تاریخ انتشار:۱۵:۲۷ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
عصر دنا: رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بازنگری طرح هادی چهار هزار روستای کشور با هدف فراهم‌کردن زمینه توسعه، رفع محرومیت و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها در دست اجراست که تا پایان امسال انجام خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

اکبر نیکزاد، جمعه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی بنیاد مسکن گچساران و باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۰ هزار روستای دارای بالای ۲۰ خانوار  در کشور وجود دارد که تمامی این روستاها دارای طرح هادی مصوب است.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستاهای اولویت دار در دستورکار قرار دارد گفت: عمر مفید طرح هادی برای هر روستا ۱۰ سال است و بعد از این مدت طرح هادی روستا نیاز به اجرای مجدد دارد.

 نیکزاد اظهار داشت: بر این اساس سالانه طرح هادی چهار هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور بازنگری و دوباره اجرا می شود.

وی با بیان اینکه چهار هزارو ۳۰۰ واحد مسکونی سال گذشته بازنگری شد گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال طرح هادی بیش از چهار هزار واحد مسکونی در کشور بازنگری خواهد شد.

وی تصریح کرد: استانداران و مسئولان استانی در کشور طبق قانون بودجه حداقل هشت درصد از اعتبارات استانی خود را برای اجرای طرحهای هادی در روستاهای خود در نظر خواهند گرفت و بر همین اساس در تمام استان های کشور این میزان اعتبارات استانی به طرح های هادی روستاهای اختصاص می یابد. 

نیکزاد بیان کرد: امسال از محل اعتبارات ملی بیش از ۱۱هزارمیلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در روستاهای کشور اختصاص یافت. 
 وی با اشاره به اینکه مجلس به دلیل توجه به روستاها و اجرای طرحهای هادی در آنها اعتبار دیگری نیز مصوب کرده  افزود: در همین راستا مجلس ۳۱هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر برای اجرای طرح هادی روستاها مصوب کرده ، که پس از پایان تعطیلات مجلس با رای مجدد نمایندگان ملت این میزان اعتبار به بنیاد مسکن کشور ابلاغ خواهد شد.
نیکزاد ادامه داد: با اختصاص این میزان بودجه،اعتبار طرح‌های هادی در روستاهای کشور به  ۴۲هزا میلیارد ریال خواهد رسید. 
 وی گفت: هماهنگی های مناسبی در خصوص قیر رایگان بین مجلس، وزارت نفت ،راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام شده است. 
 نیکزاد ابراز کرد: بنیاد مستضعفان در برخی از نقاط کشور طرح محرومیت زدایی را اجرا کرده که این اقدام کمک خوبی به اجرای طرح هادی و آسفالت ها در معابر روستایی شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.