تاریخ انتشار:۱۸:۵۳ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: این روزها که مردم دخلشان با خرجشان یکی نیست، صف‌های طولانی برنج در دهدشت گویای ناتوانی و ضعف دستگاه‌های نظارتی را فریاد می‌زند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 

بازار ملتهب و متغیر دهدشت باعث فاصله‌گرفتن قشر محروم از رفاه نسبی شده و این بازار ملتهب همان نقطعه ضعفی هست که همیشه پای دلالان و سودجویان را در مسئله افزایش قیمت‌ها باز می‌کند.

این روزها که مردم دخلشان با خرجشان یکی نیست، صف‌های طولانی برنج در دهدشت گویای ناتوانی و ضعف دستگاه‌های نظارتی را فریاد می‌زند.

به دلیل نبود نظارت بر بازار، بازاریان و کسبه با قیمت‌های متغیر کالاها، بر درد و رنج مردم می‌افزایند و اگر سری به مغازه‌های دهدشت بزنیم خواهیم یافت که یک قلم کالا چندین قیمت متفاوت دارد.

به همین دلیل توان خرید مردم به دلیل افزایش قیمت خودسرانه توسط کسبه‌‌ها، کاهش یافته و منتظر توزیع اقلام با نرخ دولتی هستند شاید بتوانند بخشی از مایحتاج خود را تامین کنند.

برنج یکی از کالاهای اساسی سفره‌های همه خانواده‌هاست و به دلیل قیمت نجومی این محصول با جنس خارجی، مردم دنبال خرید دولتی این محصول هستند که متاسفانه توزیع برنج دولتی در دهدشت همیشه نارضایتی شهروندان را در پی داشته است.

صف‌های طولانی اقلام دولتی خصوصا برنج در کهگیلویه به یک رخداد تکراری تبدیل شده و تاکنون اقدامی موثری برای رفع آن صورت نگرفته است و مردمی که این روزها باید ساعت‌ها در این گرمای طاقت‌فرسا در صف بایستند و منتظر شاید محصول مورد نظر نصیب‌ آن‌ها شود.

بین مردم که حضور پیدا می‌کنی ضعف دستگاه‌های نظارتی را فریاد می‌زنند و بر این باور هستند اگر دستگا‌ه‌های نظارتی به ویژه بازرسان وظیفه خود را درست انجام دهند چنین صف‌های طویلی به وجود نمی‌آید.

از کمبود عاملان توزیع کالاها، تعطیلی عاملان توزیع، عدم مدیریت و نبود نظارت بر زمان توزیع، دلال‌بازی و احتمال احتکار توسط افراد سودجو می‌توان به عنوان صف‌های طویل توزیع برنج در دهدشت نام برد که می‌طلبد متولیان امر با نظارت میدانی بازرسان و افزایش عاملان توزیع یک‌ بار برای همیشه به این رنج مردم در این صف‌های طولانی پایان دهند.

حکمت‌الله نریمانی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دهدشت، از توزیع ۱۵۳تن برنج دولتی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: قیمت این برنج‌ها از ۱۲۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

وی افزود: برنج‌های توزیع شده ۵۵ تن هندی، ۲۶تن پاکستانی و ۷۲ تن تایلندی بوده است.

نریمانی با بیان اینکه هیچ گونه کمبود کالایی در شهرستان وجود ندارد گفت: ۴ نفر مباشر اصلی و ۴۰ نفر کاسب امین کار عرضه توزیع اقلام در شهرستان را انجام می‌دهند.

رنج مردم در سایه افزایش بی‌رویه قیمت کالاها و عدم نظارت دستگاه‌های متولی چیزی جز غفلت مسئولان از مردم را در پی ندارد، یکی از ابزارهای جلوگیری این گرانی‌ها جهت کنترل بازار، تشدید نظارت‌ دستگاه‌های نظارتی بر بازار و برخورد قاطع با محتکران و سودجویان است.

منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.