخشنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
سلام برادر جان
احساس میکنم در بررسی موضوعات باید جنبه های مختلفش مورد توجه قرار بگیره نه صرفا یک جنبه
شما میتونید تحقیقاتی که در مورد معایب خانواده ی پدر سالار هست مطالعه کنید و همچنین حکومت های با ساختار پاتریمونیال یا پدر شاهی یا همچنین سیستم سلسله مراتبی شدید در ساختار اداری یک کشور که نهایتا منجر به رکود و استفاده از ابزار های خشونت آمیز به جای مذاکره و انتقاد خواهد شد.

خانواده باید مظهر گفتگو و مباحثه باشد نه یک پادگان
نه یک مکانی که اگر فرزند در مسئله ای با حرف پدر یا مادر مخالف باشد انگ بی ادبی،بی تربیتی، نا اهل بودن بخورد!!!!

پی نوشت:سالانه تعداد زیادی دختر به خاطر ازدواج اجباری توسط پدر خانواده خود کشی میکنند.
پاسخ ها
صدرا صلاحی فرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
سلام و عرض ادب.
متشکرم از عنایت شما به مطلب و بازخورد ارزشمندتون.
در مورد فرمایش شما در رابطه با پدرسالاری و پادگان، لازم هست یک روشنگری داشته باشم؛ توجه بفرمایید، ولایتمداریِ "والدین" رو بنده مطرح کردم و نه صرفا پدر! البته، پدرسالاری و مادرسالاری، هردو در خانواده لازم اند و پدرسالاری در مسائل حقوقی و امنیت خانواده، مادرسالاری در مسائل عاطفی و مدیریتِ اخلاقی!
خانواده هایی که در آن ها فرزندان دچار انحراف و بلکه بزهکاری می شن، خانواده هایی هستند که در یکی از دو محور گفته شده، لنگ هستند! یعنی، طبق تحقیقات و تجربیاتِ صاحبان امر(به ویژه علمای اسلامی) شرطِ تربیتِ صحیح و سلامت روانی و احساسی فرزندان، وجود اقتدار پدر و محبوبیت مادر در کنار هم هست! البته، استثتا هم وجود داره؛ گاهی در برخی خانواده ها، فقط پدر یا مادر هست که اهل رعایت هست، ولی باز همون یک طرف، فرزندان رو با تلاش زیادش حفظ می کنه از انحراف!

پدرسالاری، در مفهوم عامیانه ش، شاید پادگان رو تداعی کنه؛ اما در حوزه ی تربیت و خانواده، مفهومِ اینچنینی نداره! بلکه به معنیِ وجودِ یک پدرِ شایسته و مقتدر در خانواده هست که تکیه گاه همسر و فرزندان هست!
در عصر کنونی، تمام همتِ غرب در حوزه ی رسانه، در زمینه ی مسائل خانواده، مبارزه با اقتدار مرد و تضعیف اوست! و با تضعیف و بی کفایت کردن مرد در جامعه، زن هم به فساد کشیده می شه! چون زن اساسا خواهان یک مردِ مقتدر(هم جسمی و هم عقلی) است! اما آنچه ما در اکثر سریال ها می بینیم، مردها یک عده افرادِ روی اعصاب و بی کفایت و شیرین عقل هستند!
درخشنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
زنده باشی برادر من
ببینید یک مغالطه ای هست خیلی معروفه به اسم مغالطه ی پهلوان پنبه..!!!
این مغالطه زمانی رخ میده که فرد توان پاسخگویی به یک سوال مشخص رو نداره! ولی برای اینکه از بحث جا نمونه یک مسئله از خودش طرح میکنه و به اون مسئله پاسخ میده«در حالی که جواب سوال اصلی رو نداد به دنبال زمین زدن سوال تخیلی خودش هست»
من حس میکنم شما دقیقا همچین مغالطه ای رو به کار بردین..!!!


برادر عزیز من از چالش های بزرگ اجتماعی و فرهنگی کشور ما الان مسئله ی اعتیاد،بزهکاری،خودکشی دختران نوجوان و دور شدن از فضای معنوی و گرایش به سبک زندگی غربی هست که شما هم فرمودین..!!!

اما به نظر من پاسخ رو همیشه به جای اینکه در جاذبه ی خارج ببینیم بهتره یه سوزن هم به خودمون بزنیم و دافعه های داخل رو هم ببینیم و اینکه سنت ها،عرف و یا رسوم جامعه ی ما چقدر تسهیل کننده این موارد بوده..!!

الان چقدر جوان ها از خانوادشون فاصله گرفتند شما پاسخ میدی که چون اقتدار پدر از بین رفته اینجور شده
ولی من میگم چون پدران هیچوقت حاضر نشدن خواسته های نو و جدید فرزندانشون رو ببینن،همواره بر سرکوب عواطف و احساسات تکیه کرده اند و اینکه پدر دانای کل است و حق هر تصمیمی رو برای آینده ی فرزند داره
در حالی که بزرگترین ظلم رو انجام میده«چون علایق،عواطف و استعداد فرزند رو در نظر نمیگیره»

شما معلمی حتما دانش آموزایی رو دیدی که به اجبار والدین به رشته تجربی میرن تا مثلا پدرشون پز دکتر شدن فرندشون رو بده ولی کی از علاقه ی فرزند میپرسه مگه اصلا مهمه که استعداد و علاقه به اون رشته داره یا نه فقط خشنودی اون پدر لازمه...!!! یا یک لحظه انسان حال دل دختری ۱۴ ساله رو که به اجبار شوهرش میدن رو درک کنه..!!!


من قصد دوگانه سازی بین فرزندان و پدران رو ندارم و این مشکلات همواره دو طرفه است و هر دو طرف مقصرن در بعضی جاها
اما بهتره دنبال حکمفرمایی عقل و منطق باشیم.

پی نوشت: بسیار پدر هایی هستند که واقعا برای خشنودی فرزندانشون هر کاری میکنند و ما فقط به دنبال حل مسائل و چالش های خانوادگی هستیم نه مقصر جلوه دادن!!
پاسخ ها
صدرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
برادرجان، شما اقتدار رو داری به معنی تصمیم گیری برای اعضای خانواده معنی می کنی و مطلب بنده رو به این خاطر مغالطه حساب می کنی!
درصورتی که چنین تعریفی در مطلب نیست! اقتداری که بنده مطرح نیستم، اقتدار به نعنی واقعی کلمه هست نه استبداد!
اقتدار پدر رو اینگونه بنده مطرح کردم: این که جایگاه پدر، به عنوانِ رکن اصلیِ و شناسنامه ی خانواده، حفظ بشه و سبک شمرده نشه! یعنی برگ چغندر نباشه!
نگفتیم که پدر یا مادر بیاد برای همه چیز فرزند، خودش تصمیم بگیره و اجازه ی مخالفت هم نده... اصلا بحث تصمیم گیری رو مطرح نکردیم... که البته، صلاحدیدهای والدین در انتخاب های فرزندان، خودش یکی از معیارهای سلامت خانواده هست. این بحثش جداست.

پیشنهاد می دم مجموعه سخنرانی حاج آقا پناهیان رو در موضوع "خانواده ی متعالی" استفاده کنید...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.