تاریخ انتشار:۱۰:۱۹ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 

در طرح پیشگیری از تب کریمه کنکو کشتارگاه های دام در کهگیلویه و بویراحمد ضدعفونی می شود.

 
اجرای طرح پیشگیری از تب کریمه کنگو در کهگیلویه وبویر احمدمعاون سلامت دامپزشکی این استان گفت: با توجه به شروع فصل گرما و مساعد شدن شرایط برای تکثیر و ازدیاد کنه و سایر حشرات موذی، طرح سمپاشی محوطه و تاسیسات کشتارگاه های دام استان آغاز شده است.
امید جمشیدی افزود: هدف از عملیات  سمپاشی و ضدعفونی کشتارگاه ها،  نگهداری از سرمایه دامی استان، جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.
وی  با اشاره به تاثیرات سوء انگل ها بر روی دام اضافه کرد: انگل های خارجی علاوه بر تاثیر مستقیم بر روی دام، از طریق خونخواری و ایجاد خارش، منجر به ریزش پشم و مو، کاهش کیفیت پوست و چرم تولیدی و ایجاد استرس و کاهش وزن دام‌ها می‌شود.
وی  با بیان این که با کنترل انگل‌های خارجی دام، می توان چرخه انتقال آن به انسان را محدود کرد، ادامه داد: این انگل‌ها می‌توانند ناقل بیماری‌های عفونی و انگلی برای دام و انسان باشند که مهمترین این بیماری‌ها، تب کریمه کنگو (CCHF) است.
معاون سلامت دامپزشکی استان گفت: برای نظارت همه جانبه و مستمر بر بهداشت کشتارگاه دام و مبارزه با حشرات موذی و خطرآفرین که سلامت کارکنان کشتارگاه و همچنین سلامت گوشت مصرفی عملیات سمپاشی به صورت هفتگی و در روزهای تعطیل انجام می شود.
وی از برگزاری کلاس های آموزشی ویژه کارکنان شاغل در کشتارگاه های دام استان برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص بیماری تب کریمه کنگو هم خبرداد و افزود: کلاس های ترویجی بیماری های مشترک بین انسان و دام با محوریت تب کریمه کنگو  در روستاها و مناطق عشایری استان نیز برگزار می شود.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار