تاریخ انتشار:۲۳:۵۷ - ۲۸ تير ۱۴۰۱
عصر دنا: برخی مراکز درمانی خصوصی اعم از مطب‌ها، آزمایشگاه و رادیولوژی و … در یاسوج آنهم در بیخ گوش متولیان سلامت دیده می‌شوند که در ساختمانهای کلنگی ۶۰ سال ساخت بر پا شده اند و هیچ تضمین و تأییدی از نظر امنیتی ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

برخی مراکز درمانی خصوصی اعم از مطب‌ها، آزمایشگاه و رادیولوژی و … در یاسوج آنهم در بیخ گوش متولیان سلامت دیده می‌شوند که در ساختمانهای کلنگی ۶۰ سال ساخت بر پا شده اند و هیچ تضمین و تأییدی از نظر امنیتی ندارند.

در روزهای اخیر بازدیدی از برخی مطب های خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد داشتیم.

این مراکز مدعی سلامت اما دارای نواقصی بودند که بعضاً خطر های گسترده ای برای سلامت مردم را نیز بالقوه در خود داشتند.

اگر بخواهم آنچه در مشاهدات عینی و بررسی های میدانی دیدم را خلاصه بکنم باید به چند ایراد در تعدادی از این مراکز اشاره کنیم:

عدم رعایت نظافت!

اگرچه این مراکز فعال در حوزه سلامت هستند اما عدم رعایت مسائل بهداشتی و وجود اشغال در راهروهای و کنار درب داروخانه برخی از این درمانگاه ها و همچنین دپوی آشغال جلوی این مراکز، صحنه های زشت و نازیبایی را خلق کرده که قطعاً مضر برای سلامت افراد سالم هست چه برسد افراد بیمار!

خرابی آسانسور و عدم استاندارد راه پله

مورد دیگری که در مشاهدات به آن برخوردیم خرابی آسانسور برخی از این مراکز درمانی بود. اهمیت این مشکل را وقتی متوجه میشویم که مریضی بد حال را تصور کنیم که توان راه رفتن ندارد و حتماً باید از آسانسور برای رسیدن به مطب دکترش استفاده کند.

از طرفی عدم استاندارد بودن راه پله و رمپ مخصوص افراد معلول و بیمارانی که به ویلچر برای جابجایی نیاز دارند هم به وفور در تعدادی از مراکز مشاهده می‌شد.

برخی از درمانگاه ها نیز تعمیرات آسانسور را بدون رعایت اصول ایمنی در دست اقدام دارند که این امر امکان سقوط از اطراف و زیر آسانسور برای کودکان محتمل‌ کرده است.

تعبیه خطرناک تاسیسات

وجود سیم های برق در حالتی خطرناک و بدون حفاظ که هر لحظه ممکن است حادثه ای به ویژه برای کودکان رقم بزند از ایرادات برخی از این مراکز است.

اشغال پیاده رو توسط بیلبوردهای غیر استاندارد ، عدم تهویه مناسب و برخی ایرادات دیگر نیز در تعدادی از مراکز مشهود بود.

 جالب اینجاست قیمت ویزیت ها در این مراکز هم در حدی هست که به خوبی بتوان به تجهیز و استاندارد سازی آنها اقدام کرد اما ظاهراً درآمد زایی در این دست درمانگاه ها مقدم در سلامت مردم است.

از حوزه دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراجع مرتبط انتظار میرود بخاطر سلامت مردم کهگیلویه و بویراحمد هم شده همه مراکز و درمانگاه های دولتی و خصوصی را ملزم به تدوین و عملیاتی کردن استانداردهای لازم هم فنی و هم سلامت بکنند. بدون شک حوزه درمان دانشگاه باید سخت گیری بیشتری در استانداردهای فنی ساختمانی، تأییدیه مدارک پزشکی و مسئولین فنی و صحت سلامت کادر درمان مطابق قانون را لحاظ کنند

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.