تاریخ انتشار:۱۰:۳۷ - ۰۸ تير ۱۴۰۱
عصر دنا: نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از کمبود زیرساخت فرهنگی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۱۹ شهر استان کمتر از انگشتان یک دست از فضاها و مکان فرهنگی چون سینما و مجتمع‌های فرهنگی و هنری بهره‌مند هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مهدی روشنفکر شامگاه دوشنبه در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران با بیان اینکه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ  زیرساخت‌های فرهنگی محروم هستند ، اظهار داشت: اعتبارات فرهنگی استان در برخی مواقع به مراتب کمتر از تعدیل یک پروژه عمرانی در حوزه راهسازی است.

به گفته روشنفکر  فرهنگ زیربنای توسعه در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی است و نباید اینگونه مورد بی مهری قرار بگیرد به طور مثال برای اینکه هر خانه به یک کارگاه تولیدی تبدیل شود باید فرهنگ کارآفرینی هم بطور متوازن توسعه یابد.

این نماینده مجلس  خواستار همکاری مجموعه وزارت ارشاد با مدیرکل جوان این مجموعه در استان شد و افزود: استارت کارهای فرهنگی و هنری که در ماه‌های اخیر در استان زده شده، امیدوار کننده است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ و هنر باید در اختیار مردم و انقلاب اسلامی باشد، یادآور شد: اگر فرهنگ و هنر حیات خلوت سیاسیون شود آن روز باید فاتحه جامعه را خواند.

او خواستار تسریع در روند اجرایی تالار فرهنگ و هنر یاسوج پس از گذشت بیش از یک دهه شد و تصریح کرد: وزارت ارشاد سالانه یک بسته خوب و مناسب حمایتی برای هنرمندان در حوزه‌های مختلف با هدف ایجاد انگیزه و تولید آثار فاخر پیش بینی کند زیرا با دست بسته در فرهنگ و هنر نباید انتظار معجزه داشت.

روشنفکر خواستار راه اندازی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: همچنین برای ارتقای نمایندگی فرهنگ و ارشاد برخی شهرستان‌ها به اداره چاره اندیشی شود.

بر اساس این گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست چند ساعته ضمن تبیین  سیاستهای فرهنگی دولت سیزدهم در نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار برای تقویت حوزه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد قول مساعد داد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.