تاریخ انتشار:۲۲:۱۹ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: هم اکنون پنج شهرک گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی بیش از ۱۴۰ هکتار در دست اجرا است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی این استان گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی برای ایجاد زیرساخت پنج شهرک گلخانه‌ای در این استان تاکنون هزینه شده است.

سید صمد منصوری افزود: این تعداد مجتمع شامل ماهور باشت به مساحت ۲۸ هکتار، فدک سرابیز باشت ۳۴ هکتار، مجتمع گلخانه ای ناصرآباد گچساران ۲۴ هکتار، دشت مازه کهگیلویه ۳۴ هکتار و مجتمع گلخانه ای بهمئی ۱۹ هکتار است.
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان: نیازمند اعتبار هستیم
وی ادامه داد: ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های پنج شهرک گلخانه ای در شهرک های کشاورزی این استان نیاز است.
منصوری میانگین پیشرفت کاری این طرح را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: به زودی عملیات اجرایی سه شهرک گلخانه ای به مساحت ۶۰ هکتار در استان اجرا می شود.
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان گفت: تمام این گلخانه ها در استان مجهز به سیستم آبیاری نوین می شوند و به ازای هر هکتار از این گلخانه ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.
واگذاری ۴۴ هکتار از مجتمع های گلخانه ای به متقاضیان
وی ادامه داد: شهرک گلخانه ای فدک ۳۴ هکتار مساحت دارد که بیش از ۲۵ هکتار آن تاکنون به متقاضیان واگذار شده است.
منصوری بیان کرد: این شهرک هم اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت کاری دارد و تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای فراهم کردن زیر ساخت های آن هزینه شده است.
وی مساحت شهرک گلخانه ای بهمئی را بیش از ۱۹ هکتار اعلام کرد و افزود: این طرح به متقاضیان واگذار شده و ۲۵ میلیارد ریال برای زیر ساخت های این طرح کشاورزی از سوی شرکت شهرک های کشاورزی هزینه شد.
منصوری افزود: شهرک گلخانه ای ماهور باشت هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت کاری دارد که زیر سازی ۱۶ هکتار آن در حال انجام است و به زودی به متقاضیان واگذار خواهد شد.
هزار نفر اشتغالزایی پایدار با تکمیل و راه اندازی شهرک های گلخانه ای
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آبی ضروری است از منابع آبی و خاکی استفاده بهینه شود.
منصوری گفت: انتقال کشت سبزی و صیفی جات از فضای باز به فضای بسته(گلخانه ها) یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهتر از منابع آبی و افزایش تولید در واحد سطح است.
وی بیان: تاکنون در این مجتمع ها کارهای زیرساختی از جمله تأمین شبکه گاز و داخلی برق، آب و فنس کشی مجتمع، احداث ساختمان نگهبانی و زیرسازی انجام شده است.
منصوری افزود: با تکمیل و راه اندازی این تعداد شهرک های گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد برای هزار نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد می شود.
وی بیان کرد: واگذاری این واحدها تولیدی اولویت با افراد فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و افراد بومی ساکن در منطقه می باشد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.